Welke Kenlowe Fan op seriesIII
Welke Kenlowe Fan op seriesIII
Ik wil een elektrische fan gaan plaatsen op mijn ambulance.
Zelf zit ik te denken aan een 24V Kenlowe.
Welk type heb ik nodig, 13", 13" Heavy Duty of 16"?
Wie heeft er ervaring met deze ventilatoren?
Groeten, Victor Rutten
seriesIII 109 ambulance "Dwarsligger"
Zelf zit ik te denken aan een 24V Kenlowe.
Welk type heb ik nodig, 13", 13" Heavy Duty of 16"?
Wie heeft er ervaring met deze ventilatoren?
Groeten, Victor Rutten
Re: Welke Kenlowe Fan op seriesIII
Hoi Victor,
Zelf heb ik hele goede ervaringen met een BX fan. (12V natuurlijk...) had eeerst een 460 fan maar nu een BX fan deze draaid een veel hoger toerenta en koelt dus veeeeeeel beterl en er zitten er 2 in een bx dus 2 voor de prijs van 1 heb je meteen eentje op reserve.... (misschien heb je hem wel horen draaien op de prikkersdag, zelfs op de filmpjes kun je hem horen (doe stofzuiger op de achtergrond.... )
Weeet alleen niet of jij 12V kunt aanlsluiten in die ambu.....
CHeers BOwy
Zelf heb ik hele goede ervaringen met een BX fan. (12V natuurlijk...) had eeerst een 460 fan maar nu een BX fan deze draaid een veel hoger toerenta en koelt dus veeeeeeel beterl en er zitten er 2 in een bx dus 2 voor de prijs van 1 heb je meteen eentje op reserve.... (misschien heb je hem wel horen draaien op de prikkersdag, zelfs op de filmpjes kun je hem horen (doe stofzuiger op de achtergrond.... )
Weeet alleen niet of jij 12V kunt aanlsluiten in die ambu.....
CHeers BOwy
Hoi Victor,
Ik ben er ook aan het denken, omdat de auto met oliekoeler slecht op temeratuur komt. Ik wil deze echter niet afkoppelen omdat ik naar Afrika ermee wil en misschien heb ik deze dan hard nodig. Iemand hier ervaring mee
Ik heb eerst Bowy's idee willen volgen maar zit met het zelfde probleem dat ik geen 12v voor deze ventilator heb.
Weet jij trouwens wie de 24v uitvoering verkoopt.
Groetjes Vincent
Ik ben er ook aan het denken, omdat de auto met oliekoeler slecht op temeratuur komt. Ik wil deze echter niet afkoppelen omdat ik naar Afrika ermee wil en misschien heb ik deze dan hard nodig. Iemand hier ervaring mee
Ik heb eerst Bowy's idee willen volgen maar zit met het zelfde probleem dat ik geen 12v voor deze ventilator heb.
Weet jij trouwens wie de 24v uitvoering verkoopt.
Groetjes Vincent
Kenlowe fans zijn waarschijnlijk wel te bestellen bij Budget Parts of bij Daams.
Je kunt ze natuurlijk ook direct in Engeland bestellen, bv. bij Paddock.
Natuurlijk kan ik ook een 12V fan monteren, er komt toch een degelike 24V-12V omvormer aan boord, echter ik wil eigenlijk geen 12V in de motorruimte en het in serie schakelen van 2 ventilatoren vindt ik geen optie ivm de kans op storing.
Dus blijft alleen een 24V fan over en Kenlowe staat nu eenmaal erg goed aangeschreven.
Ik ga echer nog wel even een paar vrachtwagen sloperijen bellen, maar volgens mij zijn de meeste vrachtwagen fans aangedreven door een snaar of veel te groot.
Groeten, Victor Rutten
Je kunt ze natuurlijk ook direct in Engeland bestellen, bv. bij Paddock.
Natuurlijk kan ik ook een 12V fan monteren, er komt toch een degelike 24V-12V omvormer aan boord, echter ik wil eigenlijk geen 12V in de motorruimte en het in serie schakelen van 2 ventilatoren vindt ik geen optie ivm de kans op storing.
Dus blijft alleen een 24V fan over en Kenlowe staat nu eenmaal erg goed aangeschreven.
Ik ga echer nog wel even een paar vrachtwagen sloperijen bellen, maar volgens mij zijn de meeste vrachtwagen fans aangedreven door een snaar of veel te groot.
Groeten, Victor Rutten
Victor.
Informeer eens bij Henk Warmenhoven die heeft er een opzitten.
24 volt, ik dacht alleen dat het geen Kenlowe is maar een ander merk.
Frans Bonnes
Informeer eens bij Henk Warmenhoven die heeft er een opzitten.
24 volt, ik dacht alleen dat het geen Kenlowe is maar een ander merk.
Frans Bonnes
Hoi Vincent,
Je kunt ook 4 lampjes precies voor de radiateur zetten. Heb je geen last meer van de koude temperaturen. Alleen moet je me niet vragen hoe dit in de zomer werkt. Op de terugweg uit Naarden werd de wagen namelijk erg warm. (op de temperatuurmeters enkele mm onder het roode. Water en olie)
Groeten,
Dave Frencken
Je kunt ook 4 lampjes precies voor de radiateur zetten. Heb je geen last meer van de koude temperaturen. Alleen moet je me niet vragen hoe dit in de zomer werkt. Op de terugweg uit Naarden werd de wagen namelijk erg warm. (op de temperatuurmeters enkele mm onder het roode. Water en olie)
Groeten,
Dave Frencken
Hallo Victor
Heb een 13 inch kenlowe op mijn 109 met montego 2 liter diesel en dat gaat prima zit een thermostaat schakelaar bij die je zelf kan instellen
Tot nu toe bevalt die erg goed
Als je meer wilt weten mail maar
Groetjes Gertjan
Heb een 13 inch kenlowe op mijn 109 met montego 2 liter diesel en dat gaat prima zit een thermostaat schakelaar bij die je zelf kan instellen
Tot nu toe bevalt die erg goed
Als je meer wilt weten mail maar
Groetjes Gertjan
BOwy,
Ik ben ook van plan een electr. fan te monteren, is die uit een BX zeker zo goed als die dure Kenlowe gevallen? En wat kost zon ding (of 2) als ik die op de sloop haal?
Groeten
Alex
Ik ben ook van plan een electr. fan te monteren, is die uit een BX zeker zo goed als die dure Kenlowe gevallen? En wat kost zon ding (of 2) als ik die op de sloop haal?
Groeten
Alex
Frans,
Kun je mij even Henks email adres mailen op victor@series3.nl
Heb net een computercrash achter de rug en ben mijn adresboek kwijt
Groeten, Victor Rutten
Kun je mij even Henks email adres mailen op victor@series3.nl
Heb net een computercrash achter de rug en ben mijn adresboek kwijt

Groeten, Victor Rutten
Beste Victor,
Grote electrische 24V ventilatoren worden ook in touringcar bussen gebruikt bij de airco. Weet niet of er bij jou in de buurt een airco boer zit. Die kan je er vast wel aan helpen.
Succes
René
Grote electrische 24V ventilatoren worden ook in touringcar bussen gebruikt bij de airco. Weet niet of er bij jou in de buurt een airco boer zit. Die kan je er vast wel aan helpen.
Succes
René
In Roermond is dat de firma de Boer. Voor airco en radiatoren. Zeer goed in levertijd en prijs. Ik had geen klagen.
jo fo li
jo fo li
Hoi,
Als je de BX van gaat gebruiken en het zijn er 2 hoor ik ,
zet ze dan in serie dan is het ook 24 volt en je hebt er gelijk 2 die koelen.
Succes
Henk LW 88 en 109
Als je de BX van gaat gebruiken en het zijn er 2 hoor ik ,
zet ze dan in serie dan is het ook 24 volt en je hebt er gelijk 2 die koelen.
Succes
Henk LW 88 en 109