hoge/lage giering en diff-lock
Geplaatst: ma 05 apr 2004, 15:38
Hallo allemaal,
Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een 110 2.5 TD uit 1989. Ik heb er nog veel werk aan. Onder andere is de motor niet goed (waarschijnlijk zal er wel iets gescheurd zijn) en ga ik er misschien wel een 200 TDI inleggen of de 2.5 TD reviseren. Ik ben een maar een klein beetje technisch maar wil wel veel zelf doen, ik zal in de toekomst hier dus ook wel wat vragen gaan stellen.
Nu ben ik van het weekend is gaan rijden op een zandvlakte, en nu snap ik de werking van de hoge/lage giering en de diff-lock niet. Ik heb een klein pookje die ik volgens de tekeing op de pook in 4 standen kan zetten en wel:
1) rechtonder = hoge giering
2) rechtsboven = lage giering
3) linksonder = hoge giering diff-lock
4) linksboven = lage giering diff-lock
Vraag 1: Als hij in diff-lock (hoog of laag) staat wat moet hij dan doen of niet doen?
Vraag 2: Ik kan dit pookje in een vijfde stand zetten. Is dit normaal en wat doet hij dan? (deze vijfde stand zit midden onder, dus tussen de hoge giering diff-lock en de hoge giering.
Vraag 3: Ik heb eens ooit gehoord dat als je in Diff-lock hebt gereden en je wilt weer "normaal" gaan rijden je een stukje achteruit moet rijden. Is dit bij mijn landrover ook zo?
Het lijken misschien stomme vragen maar ik zit er wel mee. Als ik namelijk niet weet hoe het werkt heb ik ook niets aan de landrover, in mijn ogen.
Alvast bedankt voor de reacties.
Patrick
110 2.5 TD
Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een 110 2.5 TD uit 1989. Ik heb er nog veel werk aan. Onder andere is de motor niet goed (waarschijnlijk zal er wel iets gescheurd zijn) en ga ik er misschien wel een 200 TDI inleggen of de 2.5 TD reviseren. Ik ben een maar een klein beetje technisch maar wil wel veel zelf doen, ik zal in de toekomst hier dus ook wel wat vragen gaan stellen.
Nu ben ik van het weekend is gaan rijden op een zandvlakte, en nu snap ik de werking van de hoge/lage giering en de diff-lock niet. Ik heb een klein pookje die ik volgens de tekeing op de pook in 4 standen kan zetten en wel:
1) rechtonder = hoge giering
2) rechtsboven = lage giering
3) linksonder = hoge giering diff-lock
4) linksboven = lage giering diff-lock
Vraag 1: Als hij in diff-lock (hoog of laag) staat wat moet hij dan doen of niet doen?
Vraag 2: Ik kan dit pookje in een vijfde stand zetten. Is dit normaal en wat doet hij dan? (deze vijfde stand zit midden onder, dus tussen de hoge giering diff-lock en de hoge giering.
Vraag 3: Ik heb eens ooit gehoord dat als je in Diff-lock hebt gereden en je wilt weer "normaal" gaan rijden je een stukje achteruit moet rijden. Is dit bij mijn landrover ook zo?
Het lijken misschien stomme vragen maar ik zit er wel mee. Als ik namelijk niet weet hoe het werkt heb ik ook niets aan de landrover, in mijn ogen.
Alvast bedankt voor de reacties.
Patrick
110 2.5 TD