Pagina 1 van 1
Help: Elektrische eigenaardigheid
Geplaatst: zo 21 mar 2004, 00:31
door Harry & de RUS
Help!
Ben in bezit van 2,25 liter benzine Series 3. Enige weken geleden mijn kleine accu vervangen door een 85 Ah exemplaar, vooral omdat er vermoedens waren voor een 'lekstroom'. Al maanden eerder een accuschakelaar geplaatst, zodat als ik een week geparkeerd stond de lekstroom niet zou optreden...
Kom net bij de Land Rover vandaan, zie ik dat het 'charge' lampje brandt, alsmede het 'oil' lampje. Maar.... de contactsleutel zat niet in het slot (contact was dus af), alleen de accuschakelaar stond op 'aan'. Hoe kan dat, en hoe erg is dat?
Was nog wel in staat om het voertuig te starten (moeizaam, leek wel of accu bijna leeg was. Voertuig had in deze toestand 1 week geparkeerd gestaan). Na starten gaan beide lampjes uit (zoals normaal).
Achtergrondinfo: mijn motor loopt nu al ca. 1 maand te warm, en mijn linker koplamp maakt ergens aarde, want die schijnt maar met de halve intensiteit. Rechter koplamp is ok?
Wie of wie, weet wat hier het euvel kan zijn? Morgen toch maar gewoon naar Naarden komen?
vr.gr
Harry en de (tropische en nu ook verwarde) RUS
RUS: vml britse 1983 S3 SWB met vml. kenteken A780RUS
Re: Help: Elektrische eigenaardigheid
Geplaatst: zo 21 mar 2004, 00:35
door Aad Koene
Harry,
Als de Rus start kun je gewoon naar Naarden komen.
Mocht je voor vertrek nog wat tijd over hebben zou ik de diverse massapunten eens nalopen.
Lekstroom via de massa zorgt er ook voor dat lampjes, die uit horen te zijn, via de massa gevoed worden en dus gewoon gaan branden.
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up LHD "Prik-Up"
Re: Help: Elektrische eigenaardigheid
Geplaatst: zo 21 mar 2004, 00:36
door SIII88Ducktarie
Harry,
Dat geouweh**r met die koplamp had ik afgelopen week ook. Bleek mijn stadslichtlampje te zijn. Binnenwerk maakte aarde + de aardedraad van mijn knipperlicht aan dezelfdekant was totaal doorgesmolten.
Na mijn stadslicht losgeknipt te hebben en nieuwe aardedraad op de knipperbol werkte ook mijn koplamp weer perfect.
Kom anders morgen naast mij geparkeerd staan. Heb alle gereedschap nog in de auto liggen
Grtz,
Arie
SIII88Ducktarie
Re: Help: Elektrische eigenaardigheid
Geplaatst: zo 21 mar 2004, 00:40
door Bob Nonnekens
Harry,
heb jij een grote?
M.a.w. hoe groot is jouw accu; bestaat er een kans dat de scharnierende motorkapsteun in de buurt van de pluspool van je accu komt zodanig dat hij daarmee net wel, net niet kortsluiting maakt? Kijk maar eens of die pool of de kabelaansluiting of de steun geen sporen van inbranden vertonen. Als hierdoor je koetswerk onder spanning komt te staan kan je volgens mij allerle rare verschijnselen krijgen (zoals het afbranden van je wagen).
Gezien het feit dat je het lekstroomprobleem ook met de keinere accu had is de kans van bovenstaande klein maar de moeite van een check waard (gezien de mogelijk desastreuze gevolgen). Sterkte!
Bob Nonnekens
('t Werkezeltje, SIII 88" Stawag)
Re: Help: Elektrische eigenaardigheid
Geplaatst: zo 21 mar 2004, 00:42
door Harry & de RUS
Mede Larofielen,
bedankt voor jullie hartverwarmende en zeer snelle antwoorden. Ik sta perplex: 's avonds laat stel ik een vraag en binnen 4-5 minuten heb ik al 2 antwoorden en een aanbod om te helpen 'sleutelen'. Dit is de kern & essentie van de 'Prikpagina'. Laten we deze spirit a.u.b. zo lang mogelijk vasthouden; het maakt ons de 'Land Rover familie'.
Ik ga nu met een gerust hart slapen; tot morgen.
vr.gr
Harry & de (wat geschrokken) RUS
Re: Help: Elektrische eigenaardigheid
Geplaatst: zo 21 mar 2004, 00:48
door Jan Schober
aangezien er norgen 120 larofielen onder je motorkap gluren, is er vast wel een die er iets aan ziet.
Jan Schober
Re: Help: Elektrische eigenaardigheid
Geplaatst: zo 21 mar 2004, 00:50
door Harry & de RUS
Bob,
bedankt voor de waarschuwing maar mijn pluspool is beschermd met een rubber cap en mijn accu staat onder de passagierstoel, zoals bij een Series 2. Dus ik houdt het op een aardingsprobleem ergens anders, mogelijk de linker koplamp want de rechter doet het 'as advertised'.
Harry en de RUS
Re: Help: Elektrische eigenaardigheid
Geplaatst: zo 21 mar 2004, 01:26
door Jan Schober
Staan bij alle serie 2, de accu onder de passagiers stoel? als ik dat doe bij mijn 2a ligt ie op straat.
Jan Schober
Re: Help: Elektrische eigenaardigheid
Geplaatst: zo 21 mar 2004, 01:39
door Dennis101
Ik ben er ook bij, en heb ook (meet) gereedschap mee.
Voor de liefhebbers: Ik heb ook een DC stroomtang mee om start en laadstromen te meten.
Dennis B.
Re: Help: Elektrische eigenaardigheid
Geplaatst: zo 21 mar 2004, 07:25
door Aad G
Als ze maar niks van je wagen afhalen anders ga je lopend naar huis