probleempjes en vragen bij grote beurt...
Geplaatst: vr 23 apr 2004, 02:25
Voor de ervaringsdeskundigen,
Ik ben vandaag voor het eerst begonnen met het geven van 'de grote beurt'. Allemaal heel er leuk en leerzaam, maar ik heb toch ff wat dingetjes waar ik wat ervaringsdekundigheid bij nodig heb.
ten eerste;
Mijn 90 is uitgerust met de assen en schijfremmen van een rangerover. Nu moet ik de remmen controleren maar weet eigenlijk niet precies welke dingen belangrijk zijn bij schijfremmen. De remschoenen en schijven zijn voor nog prima in orde, maar achter zijn er groeven in de schijven gesleten. Bovendien remmen de schoentjes achter niet op de gehele schijf net als voor, maar slechts op een baan van ongeveer 4cm op het midden van de schijf. Is dat erg?
het tweede,
Mijn brandstof tank lekt, (meer dan genoeg om de hele straat te irriteren!) en dat wil ik natuurlijk graag verhelpen. Probleem is dat ik het lek niet kan vinden zonder dat ik de tank er onderuit moet halen. zijn er bepaalde (notoire) punten waar zo'n tank lekt? Hij lijkt te lekken aan de achterzijde van de tank.
het derde dingetje, de transmissierem.
Bij het aantrekken van de handrem wordt de trekverbinding aan de expander wel uitgetrokken, maar bij het neerlaten van de handrem gaat de trekverbinding niet terug en blijven de remschoenen hangen. Heeft dit automatisch te maken met de expander of kan het ook liggen aan het veerplaatje op de buitenkant van de trommel?
And last but not least! (en dan ben ik echt klaar )
Ik krijg gdvrdmme mijn rechterachterwiel niet los!!! Na het verwijderen van de wielmoeren was het wiel er met geen mogelijkheid af te krijgen! zelfs niet door met een flinke rubber hamer of de achterkant van de velg te slaan. Sterker nog, hij bewoog nog geen mm! Iemand hier toevallig ervaring mee?! (het zijn trouwens LM 5 spaaks rangerover velgen)
Alvast bedankt voor alle hulp!
groet Misha
Ik ben vandaag voor het eerst begonnen met het geven van 'de grote beurt'. Allemaal heel er leuk en leerzaam, maar ik heb toch ff wat dingetjes waar ik wat ervaringsdekundigheid bij nodig heb.
ten eerste;
Mijn 90 is uitgerust met de assen en schijfremmen van een rangerover. Nu moet ik de remmen controleren maar weet eigenlijk niet precies welke dingen belangrijk zijn bij schijfremmen. De remschoenen en schijven zijn voor nog prima in orde, maar achter zijn er groeven in de schijven gesleten. Bovendien remmen de schoentjes achter niet op de gehele schijf net als voor, maar slechts op een baan van ongeveer 4cm op het midden van de schijf. Is dat erg?
het tweede,
Mijn brandstof tank lekt, (meer dan genoeg om de hele straat te irriteren!) en dat wil ik natuurlijk graag verhelpen. Probleem is dat ik het lek niet kan vinden zonder dat ik de tank er onderuit moet halen. zijn er bepaalde (notoire) punten waar zo'n tank lekt? Hij lijkt te lekken aan de achterzijde van de tank.
het derde dingetje, de transmissierem.
Bij het aantrekken van de handrem wordt de trekverbinding aan de expander wel uitgetrokken, maar bij het neerlaten van de handrem gaat de trekverbinding niet terug en blijven de remschoenen hangen. Heeft dit automatisch te maken met de expander of kan het ook liggen aan het veerplaatje op de buitenkant van de trommel?
And last but not least! (en dan ben ik echt klaar )
Ik krijg gdvrdmme mijn rechterachterwiel niet los!!! Na het verwijderen van de wielmoeren was het wiel er met geen mogelijkheid af te krijgen! zelfs niet door met een flinke rubber hamer of de achterkant van de velg te slaan. Sterker nog, hij bewoog nog geen mm! Iemand hier toevallig ervaring mee?! (het zijn trouwens LM 5 spaaks rangerover velgen)
Alvast bedankt voor alle hulp!
groet Misha