Pagina 1 van 1

kouwe bedoening bij stationair draaien!

Geplaatst: wo 18 feb 2004, 23:38
door Klaaz


Ik heb, zeker in deze wintermaanden, een vervelend probleem met mijn Landrover Defender 110. Als de laro stationair draait dan zakt de temperatuurmeter vrijwel meteen naar 0 en gaat de kachel helemaal uit. Hij is dan ook niet meer warm te krijgen, behalve als ik weer ga rijden.
Maar stationair zou de kachel het ook gewoon moeten doen.
Herkent iemand dit probleem en/of weet iemand hier een oplossing voor?

Groet'n,

Klaaz
Mr. Frost

Re: kouwe bedoening bij stationair draaien!

Geplaatst: wo 18 feb 2004, 23:43
door Aad Koene
Thermostaat verwijdert of kapot (lees constant open), niveau koelvloeistof te laag waardoor er lucht in de kachel zit??

Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" LHD Pick-Up "Prik-Up"

Re: kouwe bedoening bij stationair draaien!

Geplaatst: do 19 feb 2004, 00:25
door Aad G
inderdaad Aad

Bijvullen, op een heuveltje zetten, neus omhoog.

Kunstof dop losdraaien en lucht laten ontsnappen.

Werkt goed.

Alleen doen bij koele motor.

Re: kouwe bedoening bij stationair draaien!

Geplaatst: do 19 feb 2004, 00:50
door the_dude
Mijn lightweight wordt stationair ook nooit waar.
En dat ligt niet aan thermostaat lucht o.i.d .
ZOdra ik ermee ga rijden gaat het allemaal ok.
Maar starten en de kachel aanzetten blijft koud gewoon een warme jas aan doen ;-)

Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]

Re: kouwe bedoening bij stationair draaien!

Geplaatst: do 19 feb 2004, 02:18
door Klaaz
Beste Aad-kwadraat en the dude,

Bedankt voor de goede bedoelingen....maar mijns inziens ligt het niet aan thermostaat of lucht in het koelsysteem. Aangezien ik een hele dag kan rijden, een superwarme motor heb en desondanks na korte tijd stationair draaien mijn temperatuurmeter terugloopt naar 0 en de kachel harstikke koud wordt.
Ooit is mij verteld dat het een fabrieksfout is in de laro's van 2000 dat de kachel niet genoeg doorstroming zou krijgen en het water via een shunt terugloopt. Ook dit is m.i. niet correct, aangezien in mijn visie de temperatuurmeter en de kachel voor de thermostaat zouden moeten zitten. Bovendien wordt de kachel tijdens het rijden normaal warm.
Ook is mij geadviseerd, zoals in de RangeRover, een extra waterpompje in het systeem er tussen te zetten. Maar dan zie ik nog niet het verband met de teruglopende temperatuurmeter.

Kortom, HELP!!

Of zal ik em laten instralen door Jomanda?? Zeg het maar jongens.....


Da Klaaz
aka Mr Frost

Re: kouwe bedoening bij stationair draaien!

Geplaatst: do 19 feb 2004, 02:40
door Frans
Denk erom Jomanda is dodelijk.

Frans Bonnes

Re: kouwe bedoening bij stationair draaien!

Geplaatst: do 19 feb 2004, 09:22
door jo
En je mag dan eindelijk eens naar limburg komen, zelfs in het heuvelland. En dan kun je 4x4 valkenburg en 4x4 echt bezoeken. Ook overnachten in het 4x4 hotel van limburg is een mogelijkheid. Dus Jomanda is zo gek nog niet.

jo

Re: kouwe bedoening bij stationair draaien!

Geplaatst: do 19 feb 2004, 13:33
door klaaz

Goed plan Jo, tell me about birds and bees,zodra ik ontdooit ben kom ik richting bronsgroen eikenhout, hebben de Limburgse 4x4 tjes een site.

Ehh enne Jo woont je alter ego niet in Tiel of zo?

groet Deff 110 Rhimesjo schreef:

Re: kouwe bedoening bij stationair draaien!

Geplaatst: do 19 feb 2004, 14:16
door jo
Ik woon in limburg vlak voor je de heuvels in gaat en een 4x4 bedrijf is [www.4x4servicevalkenburg.nl] en de ander weet ik niet. Ook de naan van het hotel in Valkenburg weet ik niet meer. Maar bij LRCH weten ze het wel.

jo