smoelenboek
Geplaatst: wo 28 apr 2004, 23:34
Hoi prikkers,
Ik ben Andries M., woon op Schouwen Duiveland, ben lid van Stichting Zeeland 4x4 en van LRCH, en probeer sinds kort een beetje mee te prikken. Ik begon Landrover te rijden in 1986; in een 110 V8 gekocht bij het toen nog aardige bedrijf van Gerard Knook in Breda. Pas later ontdekte ik dat ik een behoorlijk unieke 110 had, met een complete serie III opbouw (dus schuiframen voor en achter, klassieke deurgrepen, enz.) Waarschijnlijik een van de eerste 110's na de Stage I. Mijn nummer was BR-22-TJ. Rijdt die nog ergens in Nederland? Nadat ik hem behoorlijk beschadigd had, heb ik een nieuwe 110 aangeschaft; nu met gesloten achterzijde en grijs kenteken (donkergroen, draairamen, enz.) Vervolgens (door geldgebrek) even teruggevallen op een oude LR88 2,25 diesel met hardtop. Toen zijn versnellingsbak volslagen vastliep (te lang doorgereden met kapotte synchro-ringen) heb ik hem weggezet in mijn tuin. Met de gedachte dat hij voor mijn opgroeiende kinderen leuk speelgoed zou zijn. Na een paar jaar was de onderzijde verkruimeld!! Weggooien dus, ofwel wegschenken aan een vriend die er nog iets mee wilde. Tijdje geen LR meer gereden. Maar toen ik een paar jaar geleden weer eens even in een 109 met RHD stapte, het dieseltje hoorde, de geur opsnoof, toen sloeg het oude virus weer toe.
Ik heb nu die 1977, 109, stationwagon 2,25 diesel voor dagelijks vervoer, en een 1978 Lightweight voor het spelen.(helaas feloranje geverfd door de vorige eigenaar, maar dat verandert nog ) Ik ben af en toe op de Maasvlakte, maar weet dan natuurlijk niet wie van de aanwezigen prikkers zijn. Is er niet zoiets als een "prikker-sticker" ?
Ik zou nog tijden kunnen doorgaan over het prozaisch en poetisch fenomeen landrover, maar het lijkt me zo wel even voldoende.
Groet, Andries
Ik ben Andries M., woon op Schouwen Duiveland, ben lid van Stichting Zeeland 4x4 en van LRCH, en probeer sinds kort een beetje mee te prikken. Ik begon Landrover te rijden in 1986; in een 110 V8 gekocht bij het toen nog aardige bedrijf van Gerard Knook in Breda. Pas later ontdekte ik dat ik een behoorlijk unieke 110 had, met een complete serie III opbouw (dus schuiframen voor en achter, klassieke deurgrepen, enz.) Waarschijnlijik een van de eerste 110's na de Stage I. Mijn nummer was BR-22-TJ. Rijdt die nog ergens in Nederland? Nadat ik hem behoorlijk beschadigd had, heb ik een nieuwe 110 aangeschaft; nu met gesloten achterzijde en grijs kenteken (donkergroen, draairamen, enz.) Vervolgens (door geldgebrek) even teruggevallen op een oude LR88 2,25 diesel met hardtop. Toen zijn versnellingsbak volslagen vastliep (te lang doorgereden met kapotte synchro-ringen) heb ik hem weggezet in mijn tuin. Met de gedachte dat hij voor mijn opgroeiende kinderen leuk speelgoed zou zijn. Na een paar jaar was de onderzijde verkruimeld!! Weggooien dus, ofwel wegschenken aan een vriend die er nog iets mee wilde. Tijdje geen LR meer gereden. Maar toen ik een paar jaar geleden weer eens even in een 109 met RHD stapte, het dieseltje hoorde, de geur opsnoof, toen sloeg het oude virus weer toe.
Ik heb nu die 1977, 109, stationwagon 2,25 diesel voor dagelijks vervoer, en een 1978 Lightweight voor het spelen.(helaas feloranje geverfd door de vorige eigenaar, maar dat verandert nog ) Ik ben af en toe op de Maasvlakte, maar weet dan natuurlijk niet wie van de aanwezigen prikkers zijn. Is er niet zoiets als een "prikker-sticker" ?
Ik zou nog tijden kunnen doorgaan over het prozaisch en poetisch fenomeen landrover, maar het lijkt me zo wel even voldoende.
Groet, Andries