Pagina 1 van 1
Ford v6
Geplaatst: di 11 mei 2004, 12:51
door Sjoerd
Dames, Heren,
Heeft een van jullie ervaring met een conversie van de 4 cylinder diesel naar een Ford v6 op benzine/LPG (oude scorpio motor).
Steve Parker ( [www.steve-parker.co.uk] ) biedt complete conversies aan.
Weet iemand wat de nadelen zijn van dit soort conversies?
Als ik een LaRo wil kopen die deze conversie reeds heeft ondergaan, waar moet ik dan met name op letten buiten de standaard zaken als schutbord, outriggers, achterbalk, voetenbakken, etc.?
Groeten,
Sjoerd
Re: Ford v6
Geplaatst: di 11 mei 2004, 12:57
door Durk
Sjoerd,
Ik zou eerst maar goed uitzoeken of je zo'n conversie ooit op kenteken kunt krijgen bij de RDW, er zijn volgens mij geen typegoedkeuringen voor 88"s voor 6 cylinder, sowieso niet voor een V-blok denk ik trouwens.
Die V6 van Ford staat ook bekend dat 'ie ongekend zuipt....je zou haast beter aan een Rover V8 kunnen denken, ik denk dat 't verbruik gelijk zal zijn.
Durk
Re: Ford v6
Geplaatst: di 11 mei 2004, 13:01
door Sjoerd
Hij staat al op kenteken, het is een 109, gas staat ook op kenteken.
Sjoerd
Re: Ford v6
Geplaatst: di 11 mei 2004, 13:06
door menno SIIA 88 SIII 88
de normale dingen waar je altijd op moet letten.
schutbord
chassis
deurstijlen
deuren.
hoe hij schakelt.
Re: Ford v6
Geplaatst: di 11 mei 2004, 13:08
door menno SIIA 88 SIII 88
hoe is het met de gas instalatie?
zit hij er al lang in want als het een oude is kunnen de kleppen aangetast zijn of een slechte verdamper.
loopt hij goed op benzine en op gas?
start hij op gas?
hoe is het met de cab. want als hij altijd op gas loopt dan kan de rubbertjes in de cab slecht zijn.
Re: Ford v6
Geplaatst: di 11 mei 2004, 13:33
door Horribilis
Als je van 4 naar 6 cilinders gaat moet je kenteken aangepast worden en dat betekend een RDW keuring.
Grrrrrrrrreets
Marcel Blok
Horribilis
Re: Ford v6
Geplaatst: di 11 mei 2004, 13:39
door Arjan v. Tiel
sjoerd
neem eens kontakt op met johan van onderstaande link
als ik me goed herinner hebben zij ervaring met een v6 ford blok en ook nog div onderdelen te koop.
[www.schoffie.dds.nl]
gr. arjan
999 stukjes SIII 109 1980
Re: Ford v6
Geplaatst: di 11 mei 2004, 17:29
door Adriaan(110+3x88+107+1/2Disco)
Op haar site staat een heel verhaal over dit onderwerp en de problemen hierbij:
[mooiekar.web1000.com]
Succes

Re: Ford v6
Geplaatst: di 11 mei 2004, 19:01
door The_dude
Lijn motor of V of W motor maakt niet uit aantal cilinders en inhoud wel.
Cilinders makkelijk te controleren inhoud wat lastiger.
GRoet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Re: Ford v6
Geplaatst: do 13 mei 2004, 18:15
door Gert Jan
Ik had ook plannen om een ford erin te zetten. Ik heb alleen maar positieve ervaringen gehoort, ook over Steve Parker. Het blok heb ik er nog (in de weg) liggen.
Het is een 2800 van een Granada, kompleet met carbs, filters, ontsteking, dynamo en dergelijke.
Op te halen.
Mail maarSjoerd schreef:
>
> Dames, Heren,
>
> Heeft een van jullie ervaring met een conversie van de 4
> cylinder diesel naar een Ford v6 op benzine/LPG (oude scorpio
> motor).
> Steve Parker ( [www.steve-parker.co.uk] ) biedt
> complete conversies aan.
> Weet iemand wat de nadelen zijn van dit soort conversies?
> Als ik een LaRo wil kopen die deze conversie reeds heeft
> ondergaan, waar moet ik dan met name op letten buiten de
> standaard zaken als schutbord, outriggers, achterbalk,
> voetenbakken, etc.?
>
> Groeten,
>
> Sjoerd