Het is eindelijk zover. Ik heb een geprepareerde verstuiver met daarop een terugslagklep, een drukmeter en een met de hand te bedienen ventieltje om de druk na de meting te laten ontsnappen. Ik sta op het punt alle verstuivers te demonteren en de meting te verrichten. Gezien mijn geringe ervaring met diesels, verstuivers e.d. is mijn vraag of er bijzondere dingen zijn waar ik op moet letten. Met name met het weer (lekvrij) monteren. Moet ik nog ringen of iets dergelijks vervangen ? Ontluchten is naar mijn mening niet nodig omdat het achter de pomp is, of zijn daar nog andere meningen over ?
Groet Dirk.
Compressie meten
Re: Compressie meten
Denk aan de brandplaatjes of rigen die onder je verstuivers zitten
ik heb ze wel vaker gebruikt maar officieel moet je ze vervangen
wanneer ze van koper zijn kan je ze even gloeien op het gasfornuis
het mag i i g met koperringen van bv je olieaftap e.d.
met gloeien krijgen ze weer hun 'oude' vorm en zachtheid
maar dus beter nieuwe!
en het ontluchten,..niet nodig vind ik
gr,
RoLandrover
ik heb ze wel vaker gebruikt maar officieel moet je ze vervangen
wanneer ze van koper zijn kan je ze even gloeien op het gasfornuis
het mag i i g met koperringen van bv je olieaftap e.d.
met gloeien krijgen ze weer hun 'oude' vorm en zachtheid
maar dus beter nieuwe!
en het ontluchten,..niet nodig vind ik
gr,
RoLandrover
Re: Compressie meten
formeel ligt er onder de verstuiver een koperen ring, die je kunt hergebruiken....maar,
daaronder hoort een bolle stalen ring die eenmalig gebruikt wordt. De bolling in de ring wordt platgedrukt bij het aantrekken van de verstuivers volgens het juiste moment.
Groet, Andries
daaronder hoort een bolle stalen ring die eenmalig gebruikt wordt. De bolling in de ring wordt platgedrukt bij het aantrekken van de verstuivers volgens het juiste moment.
Groet, Andries