(hiking) zaklamp
(hiking) zaklamp
Even een ander vraagje op gebied van hiking.
Hier en daar zie ik zaklampen verschijnen zonder batterij of accu.
Door midden van schudden wek je energie op en heb je licht(led).
Heeft iemand hier ervaring mee is het wat en wat is zoiets waard?
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Hier en daar zie ik zaklampen verschijnen zonder batterij of accu.
Door midden van schudden wek je energie op en heb je licht(led).
Heeft iemand hier ervaring mee is het wat en wat is zoiets waard?
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Re: (hiking) zaklamp
Heb ze gezien maar heb de ervaring er niet mee,
wat ik zeker goede led verlichting vind is die van CAT_EYE,
ik verkoop ze ook en niet daarom, maar ze zijn super!
waterdicht en echt echt fel voor lange tijd.
dus ga naar je fietsemaker. en niet naar mij anders is het reclame
voor de HL-EL400
meer dan 20 uur super fel en totaal 160 branduren.!
50 mtr waterdicht met bevest. voor helm stuur div.
gr,
RoLandrover
wat ik zeker goede led verlichting vind is die van CAT_EYE,
ik verkoop ze ook en niet daarom, maar ze zijn super!
waterdicht en echt echt fel voor lange tijd.
dus ga naar je fietsemaker. en niet naar mij anders is het reclame
voor de HL-EL400
meer dan 20 uur super fel en totaal 160 branduren.!
50 mtr waterdicht met bevest. voor helm stuur div.
gr,
RoLandrover
Als buitensporter zweer ik bij de Petzl lampjes. 130 uur op twee penlites. (De Tikka en Zipka serie)
Vincent
Vincent
Ook verkrijgbaar bij de beter hengelsportzaken.
[www.handyfish.nl]
Dennis B (handy flyfishing team).
[www.handyfish.nl]
Dennis B (handy flyfishing team).
Die gebruik ik ook ( Petzl Tikka ) goed licht, weinig gewicht en batterijen gaan erg lang mee.
Leuk zo'n lampje op je hoofd. Vooral met kerst, hoofje schudden, lampje brandt en maar ho ho ho roepen.
Yep erg handig bij sleutelen of nog even wat anders in het donker doen.
Hoort ook bij mijn standaard uitrusting als ik met de fiets op vakantie ga. Weegt niks, is klein en brand uren/dagen op 2 AAA tjes.
Martin
Hoort ook bij mijn standaard uitrusting als ik met de fiets op vakantie ga. Weegt niks, is klein en brand uren/dagen op 2 AAA tjes.
Martin
Dit gaat volgens mij allemaal over normale zaklampen met normale batterijen. Ik bedoel meer de lampen die hun energie krijgen dmv het schudden van de lamp.
Meer zoiets als dit :
De werkwijze is simpel: 20 tot 30 seconden schudden geeft meer dan 15 minuten licht. De opmerkelijke zaklamp kost EUR 59,-, maar daar komen nooit meer kosten bij. `Nog meer opmerkelijke eigenschappen: een temperatuurbereik van -45 graden tot +60 graden Celsius, waterdicht tot 55 meter, gemaakt van polycarbonaat. Zoutwater, alcohol, ammoniak-schoonmaakmiddelen hebben bij kortstondig contact geen effect. Absoluut schokbestendig: de zaklantaarn werkt nog steeds als deze herhaaldelijk van een meter hoogte is gevallen op een harde ondergrond. Gewicht: 390 gram, lengte 25 cm, maximale diameter 5 cm. Voorzien van glow-in-the-dark schakelaar, kunststof lens (LED), geen gloeilamp. Leverbaar in verschillende kleuren: doorzichtig, vol geel en vol zwart. In de toekomst ook translucent blauw, translucent oranje, translucent rood, translucent groen.
Prijs 59 euro
Vind de prijs alleen wat hoog.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Meer zoiets als dit :
De werkwijze is simpel: 20 tot 30 seconden schudden geeft meer dan 15 minuten licht. De opmerkelijke zaklamp kost EUR 59,-, maar daar komen nooit meer kosten bij. `Nog meer opmerkelijke eigenschappen: een temperatuurbereik van -45 graden tot +60 graden Celsius, waterdicht tot 55 meter, gemaakt van polycarbonaat. Zoutwater, alcohol, ammoniak-schoonmaakmiddelen hebben bij kortstondig contact geen effect. Absoluut schokbestendig: de zaklantaarn werkt nog steeds als deze herhaaldelijk van een meter hoogte is gevallen op een harde ondergrond. Gewicht: 390 gram, lengte 25 cm, maximale diameter 5 cm. Voorzien van glow-in-the-dark schakelaar, kunststof lens (LED), geen gloeilamp. Leverbaar in verschillende kleuren: doorzichtig, vol geel en vol zwart. In de toekomst ook translucent blauw, translucent oranje, translucent rood, translucent groen.
Prijs 59 euro
Vind de prijs alleen wat hoog.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Schudden voor gebruik
Ik denk dat je op een gegeven moblik krankjorum wordt van het schudden.
Er zijn al best veel van die dingen (knijpen, draaien, etc) ontwikkeld maar de batterij uitvoeringen worden nog steeds geperfectioneerd. Dat zegt denkt ik zat over hoe men er in zaklampenland over denkt.
Zelf ga ik ook voor de Tika hoofdlamp van Petzl, die is echt geweldig en geeft een hoop licht. Daarnaast ga ik voor de betrouwbaarheid voor verschillende Peli lampen (stealthlite, mitylight en superduper mitylight) Ik heb ook nog ergens een Maglite maar dat is een onding. zwaar, lang te weinig vermogen. goed om haringen mee te meppen. Of zoals de politie ze gebruikt als wapenstok.
Groeten en we zien we op het laro kamp wat je gekocht hebt
Jan Willem
Ik denk dat je op een gegeven moblik krankjorum wordt van het schudden.
Er zijn al best veel van die dingen (knijpen, draaien, etc) ontwikkeld maar de batterij uitvoeringen worden nog steeds geperfectioneerd. Dat zegt denkt ik zat over hoe men er in zaklampenland over denkt.
Zelf ga ik ook voor de Tika hoofdlamp van Petzl, die is echt geweldig en geeft een hoop licht. Daarnaast ga ik voor de betrouwbaarheid voor verschillende Peli lampen (stealthlite, mitylight en superduper mitylight) Ik heb ook nog ergens een Maglite maar dat is een onding. zwaar, lang te weinig vermogen. goed om haringen mee te meppen. Of zoals de politie ze gebruikt als wapenstok.
Groeten en we zien we op het laro kamp wat je gekocht hebt
Jan Willem
Hoi Martijn
Ever-light van Sunartis kleine en groten maat lamp vanaf 19.95 de grote kost 26.95 lengte 27,5 cm gewicht 330 gr waterdicht tot 3 atm ,en zo diep duikt een LaRo niet
Bij Compass watersport is helaas een postorder bedrijf (vaak ook goedkoop met gps)
0900-2662277 tel
0348-434685 fax
Groet
Iris
Ever-light van Sunartis kleine en groten maat lamp vanaf 19.95 de grote kost 26.95 lengte 27,5 cm gewicht 330 gr waterdicht tot 3 atm ,en zo diep duikt een LaRo niet
Bij Compass watersport is helaas een postorder bedrijf (vaak ook goedkoop met gps)
0900-2662277 tel
0348-434685 fax
Groet
Iris
Ik heb zo een kadoo gekregen. Prima ding: sterk, en doet het altijd.
Maar 20-30 seconden schudden is best lang: het is een zware lantaarn. Ik gebruik hem dan ook zelden.
Mijn advies: Goed om op reserve te hebben, maar niet als je eerste keus.
ps. ik weet het merk niet van die van mij, maar op de verpakking stonden allerlei ingewikkelde formules over inductie.
Martin
Maar 20-30 seconden schudden is best lang: het is een zware lantaarn. Ik gebruik hem dan ook zelden.
Mijn advies: Goed om op reserve te hebben, maar niet als je eerste keus.
ps. ik weet het merk niet van die van mij, maar op de verpakking stonden allerlei ingewikkelde formules over inductie.
Martin