Oorlogsverlichting
Oorlogsverlichting
Beste prikkers,
Ik heb eindelijk tijd gehad (of gemaakt) om de oorlogsverlichting op mijn LW te monteren. De draad er zat nog. Draadje aansluiten en het licht op de beugel monteren, Tot zover alles onder controle. In de cabine om de lichten te testen. Stroom erop en toen........... Waar zit de schakelaar. Ik heb volgens mij alles geprobeert, meer ik weet echt niet waar die schakelaar verstopt zit. Weet iemand anders dit, en wil die het met mij delen?
Casper en Taranis (die dat ietsie pietsie licht niet aankrijgt)
Ik heb eindelijk tijd gehad (of gemaakt) om de oorlogsverlichting op mijn LW te monteren. De draad er zat nog. Draadje aansluiten en het licht op de beugel monteren, Tot zover alles onder controle. In de cabine om de lichten te testen. Stroom erop en toen........... Waar zit de schakelaar. Ik heb volgens mij alles geprobeert, meer ik weet echt niet waar die schakelaar verstopt zit. Weet iemand anders dit, en wil die het met mij delen?
Casper en Taranis (die dat ietsie pietsie licht niet aankrijgt)
Re: Oorlogsverlichting
Is het een Engelse of een Nederlandse LW.
In de Engelse zou er een grote zwarte draaiknop moeten zitten.
Frans Bonnes
In de Engelse zou er een grote zwarte draaiknop moeten zitten.
Frans Bonnes
In de Nederlandse versie zit dat in de lichtschakelaar. Om de schakelaar op oorlogsverlichting te zetten moet het palletje worden ingedrukt.
Groeten, Peter
Groeten, Peter
Dank, het is overigens een nederlandse. Ik kan het palletje wel even indrukken, maar hij blijft niet zitten.
Je moet het ingedrukt houden, het palletje dan. Is deze ingedrukt dan de schakelaar rondraaien.
Gr. Herman
Gr. Herman
Meestal zijn die schakelaars onklaar gemaakt...
Groet,
Martin
Groet,
Martin
Kan ik die schakelaar weer in de oude staat terugbrengen, of moet er een nieuwe op?
palletje indrukken, schakelaar naar de oorlogsstand zetten. Dan kun je alleen alle oorlogsstanden krijgen. Om terug te gaan naar de normale verlichting, palletje indrukken en gelijk naar de normale verlichting te gaan. Dit is zo bedoelt om niet in oorlogstijd perongeluk het volle licht erop zetten.
bij mijn 110 ex mariniers is het palletje er helemaal ingedrukt kan alleen dim en stadslicht hiermee aanzetten
gr Gheert
gr Gheert
Verwacht je binnenkort alsnog de Russen dan ???? :+
Grtz,
Arie
Bij mij is de boel ook naar binnen gemept. Ik heb er wel eens naar gekeken.
Maae nooit echt de moeite genomen om het te repareren. ... vindt die verlichting er wel leuk op zitten. Maar werken doet het dus niet.
Als je een beetje handig bent valt het wel te fixen denk ik. Knop is alleen gietwerk zo te zien dus wel even uitkijken. Of eerst zorgen dat je er een op reserve hebt.
Martin
Maae nooit echt de moeite genomen om het te repareren. ... vindt die verlichting er wel leuk op zitten. Maar werken doet het dus niet.
Als je een beetje handig bent valt het wel te fixen denk ik. Knop is alleen gietwerk zo te zien dus wel even uitkijken. Of eerst zorgen dat je er een op reserve hebt.
Martin
Heeeeeeeeeeee duckmans ben aardig bezig isut daar niet veel te warm voor!
Ben je aan het aftellen voor je vakantie,of ben je mijmerend aan't terug kijken.
Ps als nou toch die russen komen moeten jouw vrouw wel verstoppen(dat met dat hele schelpjes boek ind'r hoofd
gegroet Theo Kaufmann
Ben je aan het aftellen voor je vakantie,of ben je mijmerend aan't terug kijken.
Ps als nou toch die russen komen moeten jouw vrouw wel verstoppen(dat met dat hele schelpjes boek ind'r hoofd
gegroet Theo Kaufmann
Ola Theo... :+ :+ :+
Hoeveel gebreide sokken heb je al ??
Nee hoor, ben flink melig, ben afgelopen maandag weer begonnen na 3 weken in m'n caravan, en zit nu 's nachts de boel te vervelen
2 airco's aan, dik fleece vest, en bakken thee en koffie..
Grtz,
Arie & Fam.
Hoeveel gebreide sokken heb je al ??

Nee hoor, ben flink melig, ben afgelopen maandag weer begonnen na 3 weken in m'n caravan, en zit nu 's nachts de boel te vervelen

2 airco's aan, dik fleece vest, en bakken thee en koffie..
Grtz,
Arie & Fam.
Re: simpel toch?
hoi,
met palletje indrukken alleen kom je dr niet.
je moet het centrale ronde pennetje in het midden van de schakelaar indrukken en dan het platte 'horizontale'schuifje naar de andere kant drukken en zie daar,de schakelaar kan nu de andere kant op richting oorlogsverlichting en kan nu niet meer in de normale lichtstand.
om de normale lichtstand terug te krijgen moet je het centrale pennetje weer indrukken en het schuifje(soort vierkant pennetje) weer naar de andere kant schuiven en je kunt je normale verlichtingsstand weer inschakelen.
groet, tom
met palletje indrukken alleen kom je dr niet.
je moet het centrale ronde pennetje in het midden van de schakelaar indrukken en dan het platte 'horizontale'schuifje naar de andere kant drukken en zie daar,de schakelaar kan nu de andere kant op richting oorlogsverlichting en kan nu niet meer in de normale lichtstand.
om de normale lichtstand terug te krijgen moet je het centrale pennetje weer indrukken en het schuifje(soort vierkant pennetje) weer naar de andere kant schuiven en je kunt je normale verlichtingsstand weer inschakelen.
groet, tom