Stroomproblemen

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Edwin Surenbroek

Stroomproblemen

Bericht door Edwin Surenbroek »

Hallo,

Ik ben Edwin en ik heb een 90 uit 89 met een 200Tdi blokje. Na een partij terreinrijden met club LRCH in Frankrijk (echt een aanrader) lade mij accu niet meer bij. Dynamo laten reficeren en terug geplaatst. Starten---lopen en bijladen---na twee minuten gingen echter mij acculampje weer branden. Dynamo laten controleren. Deze bleek echter niets te mankeren. Weer geplaatst en een andere accu erin. Starten--lopen en bijladen ---- na twee minuten weer het acculampje.
PS mijn toetrenteller doet het ook niet meer.

Wat is er aan de hand met mijn landrover.

Groeten Edwin
Frans

Re: Stroomproblemen

Bericht door Frans »

Toch iets met de dynamo, toeren teller zit ook op de dynamo.
Ergens een slecht kontakt, dat wanneer hij warm wordt geen kontakt meer maakt.

Frans Bonnes
Edwin Surenbroek

Bericht door Edwin Surenbroek »

Frans,

Goede gedachte, maar bij het testen van de dynamo hebben ze hem 10 minuten belast tot hij goed warm was. En ook toen deed hij het goed.

Wat nu
Frans

Bericht door Frans »

Het kan ook zijn dat de schuifjes achterop de dynamo slecht kontakt maken.

Frans Bonnes
Joke&Ruud-Granny&Tweety

Bericht door Joke&Ruud-Granny&Tweety »

Hi Edwin,
Het lijkt idd op slechte verbindingen, en kijk ook een naar de dynamo bevestiging, is dat schoon?, hier loopt wel je massastroom door. Dat je toerenteller het niet doet wijst erop dat de dynamo zichzelf niet bekrachtigd, ergo geen informatie krijgt van de accu, of geen massa maakt.
Succes,
Ruud.
peter

Bericht door peter »

probeer een apart massa kabeltje
toerenteller zit op de w aansluiting
maak ook de schroevjes waarmee de spaningsregelaar in de dynamo zit schoon ook die zorgen voor de massa naar de regelaar
Plaats reactie