trekhaak gewicht
trekhaak gewicht
hoi een allen
achter mijn 110v8 hangt een gewoone trekhaak zonder extra versteveging
wat mag deze dan trekken
mvg tim
110timmy
en bommetje
110v8 sta
achter mijn 110v8 hangt een gewoone trekhaak zonder extra versteveging
wat mag deze dan trekken
mvg tim
110timmy
en bommetje
110v8 sta
Re: trekhaak gewicht
750 kilo
tenzij je je papieren opstuurd naar de RDW(zij zetten dan een aanhangergewicht op de kentekenpapieren)
Waarschijnlijk komt er dan 3500 kilogeremdgewicht op te staan(op mijn Disco staat 4000 kilo).
Uiteraard gaat men er dan wel van uit dat de trekhaak gekeurd is,een niet gekeurde trekhaak mag maar 750 kilo hebben.
Groeten Theo Kaufmann/Disco & Big Spender
tenzij je je papieren opstuurd naar de RDW(zij zetten dan een aanhangergewicht op de kentekenpapieren)
Waarschijnlijk komt er dan 3500 kilogeremdgewicht op te staan(op mijn Disco staat 4000 kilo).
Uiteraard gaat men er dan wel van uit dat de trekhaak gekeurd is,een niet gekeurde trekhaak mag maar 750 kilo hebben.
Groeten Theo Kaufmann/Disco & Big Spender
Na herhaaldelijk via de "prikbordmethode" aanm het RDW verzocht om het trekgewicht op m'n kenteken te krijgen (88 LW S3 diesel) heb ik toch via de importeur een verklaring trekgewichten op moeten vragen. Ook van de LW kreeg ik dit zonder problemen van ze opgestuurd (tegen betaling). Deze verklaring met kentekenbewijs deel 1, aangetekend naar de RDW gestuurd en ik kreeg het kenteken aangevuld met trekgewichten terug. Goed, 't duurde een paar weken bij de RDW, maar het is nu voor elkaar. Nu nog een gekeurde trekhaak zoeken......
Noud 88
Noud 88
Noud,
Hoeveel mag je nou op kenteken trekken met je lw?
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Hoeveel mag je nou op kenteken trekken met je lw?
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
trekhaak gewicht - aanschaf trekhaak
Ik heb een verstelbare trekhaak gekocht bij budget parts hoe weet ik nu zeker dat deze een typegoedkeuring heeft voor Nederland, bij aanschaf zaten er alleen wat stickers op en er zit geen ponsplaatje o.i.d op. Op m'n kenteken staat 3500 kg geremd.
gr.
Jan Aart
110 - 3.5lV8 - Yerre
gr.
Jan Aart
110 - 3.5lV8 - Yerre
Re: trekhaak gewicht - aanschaf trekhaak
Als er geen plaatje op vast zit, meestal met popnagels, dan mag de haak maar tot 750 kg trekken. Hij heeft geen Nederlandse goedkeur.
Tenminste als je onderweg aangehouden wordt, het is voor de politie de enige mogeelijkheid om de haak te controleren.
Het kan best zijn dat de haak technisch veel meer kan hebben.
Het kan zijn dat je het plaatje kwijtgeraakt bent, je kunt dan vaak bij de fabrikant van de trekhaak een nieuw plaatje afhalen.
Frans
Tenminste als je onderweg aangehouden wordt, het is voor de politie de enige mogeelijkheid om de haak te controleren.
Het kan best zijn dat de haak technisch veel meer kan hebben.
Het kan zijn dat je het plaatje kwijtgeraakt bent, je kunt dan vaak bij de fabrikant van de trekhaak een nieuw plaatje afhalen.
Frans
Help !!
Vandaag een andere trekhaak onder mijn 110 G4 laten zetten (originele trekhaak was veel te hoog, zie eerdere posting).
Maar ook op deze trekhaak zit alleen een stikker en geen plaatje met gewichtgegevens gepopnagelt. Hoe zit dat dan ??
Het betreft een verstelbare trekhaak origineel van Lnadrover en via een Landroverdealer gekocht en laten monteren.
Op mijn kenteken staat wel vermeld dat mijn auto 3500 kg geremd mag trekken.
Heb ik nu dus toch een probleem als de politie me aanhoud of niet ??
Groeten\
Frank (trix G4)
Vandaag een andere trekhaak onder mijn 110 G4 laten zetten (originele trekhaak was veel te hoog, zie eerdere posting).
Maar ook op deze trekhaak zit alleen een stikker en geen plaatje met gewichtgegevens gepopnagelt. Hoe zit dat dan ??
Het betreft een verstelbare trekhaak origineel van Lnadrover en via een Landroverdealer gekocht en laten monteren.
Op mijn kenteken staat wel vermeld dat mijn auto 3500 kg geremd mag trekken.
Heb ik nu dus toch een probleem als de politie me aanhoud of niet ??
Groeten\
Frank (trix G4)
Volgens mij heb je dan een probleem.
Ik zou teruggaan naar de dealer en om uitleg vragen.
Als je meer dan 750 kg wil trekken moet er een plaatje opzitten met o.a. de naam van de fabrikant en een aantal andere gegevens. Ook moet er het max toegestane gewicht van de aan hanger op staan. Hoeveel de trekhaak mag trekken.
Wat er op je kenteken staat is wat de auto mag trekken.
Frans Bonnes
Ik zou teruggaan naar de dealer en om uitleg vragen.
Als je meer dan 750 kg wil trekken moet er een plaatje opzitten met o.a. de naam van de fabrikant en een aantal andere gegevens. Ook moet er het max toegestane gewicht van de aan hanger op staan. Hoeveel de trekhaak mag trekken.
Wat er op je kenteken staat is wat de auto mag trekken.
Frans Bonnes
500 kg zonder reminrichting en 2000 kg met reminrichting op de aanhanger.
Noud 88
Noud 88
Gister een mailtje gestuurd naar budget parts, volgens hun is de door mij aangeschafte trekhaak een trekhaak met CE keur. En sinds een jaar of 2 worden er niet altijd plaatjes maar ook stickers gebruikt voor de type aanduiding de stickers verdwijnen na verloop van tijd (bij mij uiteraard het geval)
gr.
Jan Aart
gr.
Jan Aart
Gister een mailtje gestuurd naar budget parts, volgens hun is de door mij aangeschafte trekhaak een trekhaak met CE keur. En sinds een jaar of 2 worden er niet altijd plaatjes maar ook stickers gebruikt voor de type aanduiding de stickers verdwijnen na verloop van tijd (bij mij uiteraard het geval)
gr.
Jan Aart
gr.
Jan Aart
Jan Aart
Een CE keur stelt niets voor, zie het volgende
Het CE-teken is dus geen kwaliteitskeurmerk, maar een verklaring van overeenstemming met de wet. In veel gevallen brengt de producent het teken zelf aan, zonder onafhankelijk onderzoek. De Consumentenbond (Consumentengids juli 2001, p. 51) zegt het volgende over het CE-teken:
Dit is een keurmerk dat op veel niet-eetbare producten staat. Het zegt alleen dat het product aan de minimale veiligheids- en kwaliteitseisen van de EU voldoet. U kunt dit eigenlijk naast u neerleggen, want elk product moet daaraan voldoen.
Dit heb ik gevonden op de volgende site
[www.keurmerk.nl]
Ik zal nog even verder zoeken naar eisen met betrekking tot trekhaken.
Frans Bonnes
Een CE keur stelt niets voor, zie het volgende
Het CE-teken is dus geen kwaliteitskeurmerk, maar een verklaring van overeenstemming met de wet. In veel gevallen brengt de producent het teken zelf aan, zonder onafhankelijk onderzoek. De Consumentenbond (Consumentengids juli 2001, p. 51) zegt het volgende over het CE-teken:
Dit is een keurmerk dat op veel niet-eetbare producten staat. Het zegt alleen dat het product aan de minimale veiligheids- en kwaliteitseisen van de EU voldoet. U kunt dit eigenlijk naast u neerleggen, want elk product moet daaraan voldoen.
Dit heb ik gevonden op de volgende site
[www.keurmerk.nl]
Ik zal nog even verder zoeken naar eisen met betrekking tot trekhaken.
Frans Bonnes