ontluchtingsslangen

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
HermanZ

ontluchtingsslangen

Bericht door HermanZ »

Hallo,

We willen onze Defender 110 (2000) klaarmaken voor IJsland. Hiervoor moeten ook de diverse ontluchtingsslangen verlengd worden in verband met de soms pittige doorwadingen. Ik wil ze aan omhoog bregen bij de snorkel. Ik heb een aantal vragen hierover:

1. Heeft iemand ervaring met het verlengen van deze ontluchtingsslangen, en hoeveel zijn er eigenlijk?

2. Weet iemand waar materialen te koop zijn om deze slangen te verlengen?

3. heeft iemand ervaring met het waterproof maken van electrische componenten onder de motorkap met bijvoorbeeld siliconenkit?

Alvast bedankt!
Herman
110

Re: ontluchtingsslangen

Bericht door 110 »

1. bij mijn auto drie:
beide assen en de transferbox.

2. natuurlijk bij de Land Rover dealer, maar die is te duur.
Wat ik zou doen is de bestaande beluchters eruit draaien en daarmee bij een (bijvoorbeeld) revisiebedrijf langsgaan om banjo bouten en slangaansluitingen te kopen. De originele slang is vrij hard (lijkt op vloerverwarmingsslang, maar veel dunner) en heeft bij de assen flexibelere tussen stukken ('gewoon" slang)

Voor het verlengen van de ontluchters heb je per slang een banjo bout en een slangtule nodig, de diameter is niet zo heel groot (ongeveer 4 mm.)

3. wat wil je waterdicht maken ?

Succes

P.S., plaats even een bericht in:
[www.prikpagina.nl]
Bram

Bericht door Bram »

Volgens mij zijn er 4.
1 vooras
2 achteras
3 versn bak
4 tussenbak
110

Bericht door 110 »

Klopt,
vier stuks.

Groet
Serious IIa

Bericht door Serious IIa »

Volgens mij is het verstandig om ook je ECU wat hoger of droger op te bergen als je echt serious wil gaan waden............

Ook kun je distiburie ontluchting omhoog brengen )permanen) en je waadplug erin schroeven.......

Succes met alles omhoog brengen. Bedenk wel dat het water uiteindelijk toch overal komt dus zeker na afloop alle olieen gewoon verversen......

Cheers Bowy
110

Bericht door 110 »

Distributie waadplug erin laten lijkt mij niet zo'n goed idee, eventuele olie en ander vuil moet er zo snel mogelijk uitkunnen.

Hangt het overigens ook niet van het type motor af ? Ik dacht te weten dat een Td5 niet overal meer waadpluggen heeft (vanwege ontbreken van openingen om ze in te plaatsen).

Succes
Henk130

Bericht door Henk130 »

Je durft nog al met een td5 en trouwens elke LaRo
weet je eigenlijk wel wat er binnen in je moter gebeurt na een doorwading van dieper dan de hoogte van de onder kant van je moter
Ijsland heeft juist ja vulkanen en dat gruis zit in de lucht en in het water ga jij er nu door heen rijden is over 2 jaar je moter naar de kl%$#n,dat is nou zonde he
Onze LaRo's zijn daar helemaal niet voor gemaakt
Heel veel sterkte in de toekomst
Verhoog eerst maar eens je hele wagen

Henk
Icelandrover

Bericht door Icelandrover »

Hoi Herman,
Nou ik weet niet of Henk130 wel eens hier is geweest maar de lucht is hier heel schoon en dat gruis in rivieren hangt een beetje af waar je er door gaat. Natuurlijk zijn er smerige gletsjerrivieren maar als je de ontluchting goed voor elkaar maakt is er niks aan de hand. Een verhoogde bak is handig maar aan de andere kant ga je ook steeds dieper doorwaden. Er rijden hier veel TD5's rond en ondanks dat men de 300 of 200 TDi beter vindt hoor ik weinig desastreuze verhalen. Laat me weten wanneer je komt, ik heb een hele grote tuin waar we goed kunnen BBQ'en en je kunt je tent er ook nog in opzetten. Paar forellen vangen in het meer waar ik aan woon en effe naar de staatswinkel voor wat bier, meer heeft een mens toch niet nodig?

Groeten uit Reykjavik van de Icelandrover.
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Kijk met siliconenkit wel uit.
Bij electromotoren en generatoren (startmotor en dynamo) mag je geen siliconenkit gebruiken in de buurt van de collectoren of sleepringen.
Siliconen verhinderen een goede patinaopbouw op de collector/sleepringen waardoor de koolborstels veel sneller slijten als normaal.
Geen ervaring met IJsland wel met electromotoren en generatoren.

Dennis B.
Edwin en Jeanette

Bericht door Edwin en Jeanette »

Nou Herman,

Je mag jezelf wel heel gelukkig prijzen met dit aanbod.
Ik weet niet of je het weet, maar volgens de lonely planet gids van IJsland betaal je voor een visvergunning voor een dag in IJsland meer dan voor een hele TD5 revisie, nl. 200.000 ijslands kronen! Oja, en dat is zonder huur van gids, transport en hengel, en ontluchtingsslangen
Van Esther hoorden we dat het goedkoopste broodbeleg in IJsland kaviaar blijkt te zijn....

Enfin, we gaan een leuke zomer tegemoet in IJsland.

Groetjes

Edwin en Jeanette
Icelandrover

Bericht door Icelandrover »

Hoi Edwin en Jeanette,
Die kaviaar die hier wordt gegeten komt uit Noorwegen en is gemaakt van kabeljauw dus het luxe gehalte daarvan valt wel mee. Ik weet niet wat een reguliere vergunning in ''mijn'' Ellidavatn kost maar omdat ik er woon heb ik er geen nodig. De TD5 revisie vergunningen zijn over het algemeen voor de zalm op de bekende rivieren, die prijzen zijn echt achterlijk maar er zijn er genoeg de het er voor over hebben.Wat ik al eerder heb aangeboden blijft natuurlijk staan, alle prikkers welkom, hetzij bij mijn hut hetzij in het terrein.
Volgens mij gaat dit inderdaad een extra leuke zomer worden.

Groeten van de Icelandrover.
Plaats reactie