Compressie meten

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Landterfanter

Compressie meten

Bericht door Landterfanter »

Het is eindelijk zover. Ik heb een geprepareerde verstuiver met daarop een terugslagklep, een drukmeter en een met de hand te bedienen ventieltje om de druk na de meting te laten ontsnappen. Ik sta op het punt alle verstuivers te demonteren en de meting te verrichten. Gezien mijn geringe ervaring met diesels, verstuivers e.d. is mijn vraag of er bijzondere dingen zijn waar ik op moet letten. Met name met het weer (lekvrij) monteren. Moet ik nog ringen of iets dergelijks vervangen ? Ontluchten is naar mijn mening niet nodig omdat het achter de pomp is, of zijn daar nog andere meningen over ?
Groet Dirk.
RoLandRover

Re: Compressie meten

Bericht door RoLandRover »

Denk aan de brandplaatjes of rigen die onder je verstuivers zitten
ik heb ze wel vaker gebruikt maar officieel moet je ze vervangen

wanneer ze van koper zijn kan je ze even gloeien op het gasfornuis
het mag i i g met koperringen van bv je olieaftap e.d.
met gloeien krijgen ze weer hun 'oude' vorm en zachtheid

maar dus beter nieuwe!

en het ontluchten,..niet nodig vind ik

gr,

RoLandrover
LimaWhiskey

Re: Compressie meten

Bericht door LimaWhiskey »

formeel ligt er onder de verstuiver een koperen ring, die je kunt hergebruiken....maar,
daaronder hoort een bolle stalen ring die eenmalig gebruikt wordt. De bolling in de ring wordt platgedrukt bij het aantrekken van de verstuivers volgens het juiste moment.
Groet, Andries
Landterfanter

Re: Compressie meten

Bericht door Landterfanter »

Bedankt weer .
Plaats reactie