Wat voor 27 mc bakkie?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Bas Wit

Wat voor 27 mc bakkie?

Bericht door Bas Wit »

Ha,

Mijn pa en ik wilden een 27 mc bakkie in de landrover monteren. Nu ben ik een gehele leek op dit gebied en was mijn vraag waar moet ik op letten. Wat voor type en merk moet ik nemen. Ik had al wat gelezen over antennes op het prikbord, wat raden jullie aan. De Laro's zijn 24 volt, ik neem aan dat de meeste bakkies dit aankunnen gezien het gebruik in vrachtwagens?

Dus graag zo veel mogelijk info?

Alvast bedankt!

grt Bas
Aad G

Re: Wat voor 27 mc bakkie?

Bericht door Aad G »

Hallo Bas.

Alle 27 mc bakjes zijn bijna 12 volt, dus een omvormer kopen van 24 naar 12 volt.

Als je een 40 kanalenbakkie neemt zit je goed.

Tweede hands zitten die zo tussen de 30 en 50 euro.

Kijk eens op:

www.marktplaats.nl

Hou er wel rekening mee dat een antenne met een magneetvoet niet werkt op alluminium.
Frans

Bericht door Frans »

Alle 27mc bakjes zijn 12 volt. In vrachtwagens zit er altijd een omvormer 24-12 volt tussen. Deze kosten komen er dus nog bij.
Wat voor soort en merk zal je zelf moeten beslissen.
Je kunt het beste gaan kijken bij een zaak die je goed wil adviseren er een aantal kan demonstreren, En als je een totale leek bent op dat gebied neem er dan een zonder allemaal toeters en bellen.

Frans Bonnes
Yuri

Bericht door Yuri »

bas,
bakkies werken eigenlijk altijd op 12V.
je zal er dus toch een 24V => 12V omvormer tussen moeten zetten.

succes,

Yuri
SIII 109D
Jurjen

Bericht door Jurjen »

voor joun op redelijke afstand zou je eens kunnen kijken bij Drent in Lemelerveld, die heeft vel op dit gebied.
Jurjen
Jan Schober

12 volt?

Bericht door Jan Schober »

Zijn bakkies meestal 12 volt of 24 volt. of moet je dan een omvormer kopen?

( hihi das lachen)

Jan Schober
Guido Batens

Re: 12 volt?

Bericht door Guido Batens »

Dat zou ik ook wel eens willen weten...
Wordt nooit wat over gezegd...

maar daar is Bas natuurlijk niet mee geholpen....

Bas, laat je gewoon voorlichten bij een goede elektonika zaak en er hoeft niet te veel poespas op te zitten..

(als je accu 24 volt is wel een omvormer )

Groet,

Guido
Berry van D

Bericht door Berry van D »

Hallo

Er bestaan zowel 24 als 12 volt bakkie`s Vrachtwagen hebben in de regel 24 volt nodig of natuurlijk ook ex lager laro`s voor een "normale" LR heb je een 12 volt Bakkie nodig.

Groetjes Berry van D
jo

Bericht door jo »

ik heb een midland 27mc 40kanalen 4watt zonder extra's. Er zijn extra's te koop zoals vermogen, en meer kanalen ook FM en Middelgolf (belgië) je kunt het zo duur maken als je wilt. Ik vindt een goedkope nog altijd het beste. Verder heb ik kleine portofoons voor aanwijzijen buiten de auto. Dan kan de bijrijder voor of acher de auto ook aanwijzigingen geven en dan hoef je niet naar al die beterweters aan de kant te luisteren.

jo
Frans

Bericht door Frans »

Bakkies in de vrachtwagen zijn 12 volt.
Er zit altijd een omvormer tussen 24=>12 volt.
En als je de andere postings gelezen had had je dat kunnen weten.

Frans Bonnes Beroep vrachtwagenchauffeur
Yuri

Bericht door Yuri »

mee eens, ik heb zelf nog nooit een 24V bakkie gezien.
maar'eh waarom geen LPD of PMR setje ??? modernere techniek, in en buiten de auto te gebruiken, werkt op een paar penlight batterijen... etc. wel iets minder zendbereik.

succes met je keuze,

Yuri
SIII 109D
musketier

Bericht door musketier »

let even op met de antenne. Daar zijn nog wel eens problemen mee. Kies een antenne die ook voor vrachtwagens geschikt zijn, i.v.m. de ondergrond die bij vele antennes nodig is, en jij waarschijnlijk niet hebt
Bas Wit

Bericht door Bas Wit »

Bedankt voor de reacties. Ik heb na alle tips wat gevonden bij ons in de buurt.
<a href="[www.erconline.nl];
En ik ga waarschijnlijk voor de Danita 440 (klinkt veel belovend, niet?), met een antenne die geschikt is voor niet metalen ondergronden (carbon ding???)

Ik ben heel benieuwd hoe het gaat uitpakken.

Alvast bedankt voor de tips!

grt Bas
aart

Bericht door aart »

he bas ik heb nog wel een omvormer liggen eventueel.
aart
Bas Wit

Bericht door Bas Wit »

Ik heb er zelf al een, van Aad. Maar misschien iets voor mijn pa. Hoeveel wil je er voor hebben en hoeveel amp is het?

Grt Bas
aart

Bericht door aart »

heb er een van 5 en een van 10 amp en ze kosten 2 euro per ampere.
aart
Bas Wit

Bericht door Bas Wit »

Ik wil die van 10 amp wel, kan je hem opsturen? Ik kan het geld wel naar je overmaken. Mail me anders even op bas@shikari.nl....

Bedankt Bas
Plaats reactie