Pagina 1 van 1
Oliefilter
Geplaatst: di 24 feb 2004, 10:21
door Reeg
Prikkers,
Ik kwam de onderstaande vraag en antwoord tegen op het Belgische forum
en het leek me waardevol dit met jullie te delen
Vraag:
Weet iemand waar ik een vervangstuk kan kopen om de oliefilter van een serie te vervangen door een moderne schroefoliefilter???????
het is een "aluschijf" die op de schroef (zonder filter en pot) van de oliefilterbevestiging wordt bevestigd.
Antwoord:
Probeer het oliefilterhuis van een 2.5 diesel of een 200 tdi eens. Alles van het motorblok schroeven.Twee bouten sleutel 17 mm.
Re: Oliefilter
Geplaatst: di 24 feb 2004, 10:41
door Aad Koene
Reeg,
deze "aluminium schijven" zijn gewoon bij de diverse onderdelenleveranciers te koop.
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up LHD "Prik-Up"
Re: Oliefilter
Geplaatst: di 24 feb 2004, 12:02
door Maarten B
Ik heb er ook nog een liggen, voor €30,- (met nieuw filter) mag je hem hebben.
Greetz, Maarten (die het ding een uitkomst vond boven die vervelende kolf-filters uit een serie3, maar hem nu niet meer nodig heeft ivm het vervangen van de 2.25 voor een 2.5l motor)
Re: Oliefilter
Geplaatst: di 24 feb 2004, 12:06
door Reeg
Maarten,
Heb jij het over de benzine uitvoering?
Als dat zo is, zou ik je graag eens spreken.
Als het goed is krijg ik vrijdag mijn 2,5 L benzineblok in NL en ik
kan wel wat info gebruiken m.b.t. de ombouw.
REEGards
Re: Oliefilter
Geplaatst: di 24 feb 2004, 12:07
door SeriousIIa
Reeg, heb jij hem compleet met alle accesoires gekocht ?
Cheers Bowy
Re: Oliefilter
Geplaatst: di 24 feb 2004, 12:10
door Reeg
Als goed is wel Bowy, er is echter 1 maar hij is 24V??
REEGards
Re: Oliefilter
Geplaatst: di 24 feb 2004, 13:19
door SeriousIIa
aha das toch geen probleem Bedoelde vooral het in en uitlaatspruitstuk en de carb , deze zijn allemaal net even wat grote waardoor je iets meer vermogen genereert.
Wat is je nr ook alweer had nl nog een paar vraagjes.....
Cheer sBowy
Re: Oliefilter
Geplaatst: di 24 feb 2004, 16:16
door Maarten B
Reeg/Bowy,
Ik heb het uitlaatspruitstuk van het 2.25l blok gebruikt omdat de uitgang bij een 2,5l spruitstuk verder naar voren zit, dan past de standaard uitlaatpijp echter weer niet. (Het enige voordeel van de pijp verder naar voren is dat je de startmotor makkelijker kan verwijderen, maar ik ben toch niet van plan daar een gewoonte van te maken).
Verder zaten in het 2,5l uitlaatspruitstuk (haar)scheurtjes en begreep ik dat ze dat bijna allemaal hebben (of krijgen). Niet de beste productie geweest, dus.
Mijn inlaatspruitstuk komt bij Pierce manifolds in de US vandaan, samen met de niet originele 32/36DGV Weber carburateur (orgineel af fabriek is 32/34 weber). Ik moest hiervoor wel de bovenkant van het uitlaatspruitstuk afdichten met een stuk plaat, aangezien beide spruitstukken niet aan elkaar bevestigd kunnen worden.
Gaat als de brandweer, 120km/u in een 88'' serie3 uit '87(met overdrive).
Reeg, als je nog meer wil weten kun je mij mailen ( jolien-maarten@zonnet.nl ) en/of bellen (06-12432888)
Greetz, Maarten
Re: Oliefilter
Geplaatst: di 24 feb 2004, 23:43
door Wim Janssen
Hallo Maarten,
Heb je ook de bouten erbij. Ik heb er wel interesse in. Kun je hem opsturen?
Laat iets horen.
Groeten
Wim Janssen
Re: Oliefilter
Geplaatst: wo 25 feb 2004, 00:32
door henk kruims
zie www.roverdrives.com other products.
ik meen dat rene de gans hier dealer van is.
groet
henk kruims