Hallo allemaal,
Deze informatie wilde ik jullie niet onthouden. Ik kreeg dit van een politieagent nadat ik voor eens en voor altijd wilde weten of je een zwaailamp op je dak mocht voeren. Altijd handig om te weten.
Geel zwaai- of knipperlicht
Bij de volgende werkzaamheden of omstandigheden moet een voertuig, indien de kans bestaat dat het voertuig niet tijdig door andere weggebruikers wordt opgemerkt, een geel zwaai- of knipperlicht voeren:
werkzaamheden ten behoeve van de hulpverlening op of langs de weg met kennelijk daartoe ingerichte motorvoertuigen;
werkzaamheden ten behoeve van wegen, werken of inrichtingen op, aan, in of boven wegen, daaronder begrepen gladheidsbestrijding of sneeuwruimen;
werkzaamheden met kennelijk daartoe ingerichte motorvoertuigen voor de hulpverlening aan en het repareren of bergen en wegslepen van voertuigen;
vervoer van ondeelbare lading voorzover het voertuigen betreft waarvoor krachtens het Voertuigreglement ontheffing is verleend inzake de afmetingen van deze voertuigen of hun lading;
het begeleiden van transporten waarvoor een ontheffing is verleend, voor zover die begeleiding uit de ontheffing voortvloeit en dit geschiedt met daartoe speciaal uitgeruste voertuigen;
het begeleiden van militaire colonnes;
het rijden met landbouwtrekkers en motorvoertuigen met beperkte snelheid, of daardoor voortbewogen aanhangwagens, die, met inbegrip van de lading, breder zijn dan 2,60 meter.
Regelgeving
Regelgeving omtrent zwaailichten en geluidssignalen is vastgelegd in de "Regeling optische en geluidssignalen". Deze regeling kunt u inzien via de externe link, op de website Overheid.nl.
Groetjes Sue en Leopold (die het lekker houdt bij zijn gewei, valt'ie al genoeg mee op )
Gele / oranje zwaailampen
Re: Gele / oranje zwaailampen
En blauwe zwaailampen dan?
Die zijn reuze handig, gaat iedereen voor je opzij... uitgezonderd de aso's maar die douw je gewoon weg. Die lui in de golfjes zijn zo doof... zou dat door dat petje komen?
Morgen sloop ik er een van de ambulance af. Missen ze toch niet...haha
Martin
Die zijn reuze handig, gaat iedereen voor je opzij... uitgezonderd de aso's maar die douw je gewoon weg. Die lui in de golfjes zijn zo doof... zou dat door dat petje komen?
Morgen sloop ik er een van de ambulance af. Missen ze toch niet...haha
Martin