Vandaag is onze Modderkruiper naar de APK-keuring geweest... Helaas niet goed gekeurd Maar het viel allemaal nog mee...
De remvertraging was goed, de roetmeting was ook goed...
Alleen het rempedaal kon te ver worden ingetrapt. En het verschil in remkracht was tussen de beide achterwielen te groot... Dus even nieuwe remschoenen achter plaatsen, remmen nog een keer stellen en dan nog maar een keer voor de keuring... Dan hopelijk met meer succes
Moet lukken zou je zeggen...
Tja, die onderdelen had ik niet in huis en mijn vervoer stond nu op assteunen. Morgen even bellen met de LR-shop of mijn vrouw lief aankijken of zij op woensdag (mammie-dag) even langs de laro-shop wil rijden met haar Golf (pas 7 garantiegevalletjes in 2 jaar, 't is net een LR). Koplamp staat nu (volgens mij) goed gesteld en de naaf rechstvoor had ik 2 weken geleden al gedaan. Nu alleen nog een stuurkogel vervangen want het rubber is gescheurd en ik vrees dat de keurmeester daar niet mee akkoord gaat. Oh ja ook nog een niet goedgekeurde trekhaak (Bearmach) verwijderen (hoe krijg ik die legaal?). remleidingen en slangen zien er goed uit en de aanwezige roest is oppervlakkig. Bandjes zijn OK dus als het een beetje meezit mag ik morgen over een week met enig vertrouwen zitten zweten bij de APK.
Niet gekeurde trekhaken hoef je niet te verwijderen hoor! Je mag er dan alleen niet meer dan 750 kg mee trekken en ze moeten wel deugdelijk vastzitten....