Banden

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Edwin laro88

Banden

Bericht door Edwin laro88 »

Hey,

Wat voor maat banden kan er eigenlijk allemaal om een landrover velg... Wij hebben namelijk een Landrover serieIII civiele uitvoering en nou heb ik gehoor dat daar geen 7,50 band omheen kan, omdat hij dan vastloopt in de wielkasten met sturen... Is dat inderdaad zo? En wat voor band zou je dan wel kunnen gebruiken...

Groet Edwin

[www.laro88.tk]
SeriousIIa

Re: Banden

Bericht door SeriousIIa »

Hoi Edwin,

In principe past 7.5 x16 er prima onder zelfs 235x85x16 past (zelfde hoogte alleen iets breder) pas als je grote wilt dan moet je gaan uitkijken naar kleine aanpassingen. Het enige waar ze tegen aan kunnen lopen zijn de bladveren/chassis maar dit is op te lossen door de stuurstops iets terug te draain.

Oh 33x12,5x15 past er ook gewoon onder mits je velgen neemt met voldoende offset (hierdoor komen de banden wat verder naar buiten.

Cheers Bowy

www.seriousIIa.tk
Edwin laro88

Bericht door Edwin laro88 »

Owww nou dat scheelt dan alweer!!

Bedankt voor de snelle reaktie!!

Groet Edwin

[www.laro88.tk]
maarten 109

Bericht door maarten 109 »

hallo

kunnen jullie mij vertellen waar ik 235x85x16 banden kan krijgen voor een redelijke prijs! het liefst 50%-50% weg - terein ??

groetjes maarten
Tom 109

Bericht door Tom 109 »

Kijk eens op de site van de man uit Berkel & rodenrijs
www.ronbollenboom.nl
sssst. mag geen reclame maken.

Tom 109
maarten 109

Bericht door maarten 109 »

dat is een grofe wegband ik denk dat ik wel iets meer een grofer profiel wil hebben als die band!
SeriousIIa

Bericht door SeriousIIa »

Hoi maarten ik heb een setje te koop in 33x12,5x15 AT.
ZIjn super bandjes met zgan profiel... Lijkt ook nog eens mega stoer!

Alleen moet je dan nog een setje 15 inch velgen op vinden.

Ze staan ook bij vraag en aanbod....

Cheers Bowy
Chris 110

Bericht door Chris 110 »

235/85X16 is ongeveer het zelfde als 7.50X 16. BIj GetViaual in Amersfoort (www.getvisual.nl) hebben ze hele mooie bandjes in die maat, de General SAG voor 90 euri, ik ben er tevreden over.

Chris
www.opwielen.nl
Rangie/Mud factor

Bericht door Rangie/Mud factor »

kijk eens op www.bandenhalpitstop.nl voor de Maxxis banden!! de MA 751 AT kost daar in de maat 235/85x16 €115,= incl monteren, balanceren, loodjes, ventieltjes en uiteraard bakkie leut!

Dit is een goede band met 50-50 profiel die zich ook echt goed op de weg gedraagd.

Groeten Rangie/Mudfactor (0597-414 831)
Plaats reactie