Verstuivers enzo
Verstuivers enzo
Ik lees op het prikbord wel eens over verstuivers vervangen / reviseren.
Het gaat dan om de nozzles, als ik het goed begrepen heb.
Zijn deze makkelijk te vervangen, kun je die gewoon in het verstuiver huis draaien ?
Kortom hoe werkt het en hoe kan ik zien of het wel nodig is ( inspectie ? )
Het gaat dan om de nozzles, als ik het goed begrepen heb.
Zijn deze makkelijk te vervangen, kun je die gewoon in het verstuiver huis draaien ?
Kortom hoe werkt het en hoe kan ik zien of het wel nodig is ( inspectie ? )
Re: Verstuivers enzo
je kan ze zo uit de kop draaien gewoon de bovenste 2 boutjes losdraaien en een beetje wrikken dan komen ze wel los maar ze kunnen af en toe heel erg vast zitten. en dan kun je ze het beste effe laten doormeten.
dat kan bij ieder motorenrevesie bedrijven.
deze meten de druk op de verstuivers en of de nozzel nog wel goed werkt.
ik heb het laatst gedaan en het kost maar 10 a 20 euro voor alle 4.
vergeet niet dat als je ze los haalt dat je dan nieuwe compressie ringen en nieuwe brandplaatjes hebt want die kun je maar 1 keer gebruiken.
gr menno
dat kan bij ieder motorenrevesie bedrijven.
deze meten de druk op de verstuivers en of de nozzel nog wel goed werkt.
ik heb het laatst gedaan en het kost maar 10 a 20 euro voor alle 4.
vergeet niet dat als je ze los haalt dat je dan nieuwe compressie ringen en nieuwe brandplaatjes hebt want die kun je maar 1 keer gebruiken.
gr menno
maar hoe stop je die nozzles er dan in ?
zitten die geklemd of zo ?
zitten die geklemd of zo ?
de nozzels is een deel van de verstuiver.
je moet de complete verstuiver laten testen en als je dan de nozzel moet vervangen dan kun je die losdraaien met een steeksleutel.
het is gewoon het onderste deel van de verstuiver.
je moet de complete verstuiver laten testen en als je dan de nozzel moet vervangen dan kun je die losdraaien met een steeksleutel.
het is gewoon het onderste deel van de verstuiver.
Maar dat kan je niet zomaar zelf doen. daarna moeten ze nl wel weer afgesteld worden.
maar €10,- voor 4 verstuivertjes nakijken is wel heel goedkoop. daar ga ik zelf niet eens meer voor prutsen. meteen wegbrengen die zooi...
prijzen die ik ken voor "kijken" naar verstuivers (dus nog zonder afstellen of nozzles vervangen) is meer iets van €12,50 ex per verstuiver.
succes,
Yuri
SIII 109D
maar €10,- voor 4 verstuivertjes nakijken is wel heel goedkoop. daar ga ik zelf niet eens meer voor prutsen. meteen wegbrengen die zooi...
prijzen die ik ken voor "kijken" naar verstuivers (dus nog zonder afstellen of nozzles vervangen) is meer iets van €12,50 ex per verstuiver.
succes,
Yuri
SIII 109D
alleen testen 10 euro per 4.
bij een heel klein maar goed motorenrevisie bedrijf in epse.
gr menno
bij een heel klein maar goed motorenrevisie bedrijf in epse.
gr menno
Valt me op dat niemand iets zegt over het "schone werken"met verstuivers. Of is dat zo vanzelfsprekend. Bijvoorbeeld het niet laten drogen van onderdelen maar onder brandstof bewaren. Nieuwe nozzle ook heel voorzichtig plaatsen, op waanzinnig schone vlakke oppervlakken, en met de juiste kracht aandraaien.
Bij zelf testen erg goed oppassen voor hoge druk van brandstof (kan de huid doorboren) Hij moet openen (voor Landrover serie) bij 135 atmosfeer.
Groet, Andries.
Bij zelf testen erg goed oppassen voor hoge druk van brandstof (kan de huid doorboren) Hij moet openen (voor Landrover serie) bij 135 atmosfeer.
Groet, Andries.
dat spreekt toch van zelf sprekend.
als er ook maar 1 zandkorrel op de nozzel komt dan loopt hij al bagger of heb je er een tik in zitten.
gr menno
als er ook maar 1 zandkorrel op de nozzel komt dan loopt hij al bagger of heb je er een tik in zitten.
gr menno
ja, voor die mensen die dat zelf (kunnen) doen is het vast vanzelfsprekend.
...maar terechte opmerking.
grtz,
Yuri
SIII 109D
p.s. waar vind ik trouwens de juiste aandraaimomenten voor de verstuiveronderdelen??? ik heb ze nl nog niet gezien. en een momensleutel erop krijgen zal ook niet makkelijk zijn. dan moet je een steek sleutel adapter hebben of hoe dat dan ook heet.
...maar terechte opmerking.
grtz,
Yuri
SIII 109D
p.s. waar vind ik trouwens de juiste aandraaimomenten voor de verstuiveronderdelen??? ik heb ze nl nog niet gezien. en een momensleutel erop krijgen zal ook niet makkelijk zijn. dan moet je een steek sleutel adapter hebben of hoe dat dan ook heet.
het klinkt mischien heel lomp maar ik heb 2 maanden geleden mijn verstuivers vast gezet en dat was gewoon vast is vast en hij loopt perfect.
gewoon als die afknapt een halve draai terug.
gewoon als die afknapt een halve draai terug.
ja, voor de bevestigings bouten in de kop ken ik wel een aandraaimoment maar voor de verstuiver onderdelen zelf heb ik geen getalletjes. dus daar geld voor mij ook; vast is vast en gewoon je verstand gebruiken. 
grtz,
Yuri
SIII 109D

grtz,
Yuri
SIII 109D
oja die weet ik ook niet want de nozzels heb ik nooit vervangen.
ik heb er nog wel 4 nieuwe liggen.
gr menno
ik heb er nog wel 4 nieuwe liggen.
gr menno