binky start nooit als het vriest
binky start nooit als het vriest
Vanmorgen wou Binky weer niet starten. Als het vriest heb ik dit euvel altijd. Heb nieuwe accu's aangeschaft een paar maanden terug (2x62Ah). Ik meen dat de gloeispiralen van een 24 V LW serie 3 uit 1978 in serie staan, dus als eentje kapot is zou hij helemaal niet moeten starten, ook niet bij warm weer (tenzij je misschien je accu "leeg" start om de verbrandingskamers op te warmen). Heb ook de truuk toegepast die enige tijd geleden op de pagina stond, van gloeien/starten een paar keer na elkaar, maar dat had na drie keer ook geen resultaat en ik wil mijn accu's niet leegstarten.
Heeft iemand misschien nog andere hints?
Dank,
John
Heeft iemand misschien nog andere hints?
Dank,
John
Re: binky start nooit als het vriest
Nu heeft Binky een uur in de zon gestaan, ik heb extra lang (15 seconden) voorgegloeid en extra lang de startmotor laten draaien, en dan pakt 'ie.
Maar toch, is dit herkenbaar voor jullie of moet ik "iets" laten bijstellen?
Dank,
John
Maar toch, is dit herkenbaar voor jullie of moet ik "iets" laten bijstellen?
Dank,
John
Je zou eens langer kunnen voorgloeien, want 15 sec is echt niet zo lang.
Frans Bonnes
Frans Bonnes
Als het vriest gloei ik gemiddeld zo'n 20 tot 30 seconden, dan het gaspedaal op de bodem en starten, op het moment dat de motor aanslaat het gas weer loslaten.
Groeten, Victor Rutten
series III 109 ambulance "Dwarsligger"
Groeten, Victor Rutten
series III 109 ambulance "Dwarsligger"
Ik heb dit ook aan de hand gehad, alles leek goed te zijn;
gloeispiralen, accu, dynamo, maar toch heel lang gloeien en dan dan pas na twee minuten starten.
Ik heb de gloeibougies eruit gehald en zeer voorzichtig schoongemaakt. De spiraal waren helemaal verkoold.
Alle contacten gereinigd, somige wearen vastgeroest !
En alle kabels vanaf de hoofdgloeispiraal ( tegen het schut board ) vervangen door dikkere kabel. Deze kabels leken goed maar bij nadere inspectie was het eigenlijk niks meer.
Bij dit weer ong. 40 sec. gloeien en starten maar. Normaal 30 sec. gloeien. Wat ik wel doe is tijdens het gloeien alvast een aantal keer het gas pedaal indrukken. Je zou dan al een makkelijker ontvlambaar mengsel krijgen.
WEES VOORZICHTIG met het losmaken van de gloeibougies, ik maakte een kontakt los en daarmee is de binnenspiraal gebroken. Dit wil je niet hebben !
( zie ook gebroken gloeibougie )
gloeispiralen, accu, dynamo, maar toch heel lang gloeien en dan dan pas na twee minuten starten.
Ik heb de gloeibougies eruit gehald en zeer voorzichtig schoongemaakt. De spiraal waren helemaal verkoold.
Alle contacten gereinigd, somige wearen vastgeroest !
En alle kabels vanaf de hoofdgloeispiraal ( tegen het schut board ) vervangen door dikkere kabel. Deze kabels leken goed maar bij nadere inspectie was het eigenlijk niks meer.
Bij dit weer ong. 40 sec. gloeien en starten maar. Normaal 30 sec. gloeien. Wat ik wel doe is tijdens het gloeien alvast een aantal keer het gas pedaal indrukken. Je zou dan al een makkelijker ontvlambaar mengsel krijgen.
WEES VOORZICHTIG met het losmaken van de gloeibougies, ik maakte een kontakt los en daarmee is de binnenspiraal gebroken. Dit wil je niet hebben !
( zie ook gebroken gloeibougie )
Dank voor jullie antwoorden, ik wist niet dat het normaal is om zo "lang" (in mijn beleving) voor te gloeien.
Groet,
John
Groet,
John
Nu de problemen met het voorgloeien bij mijn SIII zijn opgelost, is het starten en lopen. 15 sec voorgloeien is bij mij nog steeds genoeg (wel net nieuwe gloeibougies, kweetniet of dat uitmaakt). Als het echt koud is geef ik 'm 2 tikkies handgas erbij.
Succes
Kitty
Succes
Kitty
Ik heb een 12 v uitvoering, ik moet als het vriest 10 sec. voorgloeien, anders 5 sec, dan is het lampje aan en start ie.??? Ik weet niet hoe dat ze geschakeld zijn.
ik heb altijd 20 tot 40 legerlaro,s staan die gewoon starten na 20 sec. gloeien ook met vorst .meestal is de startmotor aan vervanging toe .deze gaat te traag rond en trekt te veel spanning.waardoor de meeste eerst nieuwe accu,s kopen daarna dikkere kabels trekken en daarna toch maar een starter vervangen . en dan start hij weer als een raket .
Bedankt allemaal voor jullie reacties, ik ben in ieder geval een stuk wijzer geworden. Ik denk dat mijn accu's sowiezo aan vervanging toe waren, ik heb ze door laten meten. Weet nu dat veel langer voorgloeien een mogelijke oplossing is. Weet nu ook dat kabels vervangen dat vermoedelijk niet is en zal dus gewoon een paar keer proberen met langer voorgloeien bij vorst. Hoop dat het niet mijn startmotor is, heb dat in het verleden een keer gehad, toen was de bronzen bus asymmetrisch uitgesleten en sloeg de rotor inderdaad in het anker, wat veel stroom trok, niet goed was voor de accu's en de motor ook zeker niet startte.
Groet,
John
Groet,
John
als het wel de startmotor is deze heb ik gereviseerd liggen voor €125,- en nieuw in doos voor €185,-
wwwronbolleboom.nl
wwwronbolleboom.nl