Brandstofproblemen
Brandstofproblemen
Ik heb nu een half jaar een 88 Lightweight 2,25 diesel met bij aankoop 2000 km op de teller vanaf de Domeinen. Ik heb er tot nu toe met zeer veel hindernissen 1300 km op de klok bijgezet.
Brandstofkraan lek gehad, daardoor de tank een keer zonder te weten leeggereden, en daardoor diverse keren moeten ontluchten. Dat probleem is nu achter de rug.
Afgelopen week de lekkage aan de inspuitpomp gerepareerd (bedankt Ron B voor je advies) en lekker grote afstanden wezen tuffen. Donderdag, geen problemen. Vrijdagavond nog een startprobleem gehad. Direkt aanslaan en daarna direkt weer afslaan..... Zaterdagochtend de filters nog maar eens afgetapt en voor de zekerheid nog maar eens ontlucht, wat eigenlijk niet nodig bleek en op de heenweg naar Veldhoven geen problemen. De wagen heeft in Veldhoven nog wat bomen helpen rooien....stronken trekken, dus ca een uur met lage snelheid en veel stationair gedraaid, zonder problemen.
Gisteravond onderweg tussen Veldhoven en Tilburg merkte iok op dat de motor af en toe heel eventjes leek in te houden. Na het tanken bij de Shell bij Gilze Rijen (ultra laagzwavelige diesel....ja andere smaken hadden ze niet) verergerde het probleem zich behoorlijk (ca iedere 10 seconden een inhoudingshiaatje).
Dit als de motor moest werken, dus bij gas geven en op gang houden. Stationair en helling af loopt ie zo te horen normaal.
Ik zal deze week het brandstoffilter vervangen in de hoop dat het probleem over is.
Zie ik nog iets over het hoofd? Heeft iemand gelijke ervaringen?
Noud 88
Brandstofkraan lek gehad, daardoor de tank een keer zonder te weten leeggereden, en daardoor diverse keren moeten ontluchten. Dat probleem is nu achter de rug.
Afgelopen week de lekkage aan de inspuitpomp gerepareerd (bedankt Ron B voor je advies) en lekker grote afstanden wezen tuffen. Donderdag, geen problemen. Vrijdagavond nog een startprobleem gehad. Direkt aanslaan en daarna direkt weer afslaan..... Zaterdagochtend de filters nog maar eens afgetapt en voor de zekerheid nog maar eens ontlucht, wat eigenlijk niet nodig bleek en op de heenweg naar Veldhoven geen problemen. De wagen heeft in Veldhoven nog wat bomen helpen rooien....stronken trekken, dus ca een uur met lage snelheid en veel stationair gedraaid, zonder problemen.
Gisteravond onderweg tussen Veldhoven en Tilburg merkte iok op dat de motor af en toe heel eventjes leek in te houden. Na het tanken bij de Shell bij Gilze Rijen (ultra laagzwavelige diesel....ja andere smaken hadden ze niet) verergerde het probleem zich behoorlijk (ca iedere 10 seconden een inhoudingshiaatje).
Dit als de motor moest werken, dus bij gas geven en op gang houden. Stationair en helling af loopt ie zo te horen normaal.
Ik zal deze week het brandstoffilter vervangen in de hoop dat het probleem over is.
Zie ik nog iets over het hoofd? Heeft iemand gelijke ervaringen?
Noud 88
Re: Brandstofproblemen
Geen vacuum trekken van je tank ?
Met name omdat het na het tanken erger begon te worden
Met name omdat het na het tanken erger begon te worden
Geen idee. Donderdag zat ie tot z'n strot toe vol en....geen last. Vrijdagavond ook volgegooid. Moet er ergens een gaatje in de afsluitdop van de brandstoftank zitten? Doorprikken?
Ben je nog wakker....bellen?
Ben je nog wakker....bellen?
Hallo Noud88,
Ik heb hetzelfde probleem gehad.
Leek wel of de Laro steeds meer werd tegengehouden.
Ging steeds langzamer rijden.
Heb toen het brandstoffilter vernieuwd.
Zat helemaal vol en verstopt met troep.
Rijd nu weer als en zonnetje.
Supersnel op the highway!
Jan.
Ik heb hetzelfde probleem gehad.
Leek wel of de Laro steeds meer werd tegengehouden.
Ging steeds langzamer rijden.
Heb toen het brandstoffilter vernieuwd.
Zat helemaal vol en verstopt met troep.
Rijd nu weer als en zonnetje.
Supersnel op the highway!
Jan.
inderdaad, ik lees nu pas dat je het filter nog niet vervangen hebt, denk toch 90% zeker dat je filter gewoon verstopt zit. de symptomen kloppen precies.
Jan Schober
Jan Schober
Bedankt,
Dan is mijn vermoeden dus juist. Nu nog even een filter scoren en hobbelen maar weer.
Noud 88
Dan is mijn vermoeden dus juist. Nu nog even een filter scoren en hobbelen maar weer.
Noud 88
Noud88,
Je hebt een Lightweight uit een mob-complex.
Ik dus ook, en wel met km-stand van ook 1300 km.
Nu kon ik gisteren totaal niet meer schakelen.
Kwam net aan thuis in z`n derde versnelling continu.
Bleek er gen koppelingsvloeistof meer in te zitten, helemaal leeg.
Bijvevuld met dot4 olie , en een nacht de koppelingpedaal ingedrukt laten
staan zodat de lucht er uit kan. En hij schakeld nu weer perfect.
Dit zomaar even een tip. Want zo`n Laro staat jaren stil, en dat krijg je zoiets
als je er niet op let.
vr.gr.Jan
Je hebt een Lightweight uit een mob-complex.
Ik dus ook, en wel met km-stand van ook 1300 km.
Nu kon ik gisteren totaal niet meer schakelen.
Kwam net aan thuis in z`n derde versnelling continu.
Bleek er gen koppelingsvloeistof meer in te zitten, helemaal leeg.
Bijvevuld met dot4 olie , en een nacht de koppelingpedaal ingedrukt laten
staan zodat de lucht er uit kan. En hij schakeld nu weer perfect.
Dit zomaar even een tip. Want zo`n Laro staat jaren stil, en dat krijg je zoiets
als je er niet op let.
vr.gr.Jan