hoi prikkers
gisteren avond was ik van plan om mijn nieuwe ventilatieklepafdichtrubbers te monteren.
(2 x ventielatie klepjes onder voorraam boven motor kap)
alleen ik kwam er achter dat deze vast gelijmt moeten worden.
nu wil ik vandaag even gaan winkelen om lijm/kit tehalen
maar welke lijm heb ik hier voor nodig.
en als ik de oude rubbers op de nieuwe leg zit er in de lengte bijna 2 cm verscchil in.
klopt dit.kan dit door leeftijd verschil komen.
wie heeft hier ervaring mee en met het monteren van deze rubbers.
gr. arjan
999 stukjes SIII 109 1980
rubbers monteren
Re: rubbers monteren
Hoi Arjan,
Rubber plakken gaar het best met bison kit of bisontix. De Tix gebruik ik zelf die is iets dunner en laat zich met een klein kwastje goed in de hoekjes smeren. Beide delen goed insmeren 10 minuten laten aandrogen en dan stevig op mekaar drukken.
Ik weet niet hoe het zit met de lengte. Ik heb de oude weer gemonteerd omdat deze nog prima waren.
Succes
Vincent
Rubber plakken gaar het best met bison kit of bisontix. De Tix gebruik ik zelf die is iets dunner en laat zich met een klein kwastje goed in de hoekjes smeren. Beide delen goed insmeren 10 minuten laten aandrogen en dan stevig op mekaar drukken.
Ik weet niet hoe het zit met de lengte. Ik heb de oude weer gemonteerd omdat deze nog prima waren.
Succes
Vincent
Hallo Arjan,
Weet je nog die knoeris uit Uden???
Ik zou jou nog steeds eens bellen om je restauratieproject te bekijken.
Toen jij op vakantie ging heb ik toch nog een schuur gevonden en meteen aan de slag gegaan.
Maar het bleek meer werk dan dat ik dacht (uiteraard, is altijd) dus ben ik die 2 maanden eigenlijk continue, in mijn vrije tijd aan 't sleutelen, schuren en verven geweest. Maar.... hij is nu bijna klaar.
Maar effe over je rubbers. Ik heb ze toevallig vorige week erin gelijmd, met carosserie-kit, dit had ik toch staan voor allerlei andere lijm-en afdichtingsklusjes.
Moet je toevallig ook je ruit erin lijmen (achter)? Daar heb je wel speciale lijm voor.
Als ik klaar ben, ik denk over 2 weken, zou ik toch nog graag eens komen kijken. Want volgens mij ga jij nu ook best snel.
Groeten van Rik
Weet je nog die knoeris uit Uden???
Ik zou jou nog steeds eens bellen om je restauratieproject te bekijken.
Toen jij op vakantie ging heb ik toch nog een schuur gevonden en meteen aan de slag gegaan.
Maar het bleek meer werk dan dat ik dacht (uiteraard, is altijd) dus ben ik die 2 maanden eigenlijk continue, in mijn vrije tijd aan 't sleutelen, schuren en verven geweest. Maar.... hij is nu bijna klaar.
Maar effe over je rubbers. Ik heb ze toevallig vorige week erin gelijmd, met carosserie-kit, dit had ik toch staan voor allerlei andere lijm-en afdichtingsklusjes.
Moet je toevallig ook je ruit erin lijmen (achter)? Daar heb je wel speciale lijm voor.
Als ik klaar ben, ik denk over 2 weken, zou ik toch nog graag eens komen kijken. Want volgens mij ga jij nu ook best snel.
Groeten van Rik
hoi rik
ik heb mijn rubbers vandaag gemonteerd met lijm.
maar als ik het nog eens moet doen ga ik kit gebruiken.
op een een of andere manier heb ik altijd ruzie met lijm van bison
je weet wel die lijm die niet draad nauw als er een lijm is die draad, ik had hem weer
en voor mijn ramen had ik al ramenkit.
gaat perfekt alleen een lasje in het frame niet gezien schroefje tevast gedraaid en pats scheur in de raam
pech.
maar ja hoort er ook bij.
maar kom maar eens kijken kan ik jou lr ook eens bewonderen.
en kun je zien hoe ver ik al ben.
mijn doel was voor de vakantie gereed tezijn en dat ga ik ruim halen als er geen gekke dingen gebeuren.
houdoe
groetjes arjan
999 stukjes SIII 109 1980 + een ster in de voorruit
ik heb mijn rubbers vandaag gemonteerd met lijm.
maar als ik het nog eens moet doen ga ik kit gebruiken.
op een een of andere manier heb ik altijd ruzie met lijm van bison
je weet wel die lijm die niet draad nauw als er een lijm is die draad, ik had hem weer
en voor mijn ramen had ik al ramenkit.
gaat perfekt alleen een lasje in het frame niet gezien schroefje tevast gedraaid en pats scheur in de raam
pech.
maar ja hoort er ook bij.
maar kom maar eens kijken kan ik jou lr ook eens bewonderen.
en kun je zien hoe ver ik al ben.
mijn doel was voor de vakantie gereed tezijn en dat ga ik ruim halen als er geen gekke dingen gebeuren.
houdoe
groetjes arjan
999 stukjes SIII 109 1980 + een ster in de voorruit
He Arjan,
Wel lullig van je ruit joh.
Maar het ging over je voorruit lees ik nu. ik dacht de achterruit. Dat is de enige die bij mij gekit zit, maar voorrruit zit in een rubber.
Dat zal dan wel een Series gevalletje zijn.
Wanneer ga je op vakantie? Juli, Augustus? Dat is zo hoor. En het duurt toch altijd langer als je denkt!
Dat is mijn ervaring tenminste. Planning: 1 maand. Bezig: 9 weken (en nog 1 a 2 weken te gaan)
Ben dus ook nog met een verbouwing van mijn badkamer bezig. planning: 1 maand (vakantie, dus dagelijks). Bezig: +/- 7 maanden! dus...
Ik bel of mail je als ik klaar ben.
Groeten van Rik
Wel lullig van je ruit joh.
Maar het ging over je voorruit lees ik nu. ik dacht de achterruit. Dat is de enige die bij mij gekit zit, maar voorrruit zit in een rubber.
Dat zal dan wel een Series gevalletje zijn.
Wanneer ga je op vakantie? Juli, Augustus? Dat is zo hoor. En het duurt toch altijd langer als je denkt!
Dat is mijn ervaring tenminste. Planning: 1 maand. Bezig: 9 weken (en nog 1 a 2 weken te gaan)
Ben dus ook nog met een verbouwing van mijn badkamer bezig. planning: 1 maand (vakantie, dus dagelijks). Bezig: +/- 7 maanden! dus...
Ik bel of mail je als ik klaar ben.
Groeten van Rik