Pagina 1 van 1
Diff keerring & koppelingslekje
Geplaatst: do 11 mar 2004, 10:37
door Jean Pierre 110TD
Hallo,
Ik wil binnenkort dan maar eindelijk eens beginnen aan een nieuwe oliekeerring plaatsen op mijn achter Diff. ook even de oorzaak van een kleine lekkage van de koppeling checken. (LaRo110TD 1988)
Heeft iemand tips waar ik in ieder geval op moet letten of mee uit moet kijken?
(hoef 't wiel niet zelf uit te vinden natuurlijk)
Groeten & alvast Tnx! JP!
Re: Diff keerring & koppelingslekje
Geplaatst: do 11 mar 2004, 11:22
door Guido Batens
Tip voor het plaatsen van de nieuwe keering in het diff:
Gebruik de oude keerring om de niuwe erin te tikken.
m.a.w. niet op de nieuwe keering tikken, maar de oude ertussen doen...
Voorkomt beschadigingen.
Guido
Re: Diff keerring & koppelingslekje
Geplaatst: do 11 mar 2004, 17:53
door The_dude
Weet niet hoe het bij een 110 zit maar een brug of put werkt wel erg prettig, maar misschien dat het niet van toepassing is bij een 110. En gaat het ook makkelijk zonder.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Re: Diff keerring & koppelingslekje
Geplaatst: do 11 mar 2004, 18:23
door Dennis101
Ik neem aan dat het over een Salisbury diff gaat. In dat geval zijn er wel wat aandachtspunten.
Markeer goed hoe de moer heeft gezeten, na het wisselen van de keerring moet deze namelijk exact in dezelfde positie teruggeplaatst worden.
Dit komt door de vervormbare ring onder de flens die de lager voorspanning bepaald.
Als je hem te vast zou draaien moet deze vervangen worden, en de lager voorspanning opnieuw afgesteld. Let ook op het oppervlakte waar de keerring overheen loopt, als deze teveel slijtage (sporen) vertoont zal dat de levensduur van de nieuwe keerring ernstig verkorten.
Bij een roverdiff is dit niet van toepassing, hierbij is de voorspanning met vulplaatjes ingesteld, uiteraard worden wel dezelfde eisen gesteld aan het loopvlak van de keerringen.
Dennis B.
Re: Diff keerring & koppelingslekje
Geplaatst: do 11 mar 2004, 21:42
door Guido Batens
Ook bij een 110 is een brug gemakkelijk.... Maar ja.....
Maar ik heb ook geen brug en moet er altijd onder liggen. oprijbokken helpen ook....
Guido.
Re: Diff keerring & koppelingslekje
Geplaatst: do 11 mar 2004, 22:24
door The_dude
Wat een mzzl heb ik kan zowel een brug als put gebruiken
Wat wel jammer is van de brug is dat die voor dwergen is gemaakt of ben ik telang
GRoet,
martijn
[landrover.mine.nu]
Re: Diff keerring & koppelingslekje
Geplaatst: do 11 mar 2004, 22:32
door Dennis101
Daar krijg je volgende week antwoord op.
Dennis B.
Re: Diff keerring & koppelingslekje
Geplaatst: vr 12 mar 2004, 00:19
door Jean Pierre 110TD
Maar niemand iets oiver de Koppelings drukgroep?
Als ik s'morgens onder de auto kijk zie ik druppels hydr.vloeistof onder het flywheelhousing hangen... waar zit dan waarschijnlijk het probleem?
Of valt hier dan nog nx over te zeggen en word t gewoon slopen en kijken...
Bedankt voor de tips trouwens.. weet weer wat meer

\
Re: Diff keerring & koppelingslekje
Geplaatst: vr 12 mar 2004, 00:32
door Dennis101
Lijkt op een lekke hulpcilinder.
Dennis B.
Re: Diff keerring & koppelingslekje
Geplaatst: vr 12 mar 2004, 00:35
door Jean Pierre 110TD
Was 'k al een beetje bang voor... is het veel werk om dat ding te vernieuwen/reviseren? en kom ik daar gemakkelijk bij?
Re: Diff keerring & koppelingslekje
Geplaatst: vr 12 mar 2004, 01:35
door Aad Koene
Jean Pierre,
2 moertjes en de leiding losdraaien, voorzicht uitschuiven zodat het pennetje in de bellhousing blijft zitten.
Als het een Lucas/Girling is kun je hem reviseren anders vervangen.
Slave aan de leiding maken, voorzichtig met ondersteuning van het pennetje terug schuiven, moeren aandraaien, ontluchten en klaar is Kees.
Succes,
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up LHD "Prik-Up"