weer in justiele problemen
weer in justiele problemen
G*DVERDOMME
ik was lekker in mijn schuur mijn nieuwe bumper aan het schillderen gaat de deurbel.
milieu politie........
en de gemeente.
zo meneer van woerkom wij hadden gezien dat uw mooi landrover een beetje olie lekt op onze gemeente parkeerplaats...................
dus hij begint met preken
ik krijg een boete die varieerd tussen 200 en 6000 euro maar omdat ik jong ben en maar 1 auto heb zal dat wel meevallen zegt hij.
en ik moet alle kosten betalen van de gemeente om de straat te herstellen dus bestrating vervangen en afgraven.
maar ik zeg dat kan ik zelf ook.
maar dat kon niet omdat het door een gerenomeerd bedrijf moet gebeuren nou zeg ik er zijn 2 kameraden van mij en die zijn hovier dus ik doe het zelf.
na lang nadenken mag ik het het in eigen beheer doen maar dan kwam de gemeente wel kijken en monsters nemen.
ik heb wel veel pech de laatste tijd
als de boete maar niet te hoog wordt anders moet ik nog een laro verkopen.
gr een verdrietige menno en Bloodymary
ik was lekker in mijn schuur mijn nieuwe bumper aan het schillderen gaat de deurbel.
milieu politie........
en de gemeente.
zo meneer van woerkom wij hadden gezien dat uw mooi landrover een beetje olie lekt op onze gemeente parkeerplaats...................
dus hij begint met preken
ik krijg een boete die varieerd tussen 200 en 6000 euro maar omdat ik jong ben en maar 1 auto heb zal dat wel meevallen zegt hij.
en ik moet alle kosten betalen van de gemeente om de straat te herstellen dus bestrating vervangen en afgraven.
maar ik zeg dat kan ik zelf ook.
maar dat kon niet omdat het door een gerenomeerd bedrijf moet gebeuren nou zeg ik er zijn 2 kameraden van mij en die zijn hovier dus ik doe het zelf.
na lang nadenken mag ik het het in eigen beheer doen maar dan kwam de gemeente wel kijken en monsters nemen.
ik heb wel veel pech de laatste tijd
als de boete maar niet te hoog wordt anders moet ik nog een laro verkopen.
gr een verdrietige menno en Bloodymary
Re: weer in justiele problemen
He Menno,
Dik balen man! Succes met de afhandeling van deze situatie!
Greetz, Maarten (die af een toe een emmertje sop en een harde bezem over straat haalt om de olievlekken niet al te groot te laten worden)
Hoi menno,
Da’s mooi balen! Op deze wijze zijn het dure oliekeeringen.
Ben geloof ik ook blij dat ik hiervoor nooit aansprakelijk ben gesteld, mijne heeft een tijd lang nogal gelekt…….
Succes met het afhandelen van dit gezeur!
Cheers Bowy
www.seriousII.tk
Da’s mooi balen! Op deze wijze zijn het dure oliekeeringen.
Ben geloof ik ook blij dat ik hiervoor nooit aansprakelijk ben gesteld, mijne heeft een tijd lang nogal gelekt…….
Succes met het afhandelen van dit gezeur!
Cheers Bowy
www.seriousII.tk
He Menno,
Hoorde het net van je Pa.
Mooi balen, succes ermee !
Gr.
Marc
Hoorde het net van je Pa.
Mooi balen, succes ermee !
Gr.
Marc
He Menno,
Klopt dit wel? Dit zou een vrijbrief zijn voor de politie en gemeente om elke autobezitter te bekeuren. De meeste auto's lekken wel eens een beetje. Volgens mij is eea juridisch niet correct wat ze hier doen. Zou dit eens checken op een juridische website waar je vragen kunt stellen.
groet,
Gert-Jan
LR110 trektorro
Klopt dit wel? Dit zou een vrijbrief zijn voor de politie en gemeente om elke autobezitter te bekeuren. De meeste auto's lekken wel eens een beetje. Volgens mij is eea juridisch niet correct wat ze hier doen. Zou dit eens checken op een juridische website waar je vragen kunt stellen.
groet,
Gert-Jan
LR110 trektorro
Niet te geloven, zeg, da's balen !!
Sterkte ermee,
Danny.
Sterkte ermee,
Danny.
Toch denk ik dat je aan het kortste eind trekt....
Elke gemiddelde auto lekt wel eens een beetje, maar een landrover is geen gemiddelde auto en zal ook niet gemiddeld lekken.
Ik neem aan dat er toch wel flinke olie sporen te zien zijn . Anders was het hun natuurlijk niet opgevallen.. Ik kan me voorstellen dat dit toch ondr vervuiling valt.
Dit is toch nog wel een Hot topic bij gemeenten en waterschappen. Zeker nu ze zoveel mogelijk hemelwater willen afkoppelen van de riolering en direct weer in de bodem of de sloot willen laten lopen. Dan kunnen ze geen olie gebruiken...
natuurlijk moet het wel binnen de berken blijven, maar gemeenten moeten zelf ook weer aan eisen van de waterschappen voldoen...
maar ja,,,,, het zal je maar gebeuren. toch lastig.
Guido
Elke gemiddelde auto lekt wel eens een beetje, maar een landrover is geen gemiddelde auto en zal ook niet gemiddeld lekken.
Ik neem aan dat er toch wel flinke olie sporen te zien zijn . Anders was het hun natuurlijk niet opgevallen.. Ik kan me voorstellen dat dit toch ondr vervuiling valt.
Dit is toch nog wel een Hot topic bij gemeenten en waterschappen. Zeker nu ze zoveel mogelijk hemelwater willen afkoppelen van de riolering en direct weer in de bodem of de sloot willen laten lopen. Dan kunnen ze geen olie gebruiken...
natuurlijk moet het wel binnen de berken blijven, maar gemeenten moeten zelf ook weer aan eisen van de waterschappen voldoen...
maar ja,,,,, het zal je maar gebeuren. toch lastig.
Guido
Hoe zit het met de bewijs last.
Ik neem niet aan dat de DNA sporen van jouw kenteken in de olie zijn terug te vinden.
Zolang zij e.e.a. niet onomstotelijk kunnen bewijzen kunnen ze de boom in (mag ook niet)
By de weg een rechtsbijstand verzekering is een echte aanrader.
sterkte
JW
Ik neem niet aan dat de DNA sporen van jouw kenteken in de olie zijn terug te vinden.
Zolang zij e.e.a. niet onomstotelijk kunnen bewijzen kunnen ze de boom in (mag ook niet)
By de weg een rechtsbijstand verzekering is een echte aanrader.
sterkte
JW
ja, dit is toch belachelijk. nu zouden ze elke auto die niet helemaal hagel nieuw is op de bon kunnen slingeren. dan is het hek van de dam.
en trouwens, hoe komen ze zomaar bij jou terecht? zijn ze de hele straat aan het controleren of heeft een of ander boze buurman jou opgegeven voor deze show.
en verder wordt het tijd dat ze ook boetes gaan uitdelen aan agenten die zich niet aan (verkeers-) regels houden zoals oa richting aangeven ed. als ze zwaailicht en sirene voeren is het natuurlijk anders maar daar moeten ze ook echt toestemming voor vragen aan de meldkamer.
droevig verhaal,
Succes er mee,
Yuri
SIII 109D
en trouwens, hoe komen ze zomaar bij jou terecht? zijn ze de hele straat aan het controleren of heeft een of ander boze buurman jou opgegeven voor deze show.
en verder wordt het tijd dat ze ook boetes gaan uitdelen aan agenten die zich niet aan (verkeers-) regels houden zoals oa richting aangeven ed. als ze zwaailicht en sirene voeren is het natuurlijk anders maar daar moeten ze ook echt toestemming voor vragen aan de meldkamer.
droevig verhaal,
Succes er mee,
Yuri
SIII 109D
Sterkte Menno,
Gelukkig vallen we binnenkort wel buiten de horizon vervuiling met onze Land Rovers, dan mogen alle niet Land Rover bezitters een milieu belasting gaan betalen, omdat ze de horizon vervuilen met hun lelijke auto's.
Groeten van de Ramp Rover en z'n Edward.
Gelukkig vallen we binnenkort wel buiten de horizon vervuiling met onze Land Rovers, dan mogen alle niet Land Rover bezitters een milieu belasting gaan betalen, omdat ze de horizon vervuilen met hun lelijke auto's.
Dude... Dacht dat jij in zo'n vredelievend buurtje woonde, niet dus!
Wat een matige streek!!
Als ik moet helpen graven en straten... meld ff.
Sterkte,
Marten
SIIA 88''
Wat een matige streek!!
Als ik moet helpen graven en straten... meld ff.
Sterkte,
Marten
SIIA 88''
Marten, als je maar niet met de Land Rover komt, want anders komt er nog een olievlek bij...
Had je nou maar een Harley!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Of lekken die niet.
Sterkte Joke
Of lekken die niet.
Sterkte Joke
Zet je verhaal even op het politieprikbod (politie.startpagina.nl)men weet over het algemeen meer over dit soort problematiek dan ons ???????????(larogangers)
Veel sterkte
Groeten Theo Kaufmann/Disco & RR6X4Carmichael
Veel sterkte
Groeten Theo Kaufmann/Disco & RR6X4Carmichael
Je bent natuurlijk overrompeld, maar laten ze maar bewijzen dat de olie ''onomstotelijk" van jou voertuig afkomstig is.
Dus ik zou zeggen. Ga vanavond is een leuke brief schrijven naar de gemeente.
Enkele insteek woorden. Laster naar een goede hard werkzame burger.
wel erg snel voorkeur voor bepaalde merken die zouden olie lekken.
Misschien zijn er nog wel een paar.
Anton
Dus ik zou zeggen. Ga vanavond is een leuke brief schrijven naar de gemeente.
Enkele insteek woorden. Laster naar een goede hard werkzame burger.
wel erg snel voorkeur voor bepaalde merken die zouden olie lekken.
Misschien zijn er nog wel een paar.
Anton
Lekte je Land Rover werkelijk olie? Hebben ze het gezien? Of denken ze alleen maar dat je Land Rover olie lekt omdat er toevallig een plek onder ligt??
Kunnen ze het aantonen/bewijzen?
Bart
Kunnen ze het aantonen/bewijzen?
Bart
Hallo Menno,
Vervelend voor je al die ellende.
Wel is het raadzaam om even te weten wat de tenlastelegging precies is. Er is in het strafrecht namelijk onderscheid in bepaalde delicten. Voor het ene artikel is bijvoorbeeld "schuld" voldoende en bij een andere delict moet bijvoorbeeld "opzet" in het spel zijn. Mogelijk dat het gaat om artikel 10.2 Wet Milieubeheer. Zoek dat maar eens op.
Wacht eerst maar eens af je precies wordt verweten. En, als de zaak echt voor komt, zal een rechter aan je vragen wat je er aan gedaan hebt om iets (de olielekkage) te voorkomen of als je de boel al hebt opgeruimd bijvoorbeeld.
In elk geval veel strekte.
Groet,
Andre
Vervelend voor je al die ellende.
Wel is het raadzaam om even te weten wat de tenlastelegging precies is. Er is in het strafrecht namelijk onderscheid in bepaalde delicten. Voor het ene artikel is bijvoorbeeld "schuld" voldoende en bij een andere delict moet bijvoorbeeld "opzet" in het spel zijn. Mogelijk dat het gaat om artikel 10.2 Wet Milieubeheer. Zoek dat maar eens op.
Wacht eerst maar eens af je precies wordt verweten. En, als de zaak echt voor komt, zal een rechter aan je vragen wat je er aan gedaan hebt om iets (de olielekkage) te voorkomen of als je de boel al hebt opgeruimd bijvoorbeeld.
In elk geval veel strekte.
Groet,
Andre
OOOOOOO daar wordt ik nou zo moe van snappen die lui nou nog steeds niet dat een Landrover niet lekt maar z'n plek markeert.
een hond die tegen een boom plast krijgt toch ook geen bekeuring.
Vico ( 110 )
een hond die tegen een boom plast krijgt toch ook geen bekeuring.
Vico ( 110 )
artikel 10.2 kan niet van toepassing zijn op dit verhaal.
Er is een proces verbaal opgemaakt, en daarin moet staan wat je hebt overtreden.
een milieu politie ambtenaar moet jou dit proces verbaal hebben gegeven.
heb je dit niet gekregen, dan zal ik maar snel eens contact opnemen met de wetswinkel. eerste consult is gratis.
Er is een proces verbaal opgemaakt, en daarin moet staan wat je hebt overtreden.
een milieu politie ambtenaar moet jou dit proces verbaal hebben gegeven.
heb je dit niet gekregen, dan zal ik maar snel eens contact opnemen met de wetswinkel. eerste consult is gratis.
altijd een zak soda meenemen dit neutraliseert olie in het water
Menno,
Er staat al veel goed advies in de vorige berichten, even wachten wat daadwerkelijk in de uiteindelijke bekeuring vermeld "Wij hebben gezien dat", bedoelen ze daar mee dat ze er naast stonden terwijl de lekkage plaats vond? Of zagen ze de olievlek liggen toen jij weg reed? Zijn wel essentiele verschillen.
Succes,
John
Er staat al veel goed advies in de vorige berichten, even wachten wat daadwerkelijk in de uiteindelijke bekeuring vermeld "Wij hebben gezien dat", bedoelen ze daar mee dat ze er naast stonden terwijl de lekkage plaats vond? Of zagen ze de olievlek liggen toen jij weg reed? Zijn wel essentiele verschillen.
Succes,
John
Wat een geneuzel zeg.
En daar moet je dan ook nog gemeentebelasting voor betalen.....
En daar moet je dan ook nog gemeentebelasting voor betalen.....
uhm, geld dit ook voor koelvloeistof?????????
Heb vandaag net 3 liter koelvloeistof over de grond getrapt. Een of andere onbenul had die emmer daar neer gezet...........en ik was nog wel alleen!!!!
En menno, de volgende keer zou ik ze niet meer helpen vrachtwagens uit de berm trekken!!!
Grt Tijn, die straks de stop gaat schrobben aangezien hem heel goed hetzelfde kan overkomen!!!!
Heb vandaag net 3 liter koelvloeistof over de grond getrapt. Een of andere onbenul had die emmer daar neer gezet...........en ik was nog wel alleen!!!!
En menno, de volgende keer zou ik ze niet meer helpen vrachtwagens uit de berm trekken!!!
Grt Tijn, die straks de stop gaat schrobben aangezien hem heel goed hetzelfde kan overkomen!!!!
Menno,
las je bericht en had een hele reactie geschreven maar die werd niet geupload
Even in het kort: ik ben politieman en larofreak
(kom je weinig tegen) en ik kan je adviseren.
De boete op lekkage uit een auto staat standaard op 260 euro (!) dat kan via een bekeuring, oftewel een bon.
Als het duurder uitpakt zou ik een bezwaarschrift indienen. Houdt er rekening mee dat de gemeente eigen bedragen (volgens richtlijnen) kan hebben met betrekking tot de grond verschonen. Wees vriendelijk en blijf zelf redelijk, want ze kunnen je maken of breken.
1 liter olie vervuilt 10.000 liter drinkwater dus men is hier serieus in!
Ik wens je wel al het goeds en hoop dat ze je niet bekeuren of het houden op een ongelukje.
Als dit soort dingen gebeuren bij een ongeluk dan kan er overigens nooit bekeurd worden.
Kun je alsnog misschien duidelijk maken dat het eenmalig was? zo niet, dan hoop ik op coulantie voor je.
Succes.
Serge xena 110 2,5 D County
(ben op prikkersdag met groene 110, veel traanplaat en roofrack)
las je bericht en had een hele reactie geschreven maar die werd niet geupload

Even in het kort: ik ben politieman en larofreak
(kom je weinig tegen) en ik kan je adviseren.
De boete op lekkage uit een auto staat standaard op 260 euro (!) dat kan via een bekeuring, oftewel een bon.
Als het duurder uitpakt zou ik een bezwaarschrift indienen. Houdt er rekening mee dat de gemeente eigen bedragen (volgens richtlijnen) kan hebben met betrekking tot de grond verschonen. Wees vriendelijk en blijf zelf redelijk, want ze kunnen je maken of breken.
1 liter olie vervuilt 10.000 liter drinkwater dus men is hier serieus in!
Ik wens je wel al het goeds en hoop dat ze je niet bekeuren of het houden op een ongelukje.
Als dit soort dingen gebeuren bij een ongeluk dan kan er overigens nooit bekeurd worden.
Kun je alsnog misschien duidelijk maken dat het eenmalig was? zo niet, dan hoop ik op coulantie voor je.
Succes.
Serge xena 110 2,5 D County
(ben op prikkersdag met groene 110, veel traanplaat en roofrack)
serge
serge
het gele zand onder de stenen is helemaal geel er is geeeen spoor van olie in het zand.
en weet jij zo of er een beleid is in deze zaak waarom heb ik geen waarschuwing gehad?
en heb ik niet de kans gekregen het te verhelpen en de stenen te vervangen
en ik heb GEEN proces verbaal gekregen.
het gele zand onder de stenen is helemaal geel er is geeeen spoor van olie in het zand.
en weet jij zo of er een beleid is in deze zaak waarom heb ik geen waarschuwing gehad?
en heb ik niet de kans gekregen het te verhelpen en de stenen te vervangen
en ik heb GEEN proces verbaal gekregen.
Re: rechtbijstand verzekering?
hoi menno,
tis wel weer pech hebben he?
misschien is het wel handig om een rechtsbijstandverzekering bij de Arag of zoiets af te sluiten,sta je toch wat sterker...
trouwens ik vind het wel vreemd dat ze juist bij jou komen alsof ze precies weten wie die vlekken maakt.zou dan toch iemand jou verlinkt hebben?
Aangezien keerrigen vervangen bij een landrover nooit zo lang help tegen het lekken ben ik voor een van mijn ietwat zweterige landrovers een skidplate aan het lassen die onder versnellingsbak en tussenbak komt.aan de einden heb ik het plan kleine randjes te zetten zodat ik twee vliegen in een klap sla.geen beschadiging rijden aan bak en tussenbak en vervelende druppen opvangen.differentielen kun je wel aardig droog houden en motor in mijn geval ook wel.gaat de motor ook druppen dan verzin ik daar ook een skidplate/lekbak voor.
simple and good
groet en succes, tom
tis wel weer pech hebben he?
misschien is het wel handig om een rechtsbijstandverzekering bij de Arag of zoiets af te sluiten,sta je toch wat sterker...
trouwens ik vind het wel vreemd dat ze juist bij jou komen alsof ze precies weten wie die vlekken maakt.zou dan toch iemand jou verlinkt hebben?
Aangezien keerrigen vervangen bij een landrover nooit zo lang help tegen het lekken ben ik voor een van mijn ietwat zweterige landrovers een skidplate aan het lassen die onder versnellingsbak en tussenbak komt.aan de einden heb ik het plan kleine randjes te zetten zodat ik twee vliegen in een klap sla.geen beschadiging rijden aan bak en tussenbak en vervelende druppen opvangen.differentielen kun je wel aardig droog houden en motor in mijn geval ook wel.gaat de motor ook druppen dan verzin ik daar ook een skidplate/lekbak voor.
simple and good
groet en succes, tom
Hai Tom,
Hoe hoog ga je die randen van die skidplates maken???
Als ik alle lekkages van Cool Runnings van het afgelopen jaar bij elkaar optel (olie/knoeivloeistof) dan kan ik er wel een dompelpomp inhangen.... Hmmmm..... slangetje weer boven het blok er in hangen....recycling
krijg ik vast een dikke pluim van oom agent!
Andy
110 300TDi,Cool Runnings
Hoe hoog ga je die randen van die skidplates maken???

Andy
110 300TDi,Cool Runnings
ha ha Andy ik ben al aan een recycling project begonnen! 
nee , de randen zijn iets van 12 mm maar ik heb het zo gemaakt dat als je er een bult mee op rijdt ,de pruttie eruit loopt.ik heb het dan niet voor de deur liggen maar ergens anders.probleem verplaatsen heet dat
Nee maar serieus,het werkt prima en af en toe haal je er even een doek over of je draait de aftapschroef eruit (jawel!)en vangt een en ander op.
Ik wil er ook nog een maken voor mijn 109 ex leger.
groetn uit provincie grunnen.

nee , de randen zijn iets van 12 mm maar ik heb het zo gemaakt dat als je er een bult mee op rijdt ,de pruttie eruit loopt.ik heb het dan niet voor de deur liggen maar ergens anders.probleem verplaatsen heet dat

Nee maar serieus,het werkt prima en af en toe haal je er even een doek over of je draait de aftapschroef eruit (jawel!)en vangt een en ander op.
Ik wil er ook nog een maken voor mijn 109 ex leger.
groetn uit provincie grunnen.