cylinderkop probleem

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
jo

cylinderkop probleem

Bericht door jo »

Vandaag De 4-4-4 gereden en goed bevonden. Maar omdat ik tijd over had ben ik maar begonnen aan mijn oude blok. Eerst maar de kop er af, ziet er goed uit. Dan de kleppen er uit en schoonmaken en slijpen. Daarna weer in elkaar. Zover zo goed, maar dan de gaten van de verstuivers schoonmaken en de oude brandplaatjes er uit en dan gebeurde het bij de laaste. De eerste cylinder met een klein tikje schiet het plaatje en al naar binnen. Dus de kop omdraaien en dan zit er een ronde schijf die zit vast met een nagel (pinneke) of zo iets. Daarom mijn vraag hoe hal je dat er uit en nog belangrijker hoe weer in elkaar. En is dat zelf te doen zonder meet app.

jo fo li
Aad Koene

Re: cylinderkop probleem

Bericht door Aad Koene »

Jo,

Die grote ronde schijf met dat pinneke is de voorwervelkamer.
Deze kun je er voorzichtig uithalen door er een schroevendraaier in te steken en al heen en weer draaiend naar boven te tillen (aannemende dat de kop ondersteboven ligt)
Terugplaatsen doe je door ze in het betreffende gat terug te leggen en met een drevel een putje naast de kamer te slaan waardoor deze "klem" komt te zitten.

Succes,

Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up LHD "Prik-Up"
jo

Bericht door jo »

Aad, waarom is het brandplaatje naar binnen in die voorwervelings kamer gevallen, dat kan toch normaal niet. Hoe zit dat ding vast, dat is in geen boeken te vinden. zelfs niet in het Optional Equipment (onderdelen boek voor PTO overdive en nog veel meer) en op de CD. Of weet jij wel waar dat staat.

Trouwens ik het gisteren endelijk mijn tweede tank weer in gebruik. Met een losse brandstof pomp werkt goed. Zuigt aan van de normale uitgaande slang en in de tweede onder de besteuders stoel met een nieuwe aansluiting. Een aansluiting van een gasfles aansluiting voor een slang. Gaatje in de tank aansluiting er in en slangklem er op en pompen maar. Alleen de retoer aansluit nu gebruikt als overloop en de overloop zit nu aan de pomp.

jo fo li
Bram

Bericht door Bram »

Het staat wel in het boek, en het onderdeel waar je koperen ring EN het brandplaatje op ligt heet op zijn engels Shroud. Weet geen nederlandse benaming voor het ding. En die staat wel in het onderdelen boek. En het gebeurt wel eens dat de verstuivers te vast gedraaid worden, dan breekt de shroud af, en valt in de wervelkamer. Dat is waarschijnlijk gebeurt.

Groet Bram 109 ex mil.
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

Bram,

je verdient een 10.

Aad Koene,
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Volgens het Nederlandstalige official repair manual heten ze verstuiverschermen.

Dennis B.
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

Dennis,

letterlijk vertaald zou het "doodskleed" heten, maar ja dat klinkt zo......lullig.

Oorspronkelijk komt de naam voort uit een andere aanduiding van Shroud, namelijk "verbergen".

Aad Koene,
jo

Bericht door jo »

Ja, dat kan wel allemaal heren en (dames) maar het ding is in tweeën. een stuk waar de koperen plaat op zit zit er nog in en het stukje waar het brandplaatje op zit heb ik nu in handen. Krijg al komentaar omdat ik mij handen had moeten wassen. Ik hoop dat het andere deel er ook uitgaat en dat het ook ergens te koop is en dat ik het morgen kan inbouwen. Maar ja eerst het nummer opzoeken en dan rond bellen wie dat heeft. Maar alvast bedankt.

jo fo li
Bram

Bericht door Bram »

Als je de wervelkamer eruit gehaald hebt, kan je de shroud terugtikken.
jo

Bericht door jo »

Die heb ik er uitgekregen duurde ongeveer een stijf kwartier. bedankt

jo fo li
Plaats reactie