Voortgang inbouw stuurbekrachtiging, dag 4

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Victor Rutten

Voortgang inbouw stuurbekrachtiging, dag 4

Bericht door Victor Rutten »

Vanmorgen een kleine tegenslag, na het monteren van de dynamo met de vacuumpomp, bleek dat de laatste op een verkeerde plek zat.
De steun eraf geslepen en op een andere plaats vastgelast, weer passe, mhhhm, maar 3 mm speling met de motorkap, wel erg weinig, weer desteun eraf, 2 cm verplaatst en nu past het wel.

De beugel opnieuw in de hammerite en opgehangen om te drogen.

De stuurkolom gemonteerd, dit ging lekker snel, de stand van de pitman arm gemeten en deze gemonteerd.

De vlammenpijp van de uitlaat gemonteerd, hiervoor de gaten in het uitlaatspruitstuk met een tap opgeschoond. De andere delen van de uitlaat gemonteerd, alleen de beugels moeten nog.

De eerste leidingen van de stuurbekrachtiging gemaakt.

De vacuumtank van de linker wing verwijderd, het ruitensproeierreservoir en het stuurolie reservoir op de linker wing gemonteerd.

Morgen als eerste rest van de leidingen maken, de uitlaat kompleet ophangen, en daarna de wings erop. Dan stuurolie vullen en proefdraaien.

De planning is nog steeds om om 16:00 uur weer te rijden.

Groeten, Victor Rutten

seriesIII 109 ambulance "Dwarsligger"
Thor

Re: Voortgang inbouw stuurbekrachtiging, dag 4

Bericht door Thor »

Victor,

Ik heb de afgelopen dagen zitten genieten van je zeer gedetailleerde verslag.
Waarvoor dank!

En dus denk ik nu na over een abonnementje bij de sportschool om m'n onderarmen wat aan te laten sterken, zodat ik het zonder stuurbekrachting ook wel soepeltjes red :-)

groet
Teun
Plaats reactie