Remlichten op z?n amerikaans...
Remlichten op z?n amerikaans...
Dag allemaal,
Ik kom net uit mijn hok zetten en heb het wel zo?n beetje gehad... Sinds kort heeft de The Iron Nurse beschikking over een klein NATO aanhangertje. Hollands fabrikaat, Polynorm 1/4 ton.
Aangezien de ambulance niet beschikt over een trekhaak, maar wel over de aansluitingen hiervoor (NATO coderingen) heb ik alle LRO's, LRM's etc etc, erop nageslagen over de juiste coderingen voor het bevestigen van jawel.., een 7-polige stekkerdoos.
Wat blijkt nu, al deze theorieën erop nageslagen, uitgeprint... aan de slag!
Alles doet het, letterlijk! Maar één ding zit mij een beetje dwars...
Geef ik richting (bv links) aan en tegelijkertijd sta ik op de rem, krijg ik op de aanhanger linksachter twee remlichten te zien OP ZIJN AMERIKAANS. Ga ik van de rem af, knippert die weer vrolijk door... Het zal wel simpel op te lossen zijn, maar ik wil graag weten of het wel juist is aangesloten.
Van de NATO coderingen (gele bandje om de bedrading) klopt ook niet helemaal, ik heb alles doorgemeten om erachter te komen wat wat is.
Is er misschien toch één van de overgebleven draden de oorzaak.
Groet,
Gilbert
The Iron Nurse, SIII Zau
Ik kom net uit mijn hok zetten en heb het wel zo?n beetje gehad... Sinds kort heeft de The Iron Nurse beschikking over een klein NATO aanhangertje. Hollands fabrikaat, Polynorm 1/4 ton.
Aangezien de ambulance niet beschikt over een trekhaak, maar wel over de aansluitingen hiervoor (NATO coderingen) heb ik alle LRO's, LRM's etc etc, erop nageslagen over de juiste coderingen voor het bevestigen van jawel.., een 7-polige stekkerdoos.
Wat blijkt nu, al deze theorieën erop nageslagen, uitgeprint... aan de slag!
Alles doet het, letterlijk! Maar één ding zit mij een beetje dwars...
Geef ik richting (bv links) aan en tegelijkertijd sta ik op de rem, krijg ik op de aanhanger linksachter twee remlichten te zien OP ZIJN AMERIKAANS. Ga ik van de rem af, knippert die weer vrolijk door... Het zal wel simpel op te lossen zijn, maar ik wil graag weten of het wel juist is aangesloten.
Van de NATO coderingen (gele bandje om de bedrading) klopt ook niet helemaal, ik heb alles doorgemeten om erachter te komen wat wat is.
Is er misschien toch één van de overgebleven draden de oorzaak.
Groet,
Gilbert
The Iron Nurse, SIII Zau
Re: Remlichten op z’n amerikaans...
ik weet niet precies hoe zo'n nato stekker er uit ziet maar is dat deze?
[www.caravanhandboek.nl]
anders is het wel makkelijk voor andere mensen met een aanhanger stekker.
Jan Schober
[www.caravanhandboek.nl]
anders is het wel makkelijk voor andere mensen met een aanhanger stekker.
Jan Schober
Jan,
Er begint bij nu een ander ’lichtje’ te branden. Bedankt voor de info...
Ik ga dit even op mijn gemak door spitten.
Groet,
Gilbert
The Iron Nurse, SIII Zau
Er begint bij nu een ander ’lichtje’ te branden. Bedankt voor de info...
Ik ga dit even op mijn gemak door spitten.
Groet,
Gilbert
The Iron Nurse, SIII Zau
Hi,
Dit is een massa probleem, de massa wordt niet of slecht doorgegeven naar de aanhanger.
Groet, Ruud.
Dit is een massa probleem, de massa wordt niet of slecht doorgegeven naar de aanhanger.
Groet, Ruud.
Hoi,
Wellicht overbodig, maar heb je al op de prikker-cd gekeken? Daar is door Aad een mooi bedradingsschema op gezet. Heb ik ook al eenmaal met succes gebruikt.
Groet,
DennisM
Wellicht overbodig, maar heb je al op de prikker-cd gekeken? Daar is door Aad een mooi bedradingsschema op gezet. Heb ik ook al eenmaal met succes gebruikt.
Groet,
DennisM
Mag ik iedereen bedanken voor hun opmerkingen.
Ik ga gelijk na mijn werk weer het hok om met deze gegevens weer positief (+) aan de slag te gaan... Lukt het niet (-) dan meld ik mij wel weer...
Fijn weekend toegewenst.
Gilbert
The Iron Nurse, SIII Zau
Ik ga gelijk na mijn werk weer het hok om met deze gegevens weer positief (+) aan de slag te gaan... Lukt het niet (-) dan meld ik mij wel weer...
Fijn weekend toegewenst.
Gilbert
The Iron Nurse, SIII Zau
Heb precies hetzelde gehad. Was inderdaad een slechte massa-verbinding...
He gilbert,
als je de prikker cd ff wil lenen kan dat wel hoor,
staat ook een en ander op.
Je weet waar ik woon.
Groet Jan.T (sIII 88" diesel ' 78) ja ,inderdaad die andere laro uit Berlikum
als je de prikker cd ff wil lenen kan dat wel hoor,
staat ook een en ander op.
Je weet waar ik woon.
Groet Jan.T (sIII 88" diesel ' 78) ja ,inderdaad die andere laro uit Berlikum
He Jan T. van een paar straten verderop.
Ik wist niet dat jij ook deze had... Kom langs en we drinken er één op. nr 96
groet,
Gilbert
Ik wist niet dat jij ook deze had... Kom langs en we drinken er één op. nr 96
groet,
Gilbert