Toen ik gisteren langs de auto liep viel het mij op dat er rond 3 bouten waarmee de wielen op de auto vastzitten olie lekt. Nou ben ik een beetje lekken van onder uit de auto wel gewend, maar dit is weer wat nieuws voor mij!!. Ik neem aan dat het gewoon een lekke pakking is, maar ik weet het niet zeker. Heb ik het goed, of zijn er andere dingen mogelijk???
Grt Tijn, die afgelopen 2 weken wel heel veel schade heeft gehad aan de Laro (remschrijven/achterasrubbers/lier electronica/viscokoppeling enz enz enz enz enz!!)
olie!!!
Re: olie!!!
waarschijnlijk is je "breather valve" verstopt. Dit is een ventiel in je as die de overdruk (bij warme olie!) weg laat lopen. Soms zit er een slangetje aan naar je chassis (ivm doorwadingen) en soms is het nog de oude kogeltjes variant.
Als deze valve verstopt zit blaast de overdruk de pakkingen van je meenemer eruit (die zijn nl. van papier).
Oplossing: valve schoonmaken/vervangen, auto aan 1 kant hoog opkrikken (dan loopt er minder olie uit je as straks, verder is het nergens goed voor),meenemer losbouten, meenemer eraf wrikken (lukt goed met beitel, pas op voor krassen), oude pakking zorgvuldig verwijderen, beide zijden ontvetten en vloeibare pakking aanbrengen, al dan niet in combi met een papieren pakking, en tot slot alles weer vastzetten. Niet vergeten na een km of 100 alle bouten nog eens aan te draaien!
Gr,
Axel
Als deze valve verstopt zit blaast de overdruk de pakkingen van je meenemer eruit (die zijn nl. van papier).
Oplossing: valve schoonmaken/vervangen, auto aan 1 kant hoog opkrikken (dan loopt er minder olie uit je as straks, verder is het nergens goed voor),meenemer losbouten, meenemer eraf wrikken (lukt goed met beitel, pas op voor krassen), oude pakking zorgvuldig verwijderen, beide zijden ontvetten en vloeibare pakking aanbrengen, al dan niet in combi met een papieren pakking, en tot slot alles weer vastzetten. Niet vergeten na een km of 100 alle bouten nog eens aan te draaien!
Gr,
Axel
Re: olie!!!
Hi Prikkers,
Waarom zijn jullie zo scheutig met vloeibare pakking?
Wel eens een hoeveelheid van die troep moeten verwijderen??
Als de vlakken schoon zijn heb je dit spul echt niet nodig.Dan is de originele pakking ruim voldoende.
Groet Ruud.
Waarom zijn jullie zo scheutig met vloeibare pakking?
Wel eens een hoeveelheid van die troep moeten verwijderen??
Als de vlakken schoon zijn heb je dit spul echt niet nodig.Dan is de originele pakking ruim voldoende.
Groet Ruud.