Pagina 1 van 1

probleem/vraag: test_schakelaar_lampje

Geplaatst: zo 21 mar 2004, 01:07
door Herman Sierag

Het rode 'test_schakelaar _lampje' brand sinds vanmorgen continue, het brand al gelijk als ik het contact aanzet voor het starten dus, alles werkt verder perfect zoals daarvoor (nog niet zolang geleden zijn de alle remschoenen, remtrommels en de hoofdremcilinder vervangen) maak me toch wel zorgen is het verstandig om hier morgen mee te gaan rijden, kan ik nog wat controleren of repareren voor vertrek?

Groeten, Herman SIII 88 '78.

Re: probleem/vraag: test_schakelaar_lampje

Geplaatst: zo 21 mar 2004, 01:12
door Aad Koene
Herman,

dat het lampje continue brand kan een paar oorzaken hebben:
- kortsluiting op de fitting (komt vaak voor)
- lekke vacuumslang
- niet goed afgestelde smoorklep

Voor het rijden heeft het geen invloed, het betreft hier een controle op het vacuum voor de rembekrachtiger.
Remmen is dus ook geen probleem, hooguit moet je wat meer druk uitoefenen.

Veilig rijden kan dus.

Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up LHD "Prik-Up"

Re: probleem/vraag: test_schakelaar_lampje

Geplaatst: zo 21 mar 2004, 03:29
door The_Dude
Het remmen met en zonder vaccuum was met mijn lightweight toch wel erg schrikken.

Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]

Re: probleem/vraag: test_schakelaar_lampje

Geplaatst: zo 21 mar 2004, 08:59
door Victor Rutten
Het lampje kan op drie manieren gaan branden:

1. je drukt op test
2. te weinig vacuum in je rembekrachtiger of een kapotte vacuumschakelaar.
3. hydraulisch probleem (verschildrukken) of defecte schakelaar.

Als je vandaag even aanwipt bij Dwarsligger zal ik het je aanwijzen.

Groeten, Victor Rutten

seriesIII 109 ambulance "Dwarsligger"