Stuurpomp per 4 voordeliger

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Jan Moesman

Stuurpomp per 4 voordeliger

Bericht door Jan Moesman »

Een stukje stuurpompenproza:

November vorig jaar:
Constatering: stuurpomp lekt dus vervangen die hap
WiWo's garage verlaten, bocht om en ??Brommende stuurpomp! No 1

Twee dagen opel gereden en bericht gekregen dat de stuurpomp gemonteerd was.
Toch maar kartonnetje op de steentjes gelegd want de plek werd wel erg groot,
Met andere woorden, LEK no. 2

Ik heb de auto wat dichterbij in onderhoud gebracht, overigens niet ten nadele van WiWo maar de afstand Huizen Mijdrecht speelt parten.
Ik ga met de lekke pomp naar BCC in Baarn.
De pomp is destijds bij Kimman Haarlem gekocht en deze firma dient zelf voor de tweede keer garantie te kunnen claimen zelf waar te nemen dat inderdaad de pomp defect is.
O.k. op naar Haarlem en ik kreeg gelijk.
Men heeft voor mij keurig netjes een pomp naar mijn bedrijfsadres verzonden en ik heb deze op mijn eigen kosten bij BCC laten monteren omdat Haarlem ook niet naast de deur ligt.

Ik rijd ca 40 km in twee dagen en, ja hoor, niet meer lek, neen erger nog, dat hele pompgeval kapt er mee.
Toch lullig dat ik daardoor bijna een Mitsubiessie in de flank greep toen ik de bocht in stuurde. KAPOT no 3.

Gelukkig krijg ik van Kimman Haarlem per direct wéér een pomp toegezonden zodat ik ditmaal niet eerst naar Haarlem hoef te rijden.
Kimman, WiWo, en BCC, allemaal geweldige service en eigenlijk ook medeleven maar kan Land Rover zijn pompjes niet bij bijvoorbeeld Volvo bestellen of zo want dit is wel knudde met een rietje.

Ook is mij opgevallen dat Series een gigantisch stuurrad hebben en nou begrijp ik waarvoor.
Laat ik nou zo'n l.u.l.lig houten stuurtje hebben.
Mochten wij elkaar weer eens treffen op een prikkerdag of zo, loop mij niet voorbij want ik ben niet veranderd alleen véél breder geworden.
Op naar pomp nummer 4

Groet
Jan
No-Mud
Plaats reactie