Pagina 1 van 1

Kat in zak ?!?! Nee ik denk het niet..........

Geplaatst: zo 29 feb 2004, 22:22
door Reeg
Prikkers,

Afgelopen vrijdag kreeg ik eindelijk de bevestiging dat ik mijn lang verwachtte 2,5 L benzineblok op kon komen halen.
Nou alles geregeld dus aanhanger, maatje om mee te helpen, etc. .......
de telefoon:
"eeehhhh die motor die je kwam halen is geen 2,5 L benzine, maar een 2,25 benzine jaaaaa ik wist het ook niet"
Om een lang verhaal kort te maken, zijn we toch maar gegaan. Het leek me wel een goede motor en een rijdende Land Rover is beter dan niets ;-)
Alles lijkt erop dat het inderdaad een mooie motor is, een demo-model van het leger en zover ik kan zien is alleen het kleppendeksel eraf geweest en is er aan de rest niet gesleuteld. Zelfs de olie die erin zat was nog doorzichtig :-)
Ik moet hem nog inrijden, is dat eigenlijk nodig met zo'n blok?

Nu nog alles inbouwen en dan kan ik tenminste weer een beetje rondrijden.

REEGards

Re: Kat in zak ?!?! Nee ik denk het niet..........

Geplaatst: zo 29 feb 2004, 23:48
door Maarten B

He Reeg,

Jammer man, valt dan toch een beetje tegen, lijkt mij.
Ik ben het met je eens dat het in ieder geval geen kat in de zak is, een demo motor met zeer weinig draaiuren! (past de startmotor in ieder geval!!)

Succes met inbouwen (en tot de 21e???)

Greetz, Maarten

Re: Kat in zak ?!?! Nee ik denk het niet..........

Geplaatst: ma 01 mar 2004, 10:45
door Bob Nonnekens
Reeg,

Ik denk dat het wel verstandig is de motor als nieuw te behandelen en met zorg in te rijden. Niet te hoge toerentallen in het begin (maar dat betekent niet dat je constant 2700 rpm moet maken, afwisselen is op zich prima) en conform het werkplaatshandboek vrij snel olie verversen en allerlei afstellingen controleren.

Voordeel is wel een iets minder ongunstig brandstofverbruik en betrekkelijk weinig verleis van vermogen.

Veel succes ermee en tot ziens op prikkersdag of priklasdagen!

Bob Nonnekens

('t Werkezeltje, SIII 88" Stawag)

Re: Kat in zak ?!?! Nee ik denk het niet..........

Geplaatst: ma 01 mar 2004, 12:50
door The_dude
volgens echelon 1 van een lw 2.25D
- De eerste 1500km worden beschouwd als inrijperiode.
Max rijsnelheden gedurende (de eerste) 750 km

hoog laag
4e 65 24
3e 46 18
2e 31 12
1e 22 8
achteruit 25 10

- Voorkom dat het voertuig gedurende de eerste 1500km zwaar wordt belast.
- rijd gedurende de eerste 1500km zodaning dat nooit langduring het maximm vermogen van de motor wordt gevergt.
- vermijd gedurende de eerste 1500km zoveel mogelijk het plotseling fel optrekken, brusk remmen en over lange afstanden met eenzelfde snelheid.

Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]