Hallo allemaal,
Ik heb een vraag omtrend bekrachtigde stuurhuizen, ik heb in Annabel een stuurbekrachtiging zitten alleen vind ik er te veel speling op zitten nu heb nog een rr stuurhuis liggen zonder speling en naar mijn mening moet deze ook passen. is er een reden waarom dit niet zal kunnen of niet veilig is? kan het zijn dat de stuurbekrachingspomp een andere capaciteit heeft?
qua buiten kant zien ze er anders uit, al weet ik niet waarom ze deze niet identiek hebben gemaakt, iemand enig idee?
Groetjes Jorrit, LR 110" 200tdi Hardtop RHD "Annabel"
[www.lr-Annabel.nl]
Stuurhuis
Re: Stuurhuis
Het verschil kan zijn dat de ene een "4 bouts" stuurhuis is en de andere een "3 bouts"
De aansluitingen van de slangen zijn verschillend.
De aansluitingen van de slangen zijn verschillend.
Re: Stuurhuis
een Diesel Garage, revisie bedrijf of vrachtwagen garage kan deze zo voor je pas maken. zolang het aantal aansluitingen gelijk is.zal toch wel? 3 4 of 5 bouts (zichtbaar an de bovenkant op deksel) bepaald idd het type
gr,
RoLandrover
gr,
RoLandrover
Re: Stuurhuis
Jorrit
Onze ervaring met oliedruk ondersteuned stuurhuizen is dat er verschillende drukken geleverd dienen te worden afhankelijk van stuurhuis.
Advies dus even nakijken of RR dezelfde oliepomp en druk gegevens heeft als jouw pomp.
2e puntje is inderdaad de aansluitiungen
De gewone hydraulische leidingen hebben andere fittingen dan deze bekrachtigingspompen. Aan en afvoer zijn ook verschillend. Uiteindelijk hadden we losse fittingen besteld en deze laten solderen aan niewe landrover slangen door een gespecialiseerd bedrijf. Het bleek een echte uitdaging om dat pas te krijgen bij Dorris. Dat leverde bij mij een flinke kostenpost op om deze leidingen te laten aanpassen,
Hoop dat je er iets mee kunt
So Long Roelof
Onze ervaring met oliedruk ondersteuned stuurhuizen is dat er verschillende drukken geleverd dienen te worden afhankelijk van stuurhuis.
Advies dus even nakijken of RR dezelfde oliepomp en druk gegevens heeft als jouw pomp.
2e puntje is inderdaad de aansluitiungen
De gewone hydraulische leidingen hebben andere fittingen dan deze bekrachtigingspompen. Aan en afvoer zijn ook verschillend. Uiteindelijk hadden we losse fittingen besteld en deze laten solderen aan niewe landrover slangen door een gespecialiseerd bedrijf. Het bleek een echte uitdaging om dat pas te krijgen bij Dorris. Dat leverde bij mij een flinke kostenpost op om deze leidingen te laten aanpassen,
Hoop dat je er iets mee kunt
So Long Roelof
Re: Stuurhuis
Kijk anders even hier:
[www.difflock.com]
Daar gebruiken ze ook een bekrachtigd systeem uit een RR V8.
Is jou huidige huis niet meer na te stellen ?
Gr.
Marc van Aperen
[www.difflock.com]
Daar gebruiken ze ook een bekrachtigd systeem uit een RR V8.
Is jou huidige huis niet meer na te stellen ?
Gr.
Marc van Aperen