waterpomp

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
geert 88 SIIID

waterpomp

Bericht door geert 88 SIIID »

Mijn waterpomp begint te lekken, op de as, zal het lager wel zijn.
kan iemand vertellen of dat alleen het lager te vervangen is of heel de pomp, en hoe ik dat aan pak.en heeft er nog iemand een liggen (voor weinig) of wat is er een goed adres voor in de buurt van Eindhoven ( Ja ik ken Ron B. maar dat is zo ver)

Groetjes

Geert
Smokey109

Re: waterpomp

Bericht door Smokey109 »

Zelf doen (ALS het al waterdicht lukt) wordt je niet vrolijk van: Ron bellen werkt beter, die stuurt 'm op als je wilt. Half uurtje sleutelen en rijden maar weer!
Groetjes,
Ernst
jo fo

Bericht door jo fo »

welk type, voor welke motor. ik heb een melitaire liggen en kan het niet gebruiken heb een civile motor.

jo fo li
herman

Bericht door herman »

Bij www.landro.nl staat onder serie 3 en dan motor een
nieuwe (9 gaats) waterpomp voor 35 euro (incl. BTW).

Uit ervaring weet ik dat hij in het algemeen snel levert.
110

Bericht door 110 »

Voor dat soort bedragen mag je ook wel snel leveren,
een 7-gats waterpomp voor 99.00 Euro !

Bij Paddock kost dat 28.50 pond...

Succes
the_dude

Bericht door the_dude »

Ja maar voor 99 euro krijg je er een hoop geleuter van de leveranciers erbij over hoe duur het wel niet is om te verzenden haha.
ZOek maar eens kom je leuke reacties tegen.
Dus zelfs als je em in uk zou bestellen met verzendkosten ben je nog goedkoper uit, of je koop er gewoon lekker meer voor reserve of je verkoopt em weer door aangezien ze nog al eens stuk gaan.

GRoet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
geert 88SIII D

Bericht door geert 88SIII D »

Jo, het is een ex mil van het engelse rijnleger 88 sIII diesel 5 x gelagers, (zo'n grote platte waterpomp.

wordt je daar wijzer van

groetjes

Geert
SJUUL gele STAWAG 109 |||

Bericht door SJUUL gele STAWAG 109 ||| »

Hoi,geert jos heeft nog een diesel motor liggen maar ik weet niet of het de juiste voor jou is.

Sjuul............
Roel K

Bericht door Roel K »

je kunt ook alleen een revisieset bestellen (eventueel een civiele en niet een militaire) en alleen het lager vervangen. Het lager van een civiele revisieset paste bij mij (109D 1983 ex-mil) gelukkig ook op mijn militaire pomp (de rest vd set niet maar was niet nodig). Zo kwam ik Zweden (geen NATO-land dus geen militaire lr's) weer uit.

Succes,
Roel
Plaats reactie