geluidsissolatie
geluidsissolatie
Wie o wie heeft er ervaring met geluidsissolatie in een defender???
Er worden vanuit de UK pakketten aangeboden welke zijn voorgesneden die je zelf kunt installeren.
Wat is nu de moeite waard??
Met vriendelijke groet
Er worden vanuit de UK pakketten aangeboden welke zijn voorgesneden die je zelf kunt installeren.
Wat is nu de moeite waard??
Met vriendelijke groet
Re: geluidsissolatie
ja, ik heb positieve ervaring met een sound barrier kit,van noise killer. Hij wordt gelevert door auto Rega in ede. enig nadeel is dat je de orginele bekleding los moet halen. er zijn ook blankets die je over en achter de motor kunt leggen. IK zou zeggen probeer dit eerst.
Ola Martin,
Ikzelf heb in m'n 88 benz/lpg de motorkap aan de binnenzijde geisoleerd met speciale isolatiemat/ aan 1 kant zelfklevend, en voor mijn cabine heb ik zo'n voorgesneden soundproofkit laten komen van dacht ik LandRover Supermarkt.
Kost wel iets, maar zit perfect, en scheelt qua geluid enorm veel.
Als je niet op geld kijkt (en wie doet dat nou wel???
), smeer je alles eerst in met dat soundkillerspul van AutoRega, en daarna beplak je alles met matten.
Maar ja, m'n vrouw veegt nu haar voeten af voordat ze instapt.
Ik weet niet of dat echt de bedoeling is bij een Land Rover .....
En verder kan je het beste beginnen met eerst alle opzichzelfstaande rammelgeluidjes 1 voor 1 aan te pakken. (is te doen !)
Grtz,
Arie Hardam
SIII88Ducktarie
Ikzelf heb in m'n 88 benz/lpg de motorkap aan de binnenzijde geisoleerd met speciale isolatiemat/ aan 1 kant zelfklevend, en voor mijn cabine heb ik zo'n voorgesneden soundproofkit laten komen van dacht ik LandRover Supermarkt.
Kost wel iets, maar zit perfect, en scheelt qua geluid enorm veel.
Als je niet op geld kijkt (en wie doet dat nou wel???

Maar ja, m'n vrouw veegt nu haar voeten af voordat ze instapt.

En verder kan je het beste beginnen met eerst alle opzichzelfstaande rammelgeluidjes 1 voor 1 aan te pakken. (is te doen !)

Grtz,
Arie Hardam
SIII88Ducktarie
wanneer je je laadruimte (ik ga uit van grijskenteken) bekleed, scheeld dit ook al stukken. Alle zachte en dikke materialen werken, of de eierdoos zachte foam (bij de bouwmarkt) het viel mij op met een matras achterin m'n Defender,... de laadruimte is als een giga klankkast zonder isolatie/demping.
gr,
RoLandrover
gr,
RoLandrover
Ik heb de voor gesneden rubber bekleding in 1 woord perfect.
kost wel wat maar is het wel waard.
Heb het gekocht bij get visual in amersfoort
kost wel wat maar is het wel waard.
Heb het gekocht bij get visual in amersfoort
ik heb zelf gesneden, transportband van de hoogovens 2 cm gewapend rubber mat stiller kan niet, kost niet veel, wel veel werk. heb het ingeplakt toen de motor er uit was en o ja het weegt een ton
Allen bedankt voor jullie tips en ervaringen.
Denk dat ik voor de Noisekiller ga.
Mochten er nog ande tipgevers zijn houd ik mij aanbevolen.
Groeten,
Martin
Denk dat ik voor de Noisekiller ga.
Mochten er nog ande tipgevers zijn houd ik mij aanbevolen.
Groeten,
Martin
Hi Martin,
Op eBay Duitsland staat een set in de veiling. Ik weet niet of die voor jou landrover geschikt is.
Groet Ruud.
Op eBay Duitsland staat een set in de veiling. Ik weet niet of die voor jou landrover geschikt is.
Groet Ruud.