Pagina 1 van 1
Olielampje 110 TD
Geplaatst: do 06 mei 2004, 21:28
door Jean Pierre 110TD
Hallo... ff om wat advies vragen...
Heb twee daagjes geleden mijn motorblok even een beetje schoongemaakt met motorreiniger en veel water.
Om eens te kijken waar die druppels olie nu eigenlijk echt vandaan kwamen

(ik weet 't... waarschijnlijk onbegonnen werk, maar ok)
Sinds die tijd gaat zo af en toe na een tijd rijden mijn oliedruk lampje branden, of eigenlijk meer twijfelen of ie nu aan of uit wil...
Genoeg olie in 't carter en het schuif-contactje al eens schoongemaakt maar... daarna gaat ie toch weer lichtjes zo af en toe branden....
Iemand advies? gewoon kortsluiting? of moet ik toch echt ergens voor gaan uitkijken?
Oh... uhm, de kleppen zijn gewoon nat als ik in de olievuldop kijk!
Groet JP!
Re: Olielampje 110 TD
Geplaatst: do 06 mei 2004, 22:52
door Kees
Versleten motor hoogstwaarschijnlijk,
Re: Olielampje 110 TD
Geplaatst: vr 07 mei 2004, 01:13
door Dave
Bij mijn 109 zat er een beetje water in de schakelaar. Het lampje begon ook wat zenuwachtig te doen (zacht schijnen, feller, uit e.d.), vaarvan ik zelf nog zenuweachtiger werd.
Hierna het kleine stukje toch naar huis gereden. Later een nieuwe drukschakelaar gemonteerd, meteen olie ververst en oliepomp gecontroleerd. Alles weer samengebouwd en hij deed het weer perfect.
Je hoeft de wagen pas echt uit te zetten als het lampje constand blijft branden.
Groeten,
Dave Frencken
Re: Olielampje 110 TD
Geplaatst: vr 07 mei 2004, 11:52
door Franseslag
Ik heb iets vergelijkbaars gehad met mijn Disco 2.5 Diesel 4-cil. VAnalles geprobeerd, voordat ik uiteindelijk bedacht dat er misschien kortsluiting in de kabels zat. Toen ik de wagen liet lopen, terwijl ik het kabeltje van de taster af had gehaald ging het lampje nog steeds soms aan.
Ik heb een tijd lang gereden met een oude mistlamp los in de auto, welke aan een kant in de sigarettenaansteker zat en aan de andere kant direct op de plug in de motor, toen wist ik tenminste zeker dat ik wel oliedruk had.
Later heb ik een nieuwe kabel getrokken van de motor naar het dashboard, probleem opgelost.
Klinkt eenvoudig, maar voor die tijd had ik inmiddels wel al de oliepomp vervangen (De distributieriem moest toch en daar zit tie achter) Veel werk, wat dus achteraf niet nodig bleek te zijn, maar affijn heb je daar zo'n Engelse niet voor, zo leer je je Laro echt kennen.

Groetjes,
Henk
Re: Olielampje 110 TD
Geplaatst: vr 07 mei 2004, 19:35
door Foxhunters Anton
Heb ik ook gehad.
Olie lampje brande af en toe.
Naturlijk ging ik uit van een slechte olie druk en bouwde van twee motoren een nieuwe in elkaar.
Bleek ook deze motor geen olie druk te hebben, want het lampje ging nog steeds af en toe branden.
Bleek gewoon de plunjer van de oliedrukmeter versleten te zijn.
Er komt dan olie achter de plunjer waardoor de druk aan beide zijde evengroot wordt.
De sensor (drukmeter) onderbreekt de stroomkring en laat het lampje dan branden.
koste slechts een paar euro's. (en drie weken sleutelen.)
Anton