Pagina 1 van 1
brandstofpomp
Geplaatst: di 13 apr 2004, 21:41
door MICHIEL
he luitjes,
wanneer weet ik of de brandstofpomp vervangen moet worden?
merk je dat aan de auto? is hij dan traag weg uit de eerste versnelling, komt hij traag op toeren, lijkt net of de koppeling traag pak ofzo?
en als hij dan kaduut gaat, wat gaat er dan kastuk? as lager?mazzel michiel
Re: brandstofpomp
Geplaatst: wo 14 apr 2004, 01:34
door Tom MWL
nou,
ik heb op m'n opknapper (88 SIII '76) zo'n pomp die ik ook maar raar vind. tis net een turbodiesel! dat klinkt natuurlijk goed maar wat ik bedoel is dat ie onder de 2000 toeren niks trekt en dan vervolgens als een idioot begint te sleuren! hij spuit dan werkelijk weg! het vervelende is dat je dus niet schakellui kan rijden of lekker vroeg opschakelen want dan valt ie steeds terug in dat slome stuk en daar trekt ie niet bijzonder.troost is dus wel dat als ie eenmaal boven die grens komt hij gaat als een tierelier.
heb de pomp al later gezet,ik heb hem vroeger gezet maar het helpt alles niets.ik denk dat ie toch wat versleten is na 650000 km
(Ik heb een complete historie bij het ding gekregen en hij heeft eens een nieuw onderblok compleet met nieuwe krukas,zuigers gekregen en de kop is eens totaal gereviseerd.Over een nieuwe pomp staat nergens iets vermeld dus die heeft zijn job er wel op zitten>compressie v/d motor is goed)
dus ik denk dat pompen inderdaad versleten kunnen raken.
ik denk dat ik er eerst nog niets aan doe,je leert er vanzelf als een sportwagen mee rijden,flink toeren maken ha ha!
groet, tom
Re: brandstofpomp
Geplaatst: wo 14 apr 2004, 02:01
door Dennis101
Ik heb precies hetzelfde verschijnsel bij een Audi 80 diesel gehad, hiervan bleek er ruimte te zitten in de pompas.
Dennis B.
Re: brandstofpomp
Geplaatst: wo 14 apr 2004, 02:04
door Tom MWL
Bedankt voor de tip Dennis.
Dan weet ik in ieder geval in welke richting ik moet zoeken als ik er eens iets aan ga doen.
groet, tom