eindelijk gevonden!

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Rangie/Mud factor

eindelijk gevonden!

Bericht door Rangie/Mud factor »

Ja hoor vandaag was het zo ver! eindelijk een "nieuwe" auto voor Sylvia gevonden, een Discovery 3-deurs 200 TDI uit 1994.
Ik heb er even naar moeten zoeken, maar ...................... wel een groene zonder poes-pas, geen electrische ramen deuren en stoelen, lekker standaard met maar 150.000 km op de klok!!!!!!
We gaan hem/haar morgen halen, en dan direct aan het werk! alle vloeistoffen vervangen, distributie riem en spanrol ook direct maar even vervangen, poetsen en hier en daar even "optimaliseeren"

Eigenlijk ben ik een echte V8 gek, dus kunnen julie mij nog wat leren over de TDI motoren zoals:

- wat voor versnellings bak zit er onder?? is dit de R 380 of de lt 77 s??
- gaat er in de R 380 ook ATF???
- is de tussen bak gewoon de LT 230?
- waar moet ik op letten tijdens gebruik en het onderhoud?

++++ en --------- van de 200 TDI hoor ik graag, Julie weten het, ik heet Rangie en geen Disco dus alle ++++++++ en ----------------- en tips zijn welkom!!!

groeten Rangie, Mudfactor en Syl haar nieuwe trekker
Jorrit

Re: eindelijk gevonden!

Bericht door Jorrit »

Lt 77,Ja Ja, gewoon genieten en rijden het is een diesel dus rijd gewoon altijd. veel plezier er mee.

Oh ja wel warm rijden voor je op het gas gaat (een km of 10)

Groetjes Jorrit, LR 110" 200tdi Hardtop RHD "Annabel"
[www.lr-Annabel.nl]

Ik zie het wel als je nog meer vragen heb.
Hans Hoekstra

Bericht door Hans Hoekstra »

ja en niet vergeten de moter niet gelijk uitzetten na zware inspanning van de Turbo !
even 10 á 20 sec stat. laten lopen kan je turbo een beetje afkoelen

oja gefeliciteerd

Grtz Hans Hoekstra'"DRIDZE" Discovery 95 300tdi 3 deurs zonder poespas
henk kruims

Bericht door henk kruims »

Ron,
Gefeliciteerd met de vonst en daarna aankoop.
Sylvia zal blij zijn.
Van V8 naar 200TDi je bent nooit te oud om te leren !!
gr
henk kruims
Siddboern
Jans Kinds

Bericht door Jans Kinds »

Syl en Ron,

Gefeliciteerd !! Doe ik hier ook maar even. Das weer het nadeel van het verblijf op twee Laro-sites, je blijft dezelfde mensen tegenkomen/

Veel geluk ermee, kom wel kijken ( morgen-namiddag of zo ??)

Groet

Jans

RRV8 Every inch a La(n)dy
FreeTD4 oto maaatje
Disco

Bericht door Disco »

Gefeliciteerd

kijk je mail effe na

Groeten Theo Kaufmann/Disco & Big Spender
Aad G

Bericht door Aad G »

Hans, wat ik begrepen heb is dat als je je motor gelijk uitzet, de oliedruk wegvalt en de turbo dan nog zonder/minder smering nog rond draait.
Daarom moet je even wachten
john straatman

Bericht door john straatman »

Rangie en Syl,

Veel plezier met jullie nieuwe aanwinst. Ook even wennen aan hoe een diesel rijdt. Toer/koppel kromme is heel anders dan bij benzine, dus doorgaans zal je veel minder snel hoeven terug te schakelen in stadsverkeer.

Groet,

John
Jan Moesman

Bericht door Jan Moesman »

Hé Ron, TOP!! Gefeliciteerd.

En weet je wat me nou het prettigst overkomt..............POETSEN, Yessssssss

Indien handige en bruikbare tips nodig, moet je me ff bellen

Groeten,
Jan
Rangie/Mud factor

Dank, dank, dank, allemaal.
Nu hoor ik er toch ook een beetje meer bij he? het valt me nl op dat er veel meer diesels zijn dan V8en
Syl is idd zo blij als een kind!! Het is tevens fijn om te horen dat er gewoon een lt 77 onder zit Jorrit, daar zitten er nl "13 van in een dozijn"
Het verhaal van de tubo even laten uitdraaien heb ik goed in m'n oren geknoopt, nu Syl nog!

Heb m'n mail even gelezen Theo, 1 woord SUPER!!!!!!

Het schakelen zal zeker wennen worden John, we rijden altijd automaat!
Jans, kom vanavond even langs, we halen de auto in de namiddag pas op.

En Jan, waar kan ik hem/haar de 1e keer het beste mee poetsen?? er zitten wel een hoop kleine krasjes op van de wasstraat, en een aantal kleine beschadigingen.
En waarmee kan ik het beste BLIJVEN poetsen, zodat ie net zo groen blijft als jouw kar! Hij staat inmiddels op dezelfde banden (pirelli scorpion 235/70R16)
Ik ga ook de bumpers even demonteren en opnieuw spuiten, als ie half zo mooi wordt als de No Mud ben ik al blij!
The Green NoMud//760|GLE :)

Bericht door The Green NoMud//760|GLE :) »

Oeihoeiii concurrentie.
Het beste is een cleanerbeurt met commandant cleaner en Procar/Valma poetswatten.
Daarna is de Diadeem witte harde was met silliconen het mooiste als je maar uit de zon blijft tijdens het werk

Groet
Jan
The Green NoMud//760|GLE :)

Bericht door The Green NoMud//760|GLE :) »

en kom anders ook een keertje samen met de rode dame en serious naar mijn wurksjopje

Jan
Rangie/Mud factor

Ik wil het natuurlijk eerst zelf proberen! Maar een workshop poetsen zou voor mij idd niet zo gek zijn.

Groeten Rangie & Mudfactor + Disco 200 TDI
Plaats reactie