brandstofpomp 'lenen'?
brandstofpomp 'lenen'?
Ik zit al een paar maanden te sukkelen met mijn 110. Na motorrevisie en reparatie van de brandstofpomp loopt hij niet goed meer, en kom ik ong 15pk te kort. Wie heeft er een dieselpomp (2,5na) beschikbaar die ik een weekje zou kunnen lenen (of huren) en op mijn auto zou kunnen zetten om te controleren of het euvel in mijn pomp zit?
gr, Chris Visser
Renkum
gr, Chris Visser
Renkum
Re: brandstofpomp 'lenen'?
Chris,
Ik heb er nog 2 'reservepompen' liggen. Van mij mag je er 1 lenen om 'm uit te proberen. Weet je zeker dat de rest goed is ingesteld (timing van de pomp, kleppen gesteld etc.)?
Hanno
Ik heb er nog 2 'reservepompen' liggen. Van mij mag je er 1 lenen om 'm uit te proberen. Weet je zeker dat de rest goed is ingesteld (timing van de pomp, kleppen gesteld etc.)?
Hanno
Het zou perfect zijn als ik 1 pomp kort van je kan lenen. Waar woon jij?(ik woon in Renkum, maar ga de klus bij GetVisual in Amersfoort doen)
De pomptiming max. vroeg of max. laat geeft geen verbetering. Het is dus een soort eliminatieproef. De auto klinkt (en voelt) alsof 1 van de 3 cyclinders niet (goed) mee doet. Als de nokastiming niet goed is, dan werkt dat door op alle cylinders. Ik begreep dat de brandstofpomp van een 2,5liter een lijnpomp is met plunjers, daarvan kan er mischien eentje blijven hangen (of zo). Als het een rotatiepomp is kan he dat niet zijn, en moet het wel in de timing zitten. Ik zal daarom ook wat moeten testen met de distributietiming.
Chris
De pomptiming max. vroeg of max. laat geeft geen verbetering. Het is dus een soort eliminatieproef. De auto klinkt (en voelt) alsof 1 van de 3 cyclinders niet (goed) mee doet. Als de nokastiming niet goed is, dan werkt dat door op alle cylinders. Ik begreep dat de brandstofpomp van een 2,5liter een lijnpomp is met plunjers, daarvan kan er mischien eentje blijven hangen (of zo). Als het een rotatiepomp is kan he dat niet zijn, en moet het wel in de timing zitten. Ik zal daarom ook wat moeten testen met de distributietiming.
Chris
Chris,
bezie je inspuitpomp en zie dat het een CAV "rotatie" pomp is !
Ik neem aan dat je andere mogelijkheden zoals verstuiver openingsdruk, klepspeling, stand nokkenas en wat dies meer zij al gecontroleerd hebt.
Succes
bezie je inspuitpomp en zie dat het een CAV "rotatie" pomp is !
Ik neem aan dat je andere mogelijkheden zoals verstuiver openingsdruk, klepspeling, stand nokkenas en wat dies meer zij al gecontroleerd hebt.
Succes
Voordat je van pomp gaat wisselen kan je misschien je verstuivers i.c.m. je pomp uitproberen:
- Haal je de verstuivers uit je blok;
- Haal je dieselleidingen (pomp -> verstuivers) los
- Sluit je dieselleidingen 'verkeerd om' op je pomp aan, zodat de leiding naar de grond loopt
- Sluit de verstuiver op de leiding aan en zet er een bak/pot onder om de diesel op te vangen.
- Laat nu iemand starten en kijk of de verstuiver goed verstuift.
- Doe dit voor alle 4 de uitgangen van de pomp, alle 4 de leidingen en alle 4 de verstuivers.
- Als 1 van de 4 niet goed gaat, wissel dan van verstuiver of van leiding; het is ook mogelijk dat 1 van de leidingen verstopt zit.
Als je met een andere pomp wilt proberen kan ik er morgen 1 meegeven aan mijn ouders, die wonen in Soest. Da's dichter bij Amersfoort dan Hoorn (daar woon ik).
Zorg wel dat je een goede trekker hebt voor het tandwiel op de pomp, die dingen zitten soms retevast.
Hanno
- Haal je de verstuivers uit je blok;
- Haal je dieselleidingen (pomp -> verstuivers) los
- Sluit je dieselleidingen 'verkeerd om' op je pomp aan, zodat de leiding naar de grond loopt
- Sluit de verstuiver op de leiding aan en zet er een bak/pot onder om de diesel op te vangen.
- Laat nu iemand starten en kijk of de verstuiver goed verstuift.
- Doe dit voor alle 4 de uitgangen van de pomp, alle 4 de leidingen en alle 4 de verstuivers.
- Als 1 van de 4 niet goed gaat, wissel dan van verstuiver of van leiding; het is ook mogelijk dat 1 van de leidingen verstopt zit.
Als je met een andere pomp wilt proberen kan ik er morgen 1 meegeven aan mijn ouders, die wonen in Soest. Da's dichter bij Amersfoort dan Hoorn (daar woon ik).
Zorg wel dat je een goede trekker hebt voor het tandwiel op de pomp, die dingen zitten soms retevast.
Hanno
Het zou super zijn als ik die pomp in Soest kan ophalen!! Ik zal je tip ook even uitprinten en proberen, erg slim bedacht. Met een pomp achter de hand heb ik nog wat meer test-mogelijkheden.
Chris
Chris
Is het mogelijk om maandag in de loop van de dag die pomp op te mogen halen? Als het de timing van de distributie niet is, dan hebben we toch een middel om de pomp te elimineren.
Chris
Chris
Ik zal morgen even aan m'n ouders vragen of er maandag iemand thuis is. Kan je een tijd (ongeveer, hoeft niet op de minuut nauwkeurig) aangeven wanneer je langs wil komen? 'De loop van de dag' is een nogal rekbaar begrip.
Hanno
Hanno
Zou iets van 14.00 uur uitkomen? Dan kan ik 's ochtends nog aan de slag met de distributie, mischien zit daar het probleem en heb ik die pomp niet nodig. Maar als daar het probleem niet zit, dan kan ik dan nog met de pomp aan de slag. Kun je mij een telefoonnr mailen? dan kan ik bellen als er iets tussen komt (of ik de pomp niet nodig hebt)
gr, chris
gr, chris
Shit! Straal vergeten die pomp mee te geven! sorry, ik heb er helemaal niet meer aan gedacht. stom stom stom.
Is naar Hoorn komen een optie?
Hanno
Is naar Hoorn komen een optie?
Hanno
Bedankt, 't is al niet meer nodig. Na wat testen vandaag lijkt de pomp goed te werken, lijkt...
Mooi werk! Gelukkig maar. Ik begon me al schuldig te voelen voor als je zonder de pomp niet verder zou komen.
Waar lag het nou uiteindelijk aan?
Hanno
Waar lag het nou uiteindelijk aan?
Hanno