Pagina 1 van 1

Chiptuning TD 5 (2004)

Geplaatst: zo 29 feb 2004, 20:35
door john
Wie weet een betrouwbaar adres voor het chippen van m'n TD5? Hoeveel koppel en pk is het maximum? Weet iemand een chiptuner die aanpassingen doet zonder de eprom aan te passen (oorspronkelijk motormanagement).

Ik heb een TD 5 van 2004.

Gr John

Re: Chiptuning TD 5 (2004)

Geplaatst: zo 29 feb 2004, 22:51
door La Gomera
Ola John!

Ik rijd zelf met een "gechiptunde" td5 en dat bevalt prima. Je moet je auto weer opnieuw leren kennen want het is heel anders. De chip treed bij een bepaald toerental in werking en dan is het alsof er nog een extra turbo erbij komt.
Op de grote weg met aanhanger en veel kilo's en ff inhalen is geen probleem!
Let wel op want het nodigd uit tot sportief rijden en dan help je het blok naar de donder (krukaslagers) en zuipt je auto veel meer.
Mijn chip komt bij www.bccb.nl vandaan die hebben em speciaal voor td5 laten onwikkelen en is prima.
De roetmeting bij de APK was prima dus dat zit wel goed.

Adios Henk.

Re: Chiptuning TD 5 (2004)

Geplaatst: ma 01 mar 2004, 14:58
door Hugo
John,

Ik weet niet of ik op deze manier voor mezelf reclame maak of mag maken maar ik heb een bedrijf dat dit doet.Ik heb mijn TD5 aangepast conform de specificaties van een Discovery TD5 (155pk, 360Nm) en dat rijdt geweldig. Normaal gesproken doe ik eigenlijk niet veel zaken met particulieren maar voor LandRover rijders wil ik wel een uitzondering maken. Ik ben overigens ook bezig met de ontwikkeling van een nog verder aangepaste chip voor een TD5. De bedoeling is dan dat er in het terrein veel kracht bij lage toeren beschikbaar is maar dat er op de weg veel kracht bij hogere toeren beschikbaar komt. Op dit moment is dat nog niet voor handen maar zoals gezegd... ik werk eraan.

Mvrgr, Hugo

Re: Chiptuning TD 5 (2004)

Geplaatst: di 02 mar 2004, 08:40
door Aad Koene
Hugo,

is het met de chiptuning ook mogelijk om het conflict tussen de ECU en de Traction Control op te lossen.

Hiermee doel ik op het probleem wat ik in de praktijk in het terrein zie.

Als een Td5 een terrein inrijd met een instabiele ondergrond (bijvoorbeeld nat klapzand en vette klei) waarbij de wielen harder draaien van de voortgang van het voertuig en een zich opbouwende weerstand er voor zorgt dat het toerental gesmoord wordt doordat de motor zijn energie niet meer kwijt kan.
De Traction Control draagt hieraan bij doordat alle wielen slippen.
Op een gegeven moment komt het toerental te laag en geeft de ECU gas bij wat resulteerd in een vette zwarte pluim en afslaan van de motor.

Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up LHD "Prik-Up"

Re: Chiptuning TD 5 (2004)

Geplaatst: di 02 mar 2004, 14:07
door Peter Stroomberg
kabel loshalen van de ABS/ETC!

Je zou ook een schakelaar kunnen aanbrengen die dit voor je doet.
Zover ik weet is het voldoende om de ABS/ETC lampjes te laten branden. De computer gaat dan het ABS/ETC gedeelte voorbij

Moet wel wat over te vinden zijn op het WWW.

Re: Chiptuning TD 5 (2004)

Geplaatst: di 02 mar 2004, 19:55
door persijn
Let op!
Je garantie vervalt wanneer je gaat chippen.