Hij zit eronder maar...

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
DiscoDennis

Hij zit eronder maar...

Bericht door DiscoDennis »

Vandaag was het dan zover, mijn tussenbak gewisseld en ... rijden als een nieuwe (is ook een nieuwe). Had alleen een probleem met het verbindingsstangetje van de inschakelpook van 4x4. Hier zit wat speling op met als gevolg dat wanneer je ´m in 4H wil zetten hij tegen een bout van de bak drukt en dus net niet inschakelt.

Denk dat ze bij Land Rover zelf ook inmiddels wel tegen dit probleem zijn aangelopen, is ook een gammele constructie. Soort van U-vormig stangetje wat mbv 2 circlips op zijn plaats moet blijven zitten. Weet iemand of hier een modificatie voor is anders zal ik zelf iets moeten verzinnen. Denk aan draadeindje ombuigen met moer en contramoertje zodat ie op zijn plaats blijft zitten. Maar ik kan gelukkig weer lekker toeren (zij het even zonder lage gearing).

gr
DiscoDennis
Hendrik Blue-Box

Re: Hij zit eronder maar...

Bericht door Hendrik Blue-Box »

Herkenbaar probleem.
Nadat ik mijn Range Rover in de 4L heb gehad springt hij altijd een aantal keren tijdens het rijden uit 4H.
Uiteindelijk blijft hij dan wel zitten.......
Frans

Re: Hij zit eronder maar...

Bericht door Frans »

Als je alle stangetjes enz goed gangbaar maakt en invet voor het monteren moet het schakelen van hoog naar laag en andersom gemakkelijk gaan. Hij moet dan ook in de juiste versnelling blijven staan.

Frans Bonnes
Plaats reactie