Publiekelijk aan de schandpaal?
Hallo,
Graag wil ik jullie mening. Ban vandaag aardig bedonderd door een persoon die spullen op het prikbord aanbood. Had met hen een koop gesloten maar nu blijkt dat hij toch het aan een ander heeft verkocht. We hadden mondeling de koop gesloten en had jammer genoeg niet om een bevestigend mailtje gevraagt. Nu wil ik geen rel veroorzaken maar vindt dat ik iedereen voor deze persoon moet waarschuwen. Dit door hem op het prikbord bekend te maken en dat anderen geen zaken meer met hem doen. Graag hoor ik jullie reacties.
Moddergoose
Graag wil ik jullie mening. Ban vandaag aardig bedonderd door een persoon die spullen op het prikbord aanbood. Had met hen een koop gesloten maar nu blijkt dat hij toch het aan een ander heeft verkocht. We hadden mondeling de koop gesloten en had jammer genoeg niet om een bevestigend mailtje gevraagt. Nu wil ik geen rel veroorzaken maar vindt dat ik iedereen voor deze persoon moet waarschuwen. Dit door hem op het prikbord bekend te maken en dat anderen geen zaken meer met hem doen. Graag hoor ik jullie reacties.
Moddergoose
Re: Publiekelijk aan de schandpaal?
vind ik moeilijk?! tja, netjes is het ZEKER niet!
Gijs,
is idd een moeilijk iets. Is het misschien een idee dat mensen die het willen weten jouw een email sturen. Zodoende wordt iemand die er niks van af wil weten niet verplicht het toch te lezen. En wie het wel willen weten, komen er dan wel achter!
grt Tijn, Die dit soort dingen ooit ook weleens heeft gehad maar gelukkig niet met een LR prikker!!
is idd een moeilijk iets. Is het misschien een idee dat mensen die het willen weten jouw een email sturen. Zodoende wordt iemand die er niks van af wil weten niet verplicht het toch te lezen. En wie het wel willen weten, komen er dan wel achter!
grt Tijn, Die dit soort dingen ooit ook weleens heeft gehad maar gelukkig niet met een LR prikker!!
Als jij zeker weet dat je netjes gehandeld hebt (dus niet dagen of weken te laat nog eens gereageerd o.i.d., maar geheel conform jullie telefonische afspraak) en je dus niets te verwijten valt, dan mag van mij de nuance er af en halen we de schandpaal uit de kast!
De super-vriendschappelijke wijze waarop iedereen op deze prikborden met elkaar om kan en wil gaan, maken dergelijk gedrag uiterst misplaatst.
Verkocht = verkocht. Afspraak = afspraak.
Maar nogmaals: weet zeker dat in jouw handelen niets te verwijten valt, want daarmee vervalt jouw recht van spreken uiteraard.
Succes en meer geluk bij een volgende actie,
groet
Teun
Thor SIII-88
De super-vriendschappelijke wijze waarop iedereen op deze prikborden met elkaar om kan en wil gaan, maken dergelijk gedrag uiterst misplaatst.
Verkocht = verkocht. Afspraak = afspraak.
Maar nogmaals: weet zeker dat in jouw handelen niets te verwijten valt, want daarmee vervalt jouw recht van spreken uiteraard.
Succes en meer geluk bij een volgende actie,
groet
Teun
Thor SIII-88
Helemaal mee eens, je zou immers niet willen dat een ander ook met die persoon in zee gaat. Alleen wie is dat dan?
Publiekelijk aan de schandpaal is voor mij dan ook noemen van naam en toenaam
(zoals dat officicieel heet) van betreffende persoon. Dan moet hij of zij z'n dubieuze
praktijken maar ergens anders proberen uit te vreten.
Kortom noem zijn naam!
Grtn
Marc C.
Helemaal mee eens, je zou immers niet willen dat een ander ook met die persoon in zee gaat. Alleen wie is dat dan?
Publiekelijk aan de schandpaal is voor mij dan ook noemen van naam en toenaam
(zoals dat officicieel heet) van betreffende persoon. Dan moet hij of zij z'n dubieuze
praktijken maar ergens anders proberen uit te vreten.
Kortom noem zijn naam!
Grtn
Marc C.
Niet doen, is altijd zijn woord tegen het jouwe. Verder is dit géén forum om vetes uit te vechten!
Met groet, Hans
Met groet, Hans
Misschien doorgeven aan de beheerder v.h. PRIKBORD
Inderdaad geheel stijlloos,
Dit gedrag verwacht je niet van medeprikkers.
Mijn gevoel zegt; Aan de schandpaal er mee.
Maar mischien is het verstandiger om zijn gegevens aan de beheerder van het prikbord (Berry) te geven. Wie weet is er een mogelijkheid om zijn/haar postings te weren.
Als prikkers moet je elkaar toch kunnen vertrouwen...............
Richard & Irene
Dit gedrag verwacht je niet van medeprikkers.
Mijn gevoel zegt; Aan de schandpaal er mee.
Maar mischien is het verstandiger om zijn gegevens aan de beheerder van het prikbord (Berry) te geven. Wie weet is er een mogelijkheid om zijn/haar postings te weren.
Als prikkers moet je elkaar toch kunnen vertrouwen...............
Richard & Irene
Ben ik met je eens.
Alleen heb ik zo gruwelijk de hekel aan mensen, die willens en wetens de ander besodemieteren vanwege eigen belang of wat dan ook, dat ik zo iets heb van "noem die naam". Niemand wil immer de dupe zijn van zo'n persoon.
Maar het klopt inderdaad, als iedereen het o zo genoemde en geroemde "normen en waarden " verhaal nu eens zou onthouden en zou hanteren, dan zou de wereld er een stuk beter uitzien.
Marc C.
Alleen heb ik zo gruwelijk de hekel aan mensen, die willens en wetens de ander besodemieteren vanwege eigen belang of wat dan ook, dat ik zo iets heb van "noem die naam". Niemand wil immer de dupe zijn van zo'n persoon.
Maar het klopt inderdaad, als iedereen het o zo genoemde en geroemde "normen en waarden " verhaal nu eens zou onthouden en zou hanteren, dan zou de wereld er een stuk beter uitzien.
Marc C.
Dit is inderdaad wat wel vaker gebeurd. Ik heb het zelf ook enkele malen meegemaakt. Maar dan vanaf de andere kant. Zelfs dat iemand ging pinnen om handgeld te halen en niet meer terugkwam. Dat geeft aan de verkopende kant wel iets van ' De eerste die me geld geeft, krijgt het mee'. Aan de andere kant is afspraak een afspraak. Je moet mensen wel kunnen vertrouwen als ze iets zeggen. Ik was er niet bij, dus kan in dit specifieke geval geen oordeel geven. Misschien kun je het doorgeven op het Blubberweb, als het een handelaar is? Daar word van alles over handelaren (weliswaar anoniem) geschreven.
Re: Misschien doorgeven aan de beheerder v.h. PRIKBORD
Nou bedankt voor alle reacties. De eerste woede is eraf. Maar om even een paar vragen te eantwoorden. De afspraken waren duidelijk voor beide partijen en vooraf overeengekomen. Het geld was ook geen probleem en was geregeld. de tegenpartij vond het ook erg rot voor me maar volgens hem was het nu eenmaal niet anders.
Maar het is erg dom van me om niet een bevestiging te vragen en dat is denk ik het leergeld dat ik moet betalen. Ik wil geen rel schoppen en dit prikbord ook clean houden. Ja het is mijn woord tegen het mijne..... stom had ik maar om een bevestiging gevraagd. Maar nu hou ik erover op en zal er niet meer op terugkomen maar het was een hele mooie bullbar!!!.....
Gr Moddergoose
Maar het is erg dom van me om niet een bevestiging te vragen en dat is denk ik het leergeld dat ik moet betalen. Ik wil geen rel schoppen en dit prikbord ook clean houden. Ja het is mijn woord tegen het mijne..... stom had ik maar om een bevestiging gevraagd. Maar nu hou ik erover op en zal er niet meer op terugkomen maar het was een hele mooie bullbar!!!.....
Gr Moddergoose
Ja Gijs, Scorpion maakt mooi spul
Maar wij gaan nu gezellig samen shoppen op Billing Krijg al steed meer zin ! (gaan daar vast ook Scorpion spul vinden )
Cheers Bowy
Maar wij gaan nu gezellig samen shoppen op Billing Krijg al steed meer zin ! (gaan daar vast ook Scorpion spul vinden )
Cheers Bowy
Ga toch maar even kijken op de vraag & aanbod pagina................
Kop op Gijs, Maxima krijgt vast wel weer een mooi bumpertje!!!:-)
grt Tijn
Kop op Gijs, Maxima krijgt vast wel weer een mooi bumpertje!!!:-)
grt Tijn
goed zo Tijn
Groetjes Jorrit, LR 110" 200tdi Hardtop RHD "Annabel"
[www.lr-Annabel.nl]
Groetjes Jorrit, LR 110" 200tdi Hardtop RHD "Annabel"
[www.lr-Annabel.nl]
Wanneer kom je die lampen ophalen
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
uh als ik richting Billing rijd , ligt op de route
Cheers bowy
ik houd nog even contact
Cheers bowy
ik houd nog even contact
Is goed hoor ze liggen niet in de weg maar wel appart.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]