Pagina 1 van 1

remvacuumpomp

Geplaatst: do 08 jul 2004, 23:54
door LimaWhiskey
Ik heb niet zo lang geleden de website bezocht van een van de prikkers, waarop zeer duidelijke scherpe foto's stonden van een geplaatste vacuumpomp. Wie was dit en wat is de URL?
Groet, Andries

Re: remvacuumpomp

Geplaatst: vr 09 jul 2004, 00:04
door john
[www.series3.nl]

Re: remvacuumpomp

Geplaatst: vr 09 jul 2004, 00:14
door LimaWhiskey
bedankt, John
Andries

Re: remvacuumpomp

Geplaatst: vr 09 jul 2004, 00:28
door john
ik wil dit ook gaan doen maar ik ben er nog niet uit hoe ik de klep weg haal van mijn inlaatspruitstuk en of ik de extra vacuumtank weg haal of moet laten zitten

Re: remvacuumpomp

Geplaatst: vr 09 jul 2004, 00:40
door the-dude
Mijn website staan er ook genoeg.

groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]

Re: remvacuumpomp

Geplaatst: vr 09 jul 2004, 00:40
door Victor Rutten
Als je besluit een vacuumpomp te plaatsen is het het verstandigst om de vlinderklep helemaal te verwijderen.

Dit gaat het makkelijkst als je de tussenring waar deze in zit van het inlaatspruitstuk haalt (drie schroeven).

In de klep zitten een of twee schroefjes, als je deze verwijdert, kun je de klep eruit halen.

Eventueel kun je alleen het asje terugplaatsen, ik heb bij mijn auto de asgaatjes afgedicht met plastic dopjes.

De vacuumtank kun je eventueel laten zitten, hierdoor heb je een soort buffervat, nodig is dit echter niet met een pompje.

Er is ook een manier om m.b.v. een paar veertjes en een bowdenkabel (remkabel van een fiets o.i.d.) naar je rempedaal de vlinderklep door je rempedaal te bedienen i.p.v. door je gaspedaal.
Op de prikkerdag begin dit jaar zijn er foto´s van gemaakt, weet echter niet wie die op internet heeft gezet.

Groeten, Victor Rutten

seriesIII 109 ambulance "Dwarsligger"
seriesIII 88 ex-belg "Jerommeke"

Re: remvacuumpomp

Geplaatst: vr 09 jul 2004, 01:00
door Jan W
Ikke......

Zie [janwillem.mediaobject.co.uk]

En ik zit ook te dubben.

Het vacuum systeem met de peugeot pomp is volgens mij makkelijk te maken.
Maarrrrrr als het stuk gaat heb je best wat troubles.

De (ik noem het maar ff) fietskabel oplossing van Tom mwl is een foulproof oplossing voor weinig knaken.
Breekt de kabel, veertje of iets anders dan val je terug op je oude systeem en is er nix an de poepert.

Hierbij mijn verzoek aan Tom: waar o waar heb je de veertjes vandaan???
en kun je een werktekening cq instructie maken???

JW

Re: remvacuumpomp

Geplaatst: vr 09 jul 2004, 01:17
door Tom MWL
ha die jan willem!

ja dat 'hato' systeempje is een bedenksel van m'n pa en ik.
ik wilde het zelf elektrish maken via de remschakelaar en zo die klep dicht laten slaan maar mijn pa zei maak het toch mechanish dus heb ik dat maar gedaan.
staat ook wel op m'n site met de foto's die jij hebt gemaakt.
Heb zelf wat plaat gepakt en wat onderdelen van de fiets/brommer zaak en het werkt al een 4 jaar zonder problemen
tekeningen heb ik er niet van en die veertjes heb ik destijds nieuw gekocht bij de yzerwarenhandel bij ons in het dorp.

groet, tom
kijk effe op: [members.lycos.nl]
staat trouwens ook nog wel een nieuw aardigheidje van me op mbt automatisch aanfloepende achteruitrijlampen op een series model.ik weet wel dat daar setjes voor zijn maar vond het wel leuk om zelf iets te prutsen. kijk hiervoor op: [members.lycos.nl.the4x4barn]

trouwens Dennis 101 heeft ook iets moois om vacuum voor de remmen te krijgen in de vorm van een electrische vacuumpomp van een volvo.Lijkt mij ook een heel mooi systeem.

Re: remvacuumpomp

Geplaatst: vr 09 jul 2004, 01:27
door Tom MWL
[members.lycos.nl]
of onder [members.lycos.nl] en dn onder 'opknappen 88stw (2)'

dat systeem met die dichtslaande vacuum klep kan trouwens niet op tegen een echte vacuumpomp want je moet het remvermogen gewoon vergelijken met wat je nu ook hebt via die klep maar je hebt het voordeel dat je motor niet zo geknepen wordt met half dichtstaande klep en een hoop zwarte rook tijdens de rit .in rust positie staat ie altijd helemaal open ongeacht de gasstand.mijn motor liep veel beter met openstaande klep en pakte veel beter op met lage toeren.

groet, tom

Re: remvacuumpomp

Geplaatst: vr 09 jul 2004, 01:36
door the-dude
tom,

mooie foto's

groet,
martijn
[landrover.mine.nu]

Re: remvacuumpomp

Geplaatst: vr 09 jul 2004, 01:48
door Tom MWL
dankje Martijn. leuk om te horen!
de site is niet zo bijzonder maar je moet toch wat te prutsen hebben en een webstek hebben hoort er tegenwoordig wel een beetje bij en deze was gratis bij lycos ha ha! ;-)
Je heb zelf anders ook een mooie site met een heeeeeleboel mooie foto's!
groet, tom

Re: remvacuumpomp

Geplaatst: vr 09 jul 2004, 03:33
door Noud 88
Klep laten zitten en vastzetten is ook een optie. Heb ik gedaan. Na de breuk van de poeli van de vacuumpomp (tja, die pech had ik een keer....) zet je de oude spanrol weer op z'n plek, maakt de klep weer los, slangen omleggen en het motorvacuum doet weer dienst. Ik heb een 2,25 D ex militaire wagen.
Noud 88

Re: remvacuumpomp

Geplaatst: vr 09 jul 2004, 10:08
door watson / boreeli
Ik heb het vacuumpompje op mijn LW gezet na een rem proef bij de APK
Voor de APK had ik last van ongelijk remmen en veel rook uit de motor.
Toen het vac.pompje geplaatst nu remt hij recht en zonder verschil en de motor rookt veel minder, tevens voelt het rempedaal goed aan en dat was voor het pompje nog wel eens verschillend. Ik heb het van de S3 site en nogmaals het monteren is vrij simpel en goed te doen. Ik heb er veel rij plezier van.

Re: remvacuumpomp

Geplaatst: zo 11 jul 2004, 13:04
door Henk T
Hoi, Andries,

Kom anders als je in de buurt van Almere bent even kijken naar onze LW 88
hebben we een Peug pomp opgezet, vacuumtank en vlinderklep verwijderd.
Langere V snaar ( 1200 mm ) en het werkt perfekt.

Grt Henk