Beste medeprikkers,
vertwijfeld plaatste ik een dag of twee geleden een oproepje met vragen over virusbesmettingen. Naast allerlei suggesties over de te gebruiken scanners werd ook verteld dat er met gebruikmaking van mijn emailadres door derden mailtjes gestuurd kunnen zijn.
Dat stelde mij enigzins gerust maar ik ben toch nog eens serieus gaan kijken en constateerde dat er toch een virus actief is geweest op mijn PC.
Er blijken een aantal mailaccounts te zijn toegevoegd die volgens mij erop gericht zijn mailadressen te verzamelen en door te sturen naar hyperlinks als klap.whowhere-dot-com (voor de zekerheid maak ik er maar geen echt puntje van).
Waarschijnlijk heb ik mede een aantal van jullie problemen veroorzaakt ondanks mijn anti-virusinspanningen. Daarvoor mijn excuses!
Ondertussen ligt mijn Outlook-mailprogramma plat en krijg ik onderstaande melding. Wie kan mij hierin helpen?
Er is mogelijk een Outlook Express-archiefbestand beschadigd. Gebruik een hulpprogramma zoals ScanDisk om beschadigde bestanden te controleren en te herstellen. Account: 'XXXXXXX', Server: 'pop.planet.nl', Protocol: POP3, Poort: XXX, Beveiligd(SSL): XXXX, Foutnummer: 0x800C0155 (ik heb toch even een paar dingen onherkenbaar gemaakt)
Verdorie, ik wil lekker met mijn Werkezeltje aan de gang in plaats van rommelen aan die rot-PC!
Bob Nonnekens
('t Werkezeltje, SIII 88" Stawag)
Virus-excuses
Re: Virus-excuses
Bob,
maak je niet te druk.
Het zijn zaken die ieder van ons, ongewild, kunnen gebeuren.
Er blijken "mensen" te zijn die er een ongelofelijk genoegen in scheppen een andermans spullen te verzieken en kapot te maken.
Zelfs een proffesionele en dure virusscanner is geen garantie.
In 2002 was Norton het eerste programma dat bij mij geïnfecteerd raakte en daardoor geen enkele bescherming meer bood.
So much for lifesavings.
Het enige dat je kunt doen is onzichtig met e-mail om te gaan en stilletjes hopen dat een ander het ook doet.
De virusmakers zullen alles in het werk stellen om ons toch weer een stapje voor te komen.
Verwijder alles wat niet op je PC hoort, laat een aantal verschillende virusscanners over je PC lopen en installeer IE en Outlook opnieuw.
Zorg dat je de laatste securety updates geïnstalleerd hebt en je kunt weer aan de slag, althans tot de volgende virusbesmetting.
Succes met de strijd,
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up LHD "Prik-Up"
maak je niet te druk.
Het zijn zaken die ieder van ons, ongewild, kunnen gebeuren.
Er blijken "mensen" te zijn die er een ongelofelijk genoegen in scheppen een andermans spullen te verzieken en kapot te maken.
Zelfs een proffesionele en dure virusscanner is geen garantie.
In 2002 was Norton het eerste programma dat bij mij geïnfecteerd raakte en daardoor geen enkele bescherming meer bood.
So much for lifesavings.
Het enige dat je kunt doen is onzichtig met e-mail om te gaan en stilletjes hopen dat een ander het ook doet.
De virusmakers zullen alles in het werk stellen om ons toch weer een stapje voor te komen.
Verwijder alles wat niet op je PC hoort, laat een aantal verschillende virusscanners over je PC lopen en installeer IE en Outlook opnieuw.
Zorg dat je de laatste securety updates geïnstalleerd hebt en je kunt weer aan de slag, althans tot de volgende virusbesmetting.
Succes met de strijd,
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up LHD "Prik-Up"
hallo bob.
je zult het toch ook van iets of iemand gekregen hebben al dan niet bewust dus niet echt jou schuld hoor een goeie scanner houd dit voor het grootste gedeelte tegen maar niets is waterdicht.
ik ga nu lekker even spelen op maasvlakte en jij werkze aan werkezeltje vandaag en voel je niet schuldig.
groet mario
je zult het toch ook van iets of iemand gekregen hebben al dan niet bewust dus niet echt jou schuld hoor een goeie scanner houd dit voor het grootste gedeelte tegen maar niets is waterdicht.
ik ga nu lekker even spelen op maasvlakte en jij werkze aan werkezeltje vandaag en voel je niet schuldig.
groet mario
Bedankt voor reactie op: Virus-excuses
Heren bedankt!
Het zit me gewoon dwars omdat ik weet wat voor gezeik dit allemaal op je PC oplevert (en dus niet alleen bij mij!).
Dat wordt dus weer een avondje rommelen met dat ding.
Mario veel plezier op de Maasvlakte en Aad, ik ga kijken hoe ik mijn agenda die op 21 maart een beetje redelijk in elkaar kan schuiven. Mijn broertje viert die dag ook zijn verjaardag (in Almelo!) en zoals je mogelijk weet heb ik een paar kleine koters die ook nog een beetje op tijd naar bed moeten (voor 20:00 uur). Jij in ieder geval heel veel succes met de verdere voorbereidingen!
Groetjes,
Bob
Het zit me gewoon dwars omdat ik weet wat voor gezeik dit allemaal op je PC oplevert (en dus niet alleen bij mij!).
Dat wordt dus weer een avondje rommelen met dat ding.
Mario veel plezier op de Maasvlakte en Aad, ik ga kijken hoe ik mijn agenda die op 21 maart een beetje redelijk in elkaar kan schuiven. Mijn broertje viert die dag ook zijn verjaardag (in Almelo!) en zoals je mogelijk weet heb ik een paar kleine koters die ook nog een beetje op tijd naar bed moeten (voor 20:00 uur). Jij in ieder geval heel veel succes met de verdere voorbereidingen!
Groetjes,
Bob
Re: Bedankt voor reactie op: Virus-excuses
Outlook express en internet exploder verwijderen?
Het is tegenwoordig niet meer echt dat je geen andere keus hebt.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Het is tegenwoordig niet meer echt dat je geen andere keus hebt.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Bob de eerste druppels vallen weer.
Uiteraard is het niet jouw bedoeling om deze rotzooi doortesturen.
Of jij het nou ben of een ander het blijft ontzettend vervelend(voor allebij de partijen)
Ik vind op het moment dat je het vermoeden heb dat er iets rond waaid men elkaar op een nette manier moet waarschuwen.
Norton met de laatste opdate's pikte hem er niet uit(dus zeker niet 100%),het vrouwtje zit op het babyprikbord hier wordt men zeer snel gewaarschuwd voor wat nieuws.
Uiteraard gaan bij mij mailtje die ik niet vertrouw liniarecta naar de prullenbak
Groeten Theo Kaufmann/Disco & RR6X4Carmichael
Uiteraard is het niet jouw bedoeling om deze rotzooi doortesturen.
Of jij het nou ben of een ander het blijft ontzettend vervelend(voor allebij de partijen)
Ik vind op het moment dat je het vermoeden heb dat er iets rond waaid men elkaar op een nette manier moet waarschuwen.
Norton met de laatste opdate's pikte hem er niet uit(dus zeker niet 100%),het vrouwtje zit op het babyprikbord hier wordt men zeer snel gewaarschuwd voor wat nieuws.
Uiteraard gaan bij mij mailtje die ik niet vertrouw liniarecta naar de prullenbak
Groeten Theo Kaufmann/Disco & RR6X4Carmichael