Ik ben er aan het denken om van de zomer mijn tot hardtop omgebouwde 110 weer (tijdelijk) om te bouwen naar softtop...
Kan ik hier problemen mee verwachten met RDW omdat hij gekeurd is als hardtop of iets dergelijks?
Andere tips of problemen die ik tegen kan komen waarom 't mischien af te raden is?
Groet JP!
Grijs Hardtop naar softtop
Re: Grijs Hardtop naar softtop
Als je vaker wilt ombouwen naar softtop, kan je hem omkeuren naar "openwagen" en vervolgens de hardtop er met vleugelmoeren op monteren, dan mag het gewoon.
Jan Schober
Jan Schober
Als ik het goed begrijp mag ie eigenlijk niet van HT naar ST?
Of mag het andersom juist niet?
En is het goedkoper in wegenbelasting om 'm als "open wagen" te laten keuren of is ie dan gewoon "geel"?
Of mag het andersom juist niet?
En is het goedkoper in wegenbelasting om 'm als "open wagen" te laten keuren of is ie dan gewoon "geel"?
Jean Pierre,
Je mag inderdaad een HT niet zomaar ombouwen naar een ST. Andersom inderdaad wel, mits het dak zodanig bevestigd is dat deze zonder gereedschap te verwijderen is. Bovendien moet de hardtop dan niet voorzien zijn van allerlei zaken
als zware roof-racks met daktenten e.d. waardoor het minder aannemelijk is dat de hardtop er eenvoudig afkan.
Een softtop is inderdaad iets voordeliger dan een hardtop omdat de softtop lichter is. Dan moet je hem wel eerst laten wegen en vervolgens laten keuren bij de RDW en het verschil is tientjes werk op jaarbasis. Bovendien zijn de weging en keuring ook niet gratis.
Dus een "open wagen"is iets meer "flexibeler"in het gebruik.
Groet, Paul
Je mag inderdaad een HT niet zomaar ombouwen naar een ST. Andersom inderdaad wel, mits het dak zodanig bevestigd is dat deze zonder gereedschap te verwijderen is. Bovendien moet de hardtop dan niet voorzien zijn van allerlei zaken
als zware roof-racks met daktenten e.d. waardoor het minder aannemelijk is dat de hardtop er eenvoudig afkan.
Een softtop is inderdaad iets voordeliger dan een hardtop omdat de softtop lichter is. Dan moet je hem wel eerst laten wegen en vervolgens laten keuren bij de RDW en het verschil is tientjes werk op jaarbasis. Bovendien zijn de weging en keuring ook niet gratis.
Dus een "open wagen"is iets meer "flexibeler"in het gebruik.
Groet, Paul