"KRAK" klonk het ergens onder de wagen en vanaf dat moment kwam m'n SIII niet meer van zijn plek. Althans: niet meer met de tussenbak in 'hoog'. In 4WD wel en met de tussenbak in 'laag' (dus eigenlijk ook 4WD) wel.
Mijn eerste reactie: versnellingsbak. Maar nee; want schakelen doet ie immers als vanouds.
Tweede reactie: tussenbak. Zou kunnen.
Voor m'n gevoel het meest logische is de aandrijflijn. De handrem-unit is er volledig vanaf geweest. Zou er bij het herinstalleren iets fout zijn gegaan?
Wie heeft suggesties en weet me te vertellen hoe ik erachter kom wat er werkelijk aan de hand is?
Want om nu, na al die slapeloze nachten, Prikkersdag alsnog te moeten missen...
Hoor het graag,
groet
Teun
HELP! Panne; een week voor Prikkersdag!
Re: HELP! Panne; een week voor Prikkersdag!
Klikt als een gebroken steekas achter.
Je kan dit testen door de auto in z'n vrij te zetten met de handrem los (!! blokken plaatsen voor en achter een wiel !!!!!!).
Als je nu de cardanas rond kan draaien, is een van de achterste steekassen gebroken. Een defect achterdifferentieel zou ook kunnen, maar is minder waarschijnlijk.
Dennis B.
Je kan dit testen door de auto in z'n vrij te zetten met de handrem los (!! blokken plaatsen voor en achter een wiel !!!!!!).
Als je nu de cardanas rond kan draaien, is een van de achterste steekassen gebroken. Een defect achterdifferentieel zou ook kunnen, maar is minder waarschijnlijk.
Dennis B.
En als je vervolgens via de zoekoptie laat zoeken op steekas op deze prikpagina's, dan krijg je een hoop advies!
Succes, een steekas vervangen is gelukkig niet zo'n grote klus!
Bob Nonnekens
('t Werkezeltje, SIII 88" Stawag)
Succes, een steekas vervangen is gelukkig niet zo'n grote klus!
Bob Nonnekens
('t Werkezeltje, SIII 88" Stawag)
Dennis, Bob,
Inderdaad. de steekas rechtsachter. Het "krakje" klonk zo onheilspellend en de helling die ik nam (een gewone putdeksel) zo onbetekenend, dat ik me niet voor kon stellen dat het de steekas zou zijn. Dus wel. Vandaag een andere gehaald. Donderdag er in. Zondag Prikken.
Dank en groet
Teun
Inderdaad. de steekas rechtsachter. Het "krakje" klonk zo onheilspellend en de helling die ik nam (een gewone putdeksel) zo onbetekenend, dat ik me niet voor kon stellen dat het de steekas zou zijn. Dus wel. Vandaag een andere gehaald. Donderdag er in. Zondag Prikken.
Dank en groet
Teun