in het karter.. Er zit olie op mijn voorste diff, onderkant radiator, chassis.. Mijn vermoeden: krukas keerring timinghuis lek als een mandje.. Remedie hiervoor is natuurlijk nieuwe keerring (ja, ik ben niet alleen een knap gezichtje), maar zonder de Haynes demonteer alles methode, wat moet de goede manier zijn om deze te vervangen?
Wie zal het zeggen?
Olie overal behalve..
Re: Olie overal behalve..
Als het de eerste keer is dat hij vervangen moet worden zal het distributiedeksel er echt af moeten om de klinknagels te verwijderen.
Als het al eerder gebeurt is volstaat het verwijderen van alleen de krukaspoelie, en het losschroeven van de schoeven van de spatring.
Soms zit het mee................
Dennis B.
Als het al eerder gebeurt is volstaat het verwijderen van alleen de krukaspoelie, en het losschroeven van de schoeven van de spatring.
Soms zit het mee................
Dennis B.
Re: Olie overal behalve..
En met de distributiedeksel moet dus of het blok eruit getakeld worden, of de hele voorgevel van de auto eraf, zeker?
Het lijkt me hopelijk stug dat de keerring nooit eerder vervangen is.. Hoooooop ik..
Het lijkt me hopelijk stug dat de keerring nooit eerder vervangen is.. Hoooooop ik..
Re: Olie overal behalve..
Het blok kan rustig blijven zitten, om wat ruimte te maken is het denk ik wel wat handiger om de radiateur te verwijderen.
Maar kijk maar eerst hoe die spatring (zit achter de poelie) vast zit. Zijn dit schroeven dan heb je geluk.
Dennis B.
Maar kijk maar eerst hoe die spatring (zit achter de poelie) vast zit. Zijn dit schroeven dan heb je geluk.
Dennis B.
Re: Olie overal behalve..
schroeven, schroeven, oh laat het toch schroeven zijn.. Zal zo eens even kijken..