Pagina 1 van 1

Master of slave defect..?

Geplaatst: do 06 mei 2004, 12:02
door Guido Batens
Hallo,

Bij mijn koppeling doet zich het volgende voor:
Als ik normaal het koppelingspedaal intrap is er niets aan de hand en kan ik gewoon schakelen.
Als ik het pedaal echter heel langzaam intrap komt er geen weerstand en kan ik het pedaal helemaal intrappen zonder dat er ontkoppeld wordt.

Ik wil niet afwachten tot er verdere slijtage optreedt en wil e.e.a. aan gaan pakken.. Volgens mij ligt het probleem aan de hoofdcylinder.

Dus, voordat ik ga bestellen..... Klopt dit....?

Alvast bedankt,

Guido

Re: Master of slave defect..?

Geplaatst: do 06 mei 2004, 12:36
door Frans
Volgens mij wel. Je hebt lekke cupjes of groeven in de cylinder.
Tenminste als je niet aldoor olie hoeft bij te vullen. Olie lekkage is meestal de slave-cylinder

Frans Bonnes

Re: Master of slave defect..?

Geplaatst: do 06 mei 2004, 12:38
door Guido Batens
Ik heb idd geen lekkage naar buiten...

Cupjes zijn atuurlijk te vervangen.. groeven in de cylinder wordt natuurlijk een ander verhaal..

Bij paddock verkopen ze twee types cylinder: namaak en orginele lucas...
Wat adviseren jullie???? Voor de remmen zou ik een orginele pakken, maar is dit ook van belang bij de koppling..?

Re: Master of slave defect..?

Geplaatst: do 06 mei 2004, 13:01
door Serious IIa
Altijd originele nemen. Dit heeft voornamelijk te maken met de levensduur (veel langer van Girling) en vervangen is niet iets wat je elke dag wil doen....?


Cheers bowy

Re: Master of slave defect..?

Geplaatst: do 06 mei 2004, 13:31
door Guido Batens
dacht ik al...
Lijkt me inderdaad een rotklus om dat ding eruit te krijgen.... Zit aardig wat in de weg. Wordt weer prutsen dus..

bedankt, Guido

Re: Master of slave defect..?

Geplaatst: do 06 mei 2004, 14:23
door Michel
Inderdaad, altijd originele pakken!!! Ik heb namelijk inderdaad al 2x lopen klooien, omdat ik perse goedkoop wilde...)

verkeerde zuinigheid!
succes.

groeten van michel
LR90

Re: Master of slave defect..?

Geplaatst: do 06 mei 2004, 19:01
door Joke& Ruud-Granny&Tweety
Hi Guido,
Maak je mastercilinder eerst eens open, het verhaal lijkt op een lekke voetklep. Dit klepje zit in een revisiesetje.
Jammer genoeg verandert het uit en inbouwen hier niet van, is inderdaad een kl*te klus.Sterkte!!!!!!!

Groet Ruud.

Re: Master of slave defect..?

Geplaatst: do 06 mei 2004, 21:21
door Andries
Hoi, Guido,
voordat je al te ingrijpend te werk gaat: check eerst heel goed de leiding van hoofd- naar hulpcilinder. Ik had een tijdje geleden hetzelfde verschijnsel. Bleek na het vernieuwen van de hulpcilinder een minuscuul gaatje in de tussenleiding te zijn. Bij langzaam intrappen was er genoeg tijd voor de olie om eriut te ontsnappen. Vreemd maar waar.
Succes, Andries.

Re: Master of slave defect..?

Geplaatst: vr 07 mei 2004, 10:48
door Guido Batens
Zal ik zeker effe checken... Maar dan moet het peil in het reservoir ook langzaam minder worden toch...

Allemaal bedankt,
Ik dat als het de leiding niet is dat er dan een hele nieuwe cylinder inkomt. Weet ik tenminste zeker dat ik hem er niet nog eens uit moet halen..

Groet,

Guido