Schrapend lager errug eng geluid.

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
sirmartin

Schrapend lager errug eng geluid.

Bericht door sirmartin »

Ik heb gister even onder de laro gelegen en de snaar naar de ventilator van mijn SIII lightweight gespannen. Deze zat wat slap. Maar het schrapende geluid is er nog niet uit. Ik heb het vermoeden dat het de ventilator is. Zover ik dat met mijn doofheid kan horen. De fan heeft ook wat zijdelinkse speling. Deze wil ik er afslopen als ik tijd heb... dat kan nog wel een tijdje duren. Eerst een badkamer bouwen. Voorlopig durf ik er niet mee te rijden. Het geluid vindt ik verontrustend. Dus tot dat ik weet wat het is rij ik niet.
Ik hoop dat het een lager is wat achter de ventilator zit dat rot is. Het is in ieder geval niet de spanrol. Zal ook eens in de boeken duiken als ik tijd heb. Ben benieuwd of ie er makkelijk afgaat. Anders haal ik eerst de snaar los en kijk of het geluid dan weg is. kan ik wat dingen uitsluiten. Maar zoals ik al zei ..eerst de boeken in.

Groet,
Martin
Ploertje

Re: Schrapend lager errug eng geluid.

Bericht door Ploertje »

Ik kan je er helaas niet mee helpen maar je wel succes wensen. (ook met je badkamer) Ik hoop dat het meevalt.

Ireen
Serious IIa

Bericht door Serious IIa »

Hoi martin,

Klinkt alsof het het lager van de waterpomp is (waar de fan opdraaid) kan geen kwaad om ermee te rijden alleen gaat hij dan wel lekken, met alle daaropvolgende gevolgen. Dus zsm je waterpomp vervangen.

Cheers bowy
sirmartin

Bericht door sirmartin »

Hey Bowie,

Ja de motortemp liep ook iets op toen we na de prikkerdag huiswaard reden, ging wel hard want ik haalde iedere auto bijna in. En dat met een lightweight...hahaha.. Ik denk dat de temp verhoging kwam door die slippende snaar.
Waterpomp heb ik op voorraad liggen. Militaire versie. Ik zal eens gaan onderzoeken hoe ik de boel moet monteren....... hier voor de deur ;-)
Maar eerst de badkamer....

Groet,
Martin
sirmartin

Bericht door sirmartin »

Hoi Ireen,

Ahhh... wil je niet even komen sleutelen ;-) Ik heb onderdelen op voorraad.
Badkamer gaat wel lukken.... ik hoop een weekje werk met 2 man. We moeten alles bouwen.. van wanden, dakraam, douche, wasbak, tegelen, waterleiding, afvoer, cv leidingen en cv verplaatsen. Badkamer komt op een plek waar er nooit een is geweest. Bovenverdieping in mijn oude huis voeger hadden ze een badkamer achter het huis (1899). misschien bouw ik er ook nog wel internet in ;-)
Ik kijk even wat er rammelt ana de auto en ga het later wel verhelpen.

Groet,
Martin
The_dude

Bericht door The_dude »

Kan me vergissen maar volgens mij is een waterpomp vervangen een klusje van niks.

Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
sirmartin

Bericht door sirmartin »

Hey Dude,

Klopt stelt ook niet veel voor.... even snaar los. fan er af en een paar bouten van de pomp los.
Nieuwe er in en water aftoppen en klaar..... ik geloof dat dat alles is.
En even Ron bellen voor een reserve ;-)

The_Sir ;-)
Ploertje

Bericht door Ploertje »

Dat wordt dan wel van de wal in de sloot want ik met sleutelen moet ik nog beginnen. Hoewel ik heb al wel zelf mijn carkit ingebouwd en het werkt ook nog. Dus dat biedt perspectief en verder heb al diverse zaken van de auto afgesloopt (op een beheerste manier) en er weer opgezet, maar toch! geloof niet dat je op zo'n beginnende kluns als ik zit te wachten.

Kan wel redelijk klussen in huis. Het is dat je zo ver weg woont.

Ireen
sirmartin

Bericht door sirmartin »

Uhhh ok laat die auto maar dan ;-) waterpomp is opzich niet moeilijk.
Wat betreft inhuis klussen..... dat wordt een badkamer van nul opbouwen... dus wanden zetten tegelen leidingen leggen en solderen. en de rest van het spul... CV verleggen en water en gasleidingen doortrekken. Electriciteit aanleggen. Duat is ook redelijk bouwvakken.
Wat is ver......... ik vindt dat ik niet ver.... Vlissingen.... haha

Martin
The_dude

Bericht door The_dude »

Met de Electriciteit komt het vast goed ;-)

GRoet,
MArtijn
[landrover.mine.nu]
Ploertje

Bericht door Ploertje »

Wat schuift het Gevulde koeken zeker!

Zouden ze ook badkamer tegels met gevulde koek afbeeldingen hebben! Of zit je daar niet op te wachten.
sirmartin

Bericht door sirmartin »

Ik heb ronde tegels met een nootje in het midden :-)
sirmartin

Bericht door sirmartin »

Ja waterleiding weet ik nog niet ...haha
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Als je een originele waterpomp hebt dan zit er onder de poelie verscholen in het lagerhuis een boutje. De meeste immitatie pompen hebben dit niet, maar die hebben dit ook niet nodig, die zijn voor die tijd al lek.
Dit boutje borgt het lager van de pomp, maar is tevens een smeergat.
In dit gaatje spuit je wat versnellingsbakolie, en als je geluk hebt gaat de pomp weer een paar jaar langer mee.
Een jaar of 8 terug heb ik dit bij de waterpomp van mijn 88" S3 gehad, hij gilde de hele buurt bij elkaar (leuk als je 's nachts thuiskomt), een paar druppels olie en hij zit er nu nog in.

Dennis B.
jo

Bericht door jo »

En ik heb er nog een liggen waar een speling van een centimeter op zit en niet lekt maar als je hem er op laat zitten kost het iedere 100km een riem.

jo fo li
sirmartin

Bericht door sirmartin »

Bij mij schraapt ie alsof het lager kapot is. Is nog wel orgineel. Heb ook nog een orginele liggen. Zal wel eens kijken naar dat gaatje.

Groet,
Martin
sirmartin

Bericht door sirmartin »

Gelukkig heb ik een snaar op voorraad.

Martin
Noud 88

Bericht door Noud 88 »

Jo,
Je kan eens overwegen iets weg te gooien.........
Plaats reactie