we zijn weer thuis. drie weken weg geweest naar en in kroatie, eigenlijk alleen istrie. maar goed dat mag de pret niet drukken.
de heen weg was al mooi via duitsland oosterijk naar italie over de brennerpas, en da was best wel stijl voor GG met 50 km u omhoog met een sliert van fans achter mij (al die vrachtwagens vonden onze auto zo mooi dat ze niet inhaalden) en als ze mij kwamen in halen dan toeterden en seinden ze met hun groot licht van plezier en sommige waar zo wild van GG dat ze al luid roepend en wild met de armen zwaaiend duidelijk probeerden te maken dat ik de eerst volgende P op moest zodat ze GG konden bewonderen. (denk ik)
maar de reis moest verder dus ik ben alleen even gestopt op het hoogste punt om daar een paar foto's te maken.
toen door italie. ook mooi van de a22 af om al die fans te omzeilen. nou daar gingen we dan de alpen weer in. nu met de lage gearing aan op sommige stukken met 20 kmu omhoog en weer omlaag.
bij de grens italie /slovenia stond de grenswacht ons al op te wachten en wou drank en sigaretten van ons hebben. maar drinken doen we niet tijdens het rijden en roken ook niet dus ze hadden niks aan ons.
en voor we het wisten zaten we in istrie.
wat een heerlijk gedeelte van kroatie. mooie natuur aardige mensen. en niet duur.
na een mooie camping gevonden te hebben (lees; kleine camping) aan de zee net voorbij rovinj, zijn we de zee ingedoken.
na twee weken zijn we er weer uitgekomen en aan de terugweg begonnen.
als er nog mensen zijn die ook die kant op gaan en een camping zoeken zonder al te veel poespas ga dan op zoek naar de mega camping plaats vestar en sla net voor de camping af naar links naar een stof rots pad met de aanduiding; camping "mon paradise" en ga op zoek naar de heer "bitte shon". (zo heete hij niet, maar dat was op alles zijn antwoord.)
ik hou het een beetje kort want mijn baas staat in mijn nek te hijgen
dus nu zijn we weer thuis en aan het werk.
maar straks is er weer een ambulance treffen dus gaan we het dunnetjes over doen.
groeten van jasper en floor met "Goodness Gracious" 109 Ambulance '83