Ombouw naar gas 109V8

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Edgar

Ombouw naar gas 109V8

Bericht door Edgar »

Het is bijna zover nog 10 maanden dan is mijn 109V8 Station wagon belastingvrij. Ik wil hem dan ook erg graag ombouwen naar gas. Moet ik dit doen voordat de auto belasting vrij wordt, of kan dit ook daarna. Hoe gaat dat met de RDW e.t.c.

Technisch wil ik het volgende:
Mijn idee is de originele brandstof tank te verwijderen en daar een gastank te plaatsen. Verder wil ik een benzinetank plaatsen onder de linker voorstoel. Heeft iemand hier ervaring mee.
Welk bedrijf is goed in het plaatsen van een gasinstalltie en kan dat tegen een acceptabel tarief, ik ga er van uit dat e.a. wel gekeurd zal moeten worden dus zelf doen zal wel niet mogen, laat staan dat ik weet waar ik een goede gasinstallatie vandaan haal.

Aangezien ik dan toch bezig ben wil ik ook mijn versnellingsbak reviseren of laten reviseren, wie kan dit het beste ik heb zelf geen ervaring met versnellings bakken.

Mijn linker spatbord is gescheurd en de motorkap is ook niet zo jofel meer. Wie heeft zoiets nog liggen voor 109V8.

Groeten Edgar
109V8
raymond

Re: Ombouw naar gas 109V8

Bericht door raymond »

Ik heb nog een motorklep voor jouw liggen voor weinig istie de uwe.
Bart74

Re: Ombouw naar gas 109V8

Bericht door Bart74 »

ik zou wachten totdat hij belasting vrij is.. anders krijg je nog hoge belatingaanslag.

Bart
Plaats reactie